AI for Games (AI for Everything)
4.7
بر اساس نظر کاربران
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدینRelated Refrences:
معرفی کتاب AI for Games (AI for Everything)
کتاب AI for Games (AI for Everything) نوشته ایان میلینگتون، یکی از منابع جامع و برجسته در زمینه هوش مصنوعی برای بازیها است. این کتاب با پرداختن به مبانی هوش مصنوعی، مفاهیم پیشرفته، و کاربردهای عملی آن در دنیای بازیهای ویدیویی، به یک راهنمای کلیدی برای توسعهدهندگان، محققان و علاقهمندان به این حوزه تبدیل شده است. در ادامه نگاهی دقیقتر به موضوعات اصلی این کتاب، مهمترین نکات و دلایل اهمیت آن خواهیم داشت.
خلاصهای از کتاب
کتاب AI for Games در چندین فصل و بخش به آموزش و تبیین اصول و تکنیکهای هوش مصنوعی پرداخته است که شامل الگوریتمهای جستجو، مدیریت حالت، حرکت شخصیتها، تصمیمگیری تاکتیکی و سیستمهای پیچیده تعاملی میشوند. تمرکز اصلی کتاب بر این است که چگونه میتوان با استفاده از هوش مصنوعی، رفتار شخصیتها در بازی را طبیعیتر، بصریتر و هیجانانگیزتر ساخت.
در قسمتهای ابتدایی، نویسنده به بیان اصول اولیه مانند اساس جستجوی مسیر (Pathfinding) با استفاده از الگوریتمهایی مانند A* و تکنیکهایی مانند Navigation Mesh پرداخته است. در ادامه، موضوعاتی نظیر استفاده از Finite State Machines و Behavior Trees برای مدیریت رفتار هوشمند شخصیتها به تفصیل توضیح داده شدهاند. همچنین مفاهیمی نظیر Planning، Decision Making و یادگیری ماشین و نحوه استفاده از آنها در توسعه بازی نیز به دقت مورد بررسی قرار گرفتهاند.
در عین حال، یکی از ویژگیهای برجسته این کتاب، تأکید بر جنبههای عملی و کدنویسی هوش مصنوعی است که به خوانندگان کمک میکند مفاهیم پیچیده را در پروژههای واقعی به کار بگیرند.
نکات کلیدی کتاب
- تسلط بر الگوریتمهای کلاسیک مانند A*, Dijkstra، و Minimax برای جستجو و تحلیل مسیرها.
- یادگیری روشهای پیادهسازی رفتارهای دینامیک تحت سیستمهایی مانند Finite State Machines و Behavior Trees.
- چگونگی ایجاد شخصیتهایی با رفتار طبیعی و تعاملپذیر.
- ارائه مثالهای عملی و کدهایی که بهراحتی توسط توسعهدهندگان قابل استفاده هستند.
- بررسی چالشها و راهکارهای ایجاد تجربههای واقعی برای گیمرها با استفاده از هوش مصنوعی.
جملات مشهور از کتاب
"AI is not about making the smartest character—it’s about creating the experience of intelligence."
"Every game needs AI, yet the right choice of AI for your project is what makes the difference between good and exceptional."
"Game AI is not about simulating reality; it’s about simulating the perception of reality."
چرا این کتاب اهمیت دارد؟
کتاب AI for Games نه تنها یک منبع مرجع استاندارد و جامع در حوزه هوش مصنوعی برای بازیهاست، بلکه یک منبع آموزشی بینظیر و عملی برای پیادهسازی راهکارهای هوش مصنوعی در پروژههای واقعی نیز به شمار میرود. از آنجایی که هوش مصنوعی نقش حیاتی در ایجاد تجربههای غنیتر و جذابتر برای بازیکنان دارد، درک عمیقتر آن برای هر متخصص یا علاقهمند به صنعت بازیسازی ضروری است.
این کتاب با زبانی روان و مثالهای کاربردی تلاش کرده است تا فاصله میان تئوری و عمل را پر کند، به طوری که خواننده بتواند با مطالعه آن نه تنها دانش خود را گسترش دهد، بلکه از آن در پروژههای خود نیز به نحو احسن بهرهبرداری کند.
در نهایت، برای هر کسی که میخواهد بازیهایی بسازد که شخصیتهای هوشمندتر و تعاملپذیرتر در آنها حضور دارند یا میخواهد درک بهتری از فناوریهای پیشرفته هوش مصنوعی داشته باشد، این کتاب یک انتخاب بهینه است.
دانلود رایگان مستقیم
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
دسترسی به کتابها از طریق پلتفرمهای قانونی و کتابخانههای عمومی نه تنها از حقوق نویسندگان و ناشران حمایت میکند، بلکه به پایداری فرهنگ کتابخوانی نیز کمک میرساند. پیش از دانلود، لحظهای به بررسی این گزینهها فکر کنید.
این کتاب رو در پلتفرم های دیگه ببینید
WorldCat به شما کمک میکنه تا کتاب ها رو در کتابخانه های سراسر دنیا پیدا کنید
امتیازها، نظرات تخصصی و صحبت ها درباره کتاب را در Goodreads ببینید
کتابهای کمیاب یا دست دوم را در AbeBooks پیدا کنید و بخرید
1357
بازدید4.7
امتیاز0
نظر98%
رضایتنظرات:
4.7
بر اساس 0 نظر کاربران
Questions & Answers
Ask questions about this book or help others by answering
No questions yet. Be the first to ask!