AI for Games, 3e
4.5
بر اساس نظر کاربران
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدینکتاب های مرتبط:
کتاب AI for Games, 3e یک منبع جامع و کاربردی است که به بررسی اصول و تکنیکهای هوش مصنوعی در بازیهای کامپیوتری میپردازد. نویسنده این کتاب، ایان میلینگتون، با داشتن تجربهای گسترده در توسعه بازیها، بهطور دقیق مسائل پیچیدهای مانند Artificial Intelligence و کاربرد آن در طراحی بازی را توضیح میدهد. این نسخه سوم کتاب بهروز شده و شامل جدیدترین مفاهیم، تکنیکها، و ابزارهای مورد استفاده در دنیای بازیسازی است.
خلاصهای از کتاب
کتاب AI for Games, 3e با هدف ارائه تکنیکها و الگوریتمهای کاربردی برای توسعه هوش مصنوعی در بازیها نوشته شده است. این کتاب از مفاهیم پایه مانند Finite State Machines و Pathfinding شروع کرده و به مباحث پیشرفتهای چون Behavior Trees، Bayesian Networks، و Machine Learning میپردازد. نویسنده بهصورت گامبهگام نشان میدهد که چگونه میتوان از این ابزارها و روشها برای ساخت بازیهای واقعگرایانه و جذاب استفاده کرد. مثالهای عملی، کدهای نمونه، و توضیحات تکنیکی سبب میشوند تا این کتاب برای برنامهنویسان و علاقهمندان به طراحی بازی بسیار مفید باشد.
نکات کلیدی
- یادگیری کاربردی الگوریتمهای Pathfinding مانند Dijkstra و A*.
- کاربرد Finite State Machines در مدیریت رفتار شخصیتهای بازی.
- معرفی Behavior Trees برای ساخت تصمیمگیریهای پیچیده.
- استفاده از Bayesian Networks برای مدلسازی تصمیمات احتمالی.
- بررسی نقش Machine Learning در هوش مصنوعی بازیها.
- توضیحات کامل درباره حرکت دستهجمعی شخصیتها یا Crowd Simulation.
نقلقولهای معروف از کتاب
«هوش مصنوعی در بازیها نه تنها وسیلهای برای ایجاد سرگرمی است بلکه راهی برای فهم بهتر تصمیمگیری انسانها در محیطهای شبیهسازی شده است.»
«بازیها آزمایشگاههای بیپایانی هستند که در آنها میتوانیم رفتار و روابطهای پیچیدهای را مدلسازی کنیم.»
چرا این کتاب مهم است؟
در دنیای امروز، بازیهای کامپیوتری نه تنها بخش بزرگی از صنعت سرگرمی را تشکیل میدهند بلکه بهعنوان ابزارهای آموزشی و تحقیقاتی نیز شناخته میشوند. کتاب AI for Games, 3e به برنامهنویسان و طراحان بازی کمک میکند تا با استفاده از تکنیکهای مدرن، شخصیتهایی واقعیتر و دنیاهایی پویا در بازیهای خود خلق کنند. این کتاب بهطور خاص برای کسانی نوشته شده است که میخواهند بهطور عمیقتر به مسائل هوش مصنوعی و طراحی تعاملی بپردازند.
همچنین، مطالعه این کتاب نه تنها برای متخصصان بازیسازی بلکه برای علاقهمندان به هوش مصنوعی نیز مفید است، زیرا نویسنده مسائل تکنیکی را به زبان ساده و قابل فهم مطرح کرده است. با خواندن این کتاب، شما قادر خواهید بود مفاهیم پیچیده مانند Reinforcement Learning یا شبیهسازی جمعیت را در پروژههای خود به کار بگیرید.
دانلود رایگان مستقیم
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
دسترسی به کتابها از طریق پلتفرمهای قانونی و کتابخانههای عمومی نه تنها از حقوق نویسندگان و ناشران حمایت میکند، بلکه به پایداری فرهنگ کتابخوانی نیز کمک میرساند. پیش از دانلود، لحظهای به بررسی این گزینهها فکر کنید.
این کتاب رو در پلتفرم های دیگه ببینید
WorldCat به شما کمک میکنه تا کتاب ها رو در کتابخانه های سراسر دنیا پیدا کنید
امتیازها، نظرات تخصصی و صحبت ها درباره کتاب را در Goodreads ببینید
کتابهای کمیاب یا دست دوم را در AbeBooks پیدا کنید و بخرید