Shaders for Game Programmers and Artists (Premier Press Game Development (Paperback))
4.8
بر اساس نظر کاربران
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدینکتاب های مرتبط:
مقدمهای بر کتاب "Shaders for Game Programmers and Artists"
کتاب "Shaders for Game Programmers and Artists" تألیف سباستین سنت-لورنت، یکی از منابع کمنظیر در زمینه یادگیری نحوه طراحی، توسعه و بهینهسازی Shaders در بازیهای رایانهای است. این کتاب بهطور خاص برای برنامهنویسان بازی و هنرمندانی نوشته شده است که بهدنبال درک عمیقتر از Shading Technologies و کاربردهای عملی آن برای تولید جلوههای بصری حیرتانگیز هستند. در ادامه، بهطور مفصل بخشهای برجسته این کتاب، دستاوردهای کلیدی آن و اهمیت اثر بررسی خواهد شد.
خلاصهای جامع از کتاب
این کتاب به شکل تخصصی به مفاهیم پایه و پیشرفته مرتبط با گرافیک کامپیوتری میپردازد و در آن شما با تکنیکهای real-time rendering آشنا خواهید شد. سباستین سنت-لورنت از رویکردی منحصربهفرد برای آموزش گامبهگام استفاده میکند که خوانندگان را از اصول اولیه مانند ساختار اساسی Shaders و نحوه عملکرد GPU به سمت موضوعات پیشرفته مانند Lighting models، Texture mapping و Post-processing effects هدایت میکند.
ساختار این کتاب به گونهای طراحی شده است که هم برای مبتدیان قابل درک باشد و هم برای حرفهایها کاربردی و ارزشمند باشد. طراحی مثالهای عملی در هر فصل باعث میشود خواننده بتواند به سرعت مفاهیم را درک کند و آنها را در پروژههای واقعی تجربه کند.
دستاوردهای کلیدی
- درک اصول پایهای Shaders و نقش کلیدی آنها در طراحی گرافیکی بازیهای ویدیویی.
- یادگیری نحوه طراحی Vertex Shaders و Pixel Shaders برای بهبود وضوح گرافیک.
- آشنایی با سیستمهای نورپردازی پیشرفته و نحوه استفاده از آنها برای ایجاد محیطهای بصری باورپذیر.
- ایجاد افکتهای خیرهکننده مانند Bump Mapping، Specular Highlighting و Refraction.
- یادگیری نحوه رفع چالشهای رایج در برنامهنویسی Shaders و بهینهسازی کدها برای عملکرد بهتر.
نقلقولهای معروف از کتاب
"A shader is not just a piece of code; it's the artistic heartbeat of a game, giving it life and soul."
"Understanding the relationship between mathematics and visuals is key to mastering shaders."
چرا این کتاب مهم است؟
کتاب "Shaders for Game Programmers and Artists" یکی از منابع ضروری برای تمامی علاقهمندان به حوزه سایهزنی و گرافیک رایانهای محسوب میشود. در دنیای امروز که جلوههای بصری پیچیده به بخشی از الزامات اساسی در بازیهای رایانهای تبدیل شدهاند، تسلط بر Shaders میتواند تفاوت چشمگیری در کیفیت پروژههای هنری و بازیسازی شما ایجاد کند.
با استفاده از این کتاب، تصورات ساده از Shader فراتر میرود و شما درک کاملی از نحوه پیادهسازی تکنیکهای گرافیکی پیشرفته پیدا خواهید کرد. علاوه بر این، سبک نگارش ساده و مثالهای فراوان ارائهشده توسط نویسنده، کتاب را به منبعی ایدهآل برای افراد در سطوح مختلف تجربه تبدیل کرده است.
دانلود رایگان مستقیم
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
دسترسی به کتابها از طریق پلتفرمهای قانونی و کتابخانههای عمومی نه تنها از حقوق نویسندگان و ناشران حمایت میکند، بلکه به پایداری فرهنگ کتابخوانی نیز کمک میرساند. پیش از دانلود، لحظهای به بررسی این گزینهها فکر کنید.
این کتاب رو در پلتفرم های دیگه ببینید
WorldCat به شما کمک میکنه تا کتاب ها رو در کتابخانه های سراسر دنیا پیدا کنید
امتیازها، نظرات تخصصی و صحبت ها درباره کتاب را در Goodreads ببینید
کتابهای کمیاب یا دست دوم را در AbeBooks پیدا کنید و بخرید
1258
بازدید4.8
امتیاز0
نظر98%
رضایتنظرات:
4.8
بر اساس 0 نظر کاربران
Questions & Answers
Ask questions about this book or help others by answering
No questions yet. Be the first to ask!