⚡️SlideGenie is an intelligent educational slide generator (Open Source Repository) that leverages the power of OpenAI API to create engaging presentations and converts Mermaid diagrams into visual assets.
The World of Games: Technologies for Experimenting, Thinking, Learning: XXIII Professional Culture of the Specialist of the Future, Volume 1 (Lecture Notes in Networks and Systems, 830)
The World of Games: Technologies for Experimenting, Thinking, Learning: XXIII Professional Culture of the Specialist of the Future, Volume 1 (Lecture Notes in Networks and Systems, 830)
فرهنگ حرفهای آینده؛ فناوریهای یادگیری در محیطهای بازی
کتاب The World of Games: Technologies for Experimenting, Thinking, Learning، نگاهی نوآورانه به نقش بازیها در یادگیری و تفکر دارد.
خلاصه تحلیلی کتاب
این اثر، که توسط Daria Bylieva و Alfred Nordmann ویرایش شده است، بخشی از مجموعه علمی Lecture Notes in Networks and Systems بوده و به بررسی عمیق نقش بازیها بهعنوان بستری برای آزمایش، اندیشهورزی و یادگیری میپردازد. کتاب با تمرکز بر تعامل میان فناوریهای نوین و شیوههای آموزشی، جایگاه بازی را نه صرفاً بهعنوان سرگرمی، بلکه بهعنوان ابزاری برای شکلدهی به فرهنگ حرفهای متخصصان آینده تبیین میکند.
در این جلد از مجموعه، نویسندگان و پژوهشگران حوزههای مختلف علوم انسانی، فنی و آموزشی گرد هم آمدهاند تا از چشماندازهای متفاوت، ارزش و ظرفیت بازیها را برای ایجاد محیطهای یادگیری خلاقانه و تفکر انتقادی بررسی کنند. ساختار کتاب شامل فصلهایی است که هرکدام با رویکردی میانرشتهای به موضوعات میپردازد و از تحقیقات تجربی تا تحلیلهای نظری را پوشش میدهد.
محتوا بهگونهای طراحی شده که هم پژوهشگران دانشگاهی و هم متخصصان صنعتی بتوانند از آن بهرهمند شوند. با استفاده از فناوریهای دیجیتال، محیطهای شبیهسازی و سناریوهای مبتنی بر بازی، کتاب نشان میدهد چگونه میتوان بسترهایی خلق کرد که یادگیری را لذتبخش، پویا و مؤثر سازد.
نکات کلیدی و کاربردی
کتاب بر اهمیت ترکیب فناوری و بازی بهعنوان موتور محرک نوآوری در آموزش تأکید دارد. نویسندگان توضیح میدهند که بازیها میتوانند فراتر از سرگرمی، به ابزارهای قدرتمند آموزشی تبدیل شوند که مهارتهای حل مسئله، همکاری و خلاقیت را پرورش میدهند.
در این اثر، استفاده از محیطهای شبیهسازی پیچیده و سناریوهای تعاملی بهعنوان روشی برای آزمون فرضیات و تجربهکردن پیامدهای تصمیمات مورد بررسی قرار گرفته است. این رویکرد میتواند در محیطهای دانشگاهی و صنعتی برای آموزش و ارزیابی تواناییهای کاربردی متخصصان استفاده شود.
از دیگر نکات برجسته میتوان به اهمیت فرهنگ حرفهای آینده اشاره کرد؛ فرهنگی که نیازمند توانایی سازگاری با تغییرات سریع فناوریها و ظرفیت یادگیری پیوسته است. این کتاب الگویی برای تلفیق این نیازها با ابزارهای جذاب و مؤثر ارائه میدهد.
نقلقولهای ماندگار
این کتاب حاوی دیدگاههایی است که میتواند الهامبخش بسیاری از پژوهشگران و فعالان حوزه آموزش و فناوری باشد. برخی گزیدهها در ادامه آمده است.
بازیها نهتنها بازتابی از فرهنگ هستند، بلکه سازنده فرهنگ آینده نیز خواهند بود. نامشخص
یادگیری در محیطهای بازی، فرآیندی پویا از تجربه، تعامل و بازاندیشی است. نامشخص
فناوریهای جدید نه جایگزین تفکر میشوند، نه مانع آن؛ بلکه میتوانند تسهیلگر آن باشند. نامشخص
چرا این کتاب اهمیت دارد
در دورانی که تغییرات فناوری با سرعتی بیسابقه رخ میدهد، درک عمیق از چگونگی استفاده از این فناوریها برای ارتقا آموزش و فرهنگ کاری ضروری است. The World of Games: Technologies for Experimenting, Thinking, Learning بهعنوان منبعی میانرشتهای، به نیازهای این عصر پاسخ میدهد.
کتاب بهویژه برای آن دسته از پژوهشگران و تصمیمگیرندگانی که به دنبال روشهای نوین تربیت نیروی متخصص هستند، اهمیت بالایی دارد. در این بستر، بازیها و فناوریهای مرتبط با آن برای ایجاد محیطهای امن آزمایشی و توسعه توانمندیهای شناختی معرفی میشوند.
این اثر بر مفهوم فرهنگ حرفهای آینده تأکید میکند؛ فرهنگی که مستلزم درهمآمیختن خلاقیت، فناوریهای نو و توانایی اندیشهورزی انتقادی است.
تحلیل میانرشتهای یادگیری در محیطهای دیجیتال
نقش Gamification در آموزش عالی
تأثیر فناوریهای شبیهسازی بر مهارتهای حرفهای
This book reflects the various dimensions of play. It gathers together experience with role-play, tabletop, and online games and develops and assesses tools. It also reflects the human condition in this world of games as it becomes a digital world. We are living in a World of Games where every game is a world through which we learn about the world. A World of Games is fun and engaging, but it also provides deceptive pleasures. What may seem like fun is far from harmless. And then there are the many ways of learning in the mode of play.
دانلود رایگان مستقیم
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
دسترسی به کتابها از طریق پلتفرمهای قانونی و کتابخانههای عمومی نه تنها از حقوق نویسندگان و ناشران حمایت میکند، بلکه به پایداری فرهنگ کتابخوانی نیز کمک میرساند. پیش از دانلود، لحظهای به بررسی این گزینهها فکر کنید.
این کتاب رو در پلتفرم های دیگه ببینید
WorldCat به شما کمک میکنه تا کتاب ها رو در کتابخانه های سراسر دنیا پیدا کنید
امتیازها، نظرات تخصصی و صحبت ها درباره کتاب را در Goodreads ببینید
کتابهای کمیاب یا دست دوم را در AbeBooks پیدا کنید و بخرید