Shaders for Game Programmers and Artists (Premier Press Game Development)
4.9
بر اساس نظر کاربران
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدینکتاب های مرتبط:
معرفی کتاب "Shaders for Game Programmers and Artists"
کتاب "Shaders for Game Programmers and Artists" یک منبع کمنظیر و جامع برای علاقهمندان به توسعه بازیهای کامپیوتری و هنرمندان دیجیتال است که میخواهند به سطح بالاتری از دانش و مهارت در استفاده از تکنیکهای گرافیکی مدرن دست یابند. نویسنده این کتاب، سباستین سن-لوران، بهطور تخصصی به آموزش مباحثی مانند ساخت و توسعه Shaders در دنیای بازیها پرداخته است و اصول اولیه تا پیشرفته را به زبانی ساده و قابل درک به مخاطبان ارائه میدهد.
خلاصهای از کتاب
در این کتاب، شما سفری جامع در دنیای Shaders خواهید داشت، از مباحث مقدماتی تا کاربردهای پیچیده در گرافیک بازیهای کامپیوتری. بخشهای ابتدایی کتاب به توضیح مفاهیمی مانند چگونگی عملکرد Render Pipeline و هندسه گرافیکی اختصاص دارد. سپس، به مرحله معرفی زبان HLSL و نحوه کار با آن برای طراحی Materialها و افکتهای گرافیکی مانند نورپردازی دینامیک، سایهها، و افکتهای پیشرفتهای مانند Blur و Reflection خواهید رسید.
هر فصل این کتاب همراه با نمونه کدها و مثالهای کاربردی است که به توسعهدهندگان امکان یادگیری تجربی و عملی را میدهد. همچنین، از پروژههای واقعی استفاده شده تا خوانندگان بتوانند تکنیکهای مطرح شده را در سناریوهای حرفهای به کار بگیرند و کاملاً متوجه ارزش عملی آنها شوند.
نکات کلیدی کتاب
- درک عمیق از مراحل Render Pipeline و نحوه عملکرد آن.
- یادگیری زبان HLSL (High-Level Shading Language) برای نوشتن Shaders سفارشی.
- طراحی افکتهای جذاب گرافیکی مانند Phong Lighting، Bump Mapping، و Transparency.
- کاربرد Shaders در انیمیشن، نورپردازی و جلوههای ویژه بازیها.
- راهنماییهای عملی برای پیادهسازی تکنیکهای Shaders در موتورهای بازی مانند Unity و Unreal Engine.
- آشنایی با مفاهیم مهمی مانند Vertex Shaders، Pixel Shaders، و کاربرد آنها.
جملات معروف از کتاب
"Understanding the fundamental principles of graphics rendering is essential for creating visually stunning and optimally performing games."
"Shaders are not magic; they are tools for artists and programmers to create magic on the screen."
چرا این کتاب اهمیت دارد؟
در دنیای توسعه بازیها و نرمافزارهای گرافیکی، داشتن دانش کافی درباره Shaders و تکنولوژیهای گرافیکی، یکی از مهارتهای کلیدی برای دستیابی به جلوههای بصری بالا و ایجاد تجربههای کاربری جذاب است. کتاب "Shaders for Game Programmers and Artists" به شما کمک میکند تا نهتنها اصول اولیه را یاد بگیرید بلکه بتوانید با اعتمادبهنفس شگفتیهای گرافیکی خلق کنید.
این کتاب به دلیل داشتن منابع و مثالهای واقعی، برای هنرمندان و برنامهنویسانی که در پروژههای بازیسازی مشغول هستند، بسیار باارزش است. همچنین اگر شما یک تازهکار در این زمینه هستید، کتاب شروع خوبی برای یادگیری تکنیکهای پیشرفته محسوب میشود. در عصر حاضر که بازیها و شبیهسازیهای گرافیکی به سمت واقعگرایی بیشتر حرکت میکنند، یادگیری Shaders یکی از ابزارهای کلیدی برای رشد حرفهای است.
دانلود رایگان مستقیم
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
دسترسی به کتابها از طریق پلتفرمهای قانونی و کتابخانههای عمومی نه تنها از حقوق نویسندگان و ناشران حمایت میکند، بلکه به پایداری فرهنگ کتابخوانی نیز کمک میرساند. پیش از دانلود، لحظهای به بررسی این گزینهها فکر کنید.
این کتاب رو در پلتفرم های دیگه ببینید
WorldCat به شما کمک میکنه تا کتاب ها رو در کتابخانه های سراسر دنیا پیدا کنید
امتیازها، نظرات تخصصی و صحبت ها درباره کتاب را در Goodreads ببینید
کتابهای کمیاب یا دست دوم را در AbeBooks پیدا کنید و بخرید
1337
بازدید4.9
امتیاز0
نظر98%
رضایتنظرات:
4.9
بر اساس 0 نظر کاربران
Questions & Answers
Ask questions about this book or help others by answering
No questions yet. Be the first to ask!