Reality is broken: why games make us better and how they can change the world
4.5
بر اساس نظر کاربران
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدینکتاب های مرتبط:
خلاصهای جامع از کتاب "Reality is broken: why games make us better and how they can change the world"
کتاب "Reality is Broken" نوشته جین مکگونیکال، به بررسی تاثیرات مثبت بازیها و کاربردهای آنها در بهبود زندگی واقعی ما میپردازد. مکگونیکال این باور عمومی را که بازیها تنها یک سرگرمی بیفایده هستند، به چالش میکشد و نشان میدهد چگونه میتوان از ویژگیهای مثبت بازیها برای ایجاد تغییرات مثبت در جامعه استفاده کرد.
خلاصه کتاب
در این کتاب، مکگونیکال استدلال میکند که بازیها سرشار از فرصتهایی برای یادگیری، تعامل اجتماعی، و حتی موفقیت در دنیای واقعی هستند. او توضیح میدهد که چرا تجربه کردن یک تجربه بازی، میتواند به بالاترین سطح انگیزه و خلاقیت انسانی برسد. مکگونیکال به بررسی مثالهای گوناگونی از بازیهایی که توانستهاند اثرات واقعی مثبتی داشته باشند، پرداخته است.
او ادعا میکند که بازیها میتوانند راهحلهایی برای مشکلات جهان واقعی ارائه دهند. از مشکلات محیط زیستی گرفته تا نارساییهای اجتماعی، بازیهای طراحی شده به شکل استراتژیک میتوانند انگیزهای برای تغییرات مثبت ایجاد کنند و به جوامع الهام دهند.
نکات کلیدی
- بازیها انگیزه و حس موفقیت را تقویت میکنند.
- ارتباط و همکاری در بازیها میتواند به تقویت مهارتهای اجتماعی کمک کند.
- بازیکنان اغلب قدرت شناختی افزایش یافتهای نشان میدهند.
- بازیها میتوانند در آموزش و افزایش آگاهی به مسائل اجتماعی مؤثر باشند.
جملات مشهور کتاب
"در دنیای بازی، ما با چالشهایی روبرو میشویم که مشابه آنها در دنیای واقعی نادر است."
"بازیها میتوانند هر فرد را به یک نسخه قویتر از خود تبدیل کنند."
چرا این کتاب مهم است
کتاب "Reality is Broken" اهمیت خود را از این جهت دارد که به خوانندگان نشان میدهد چگونه بازیها میتوانند فراتر از یک سرگرمی شخصی باشند و به ابزارهایی برای تغییرات اجتماعی و فردی تبدیل شوند. این کتاب تأکید میکند که درک و بهرهگیری صحیح از قدرت بازیها میتواند بهبودهای واقعی و قابل لمس در جهان ایجاد کند. این اثر یکی از معدود آثاری است که بازیها را نه به عنوان یک معضل، بلکه به عنوان راهحلهایی بالقوه بررسی میکند و توسعهدهندگان و بازیکنان را تشویق میکند تا از این قدرت برای خلق جهانی بهتر استفاده کنند.
Welcome to the world of "Reality is Broken: Why Games Make Us Better and How They Can Change the World," a groundbreaking exploration of the transformative power of games, written by Jane McGonigal. This book dives into a provocative premise: that video games offer meaningful solutions to some of the world's most pressing real-world problems. It reveals how games can be harnessed to tackle social, educational, and even existential challenges.
Detailed Summary of the Book
"Reality is Broken" proposes that games possess an unparalleled potential to transform and enrich human experience. McGonigal argues that the structure of many of our everyday lives lacks the engagement and satisfaction found in games. This book is an invitation to rethink the role of games in our existence. By looking at various case studies, she illustrates how games can fulfill human desires and needs that reality often fails to address, such as the need for purposeful work and the satisfaction of social cooperation.
The book is divided into three distinct parts, exploring the deficiencies of our everyday reality, the beneficial elements inherent in game environments, and the revolutionary impact they can have when applied beyond entertainment. As McGonigal unpacks these concepts, she shares insights into how games already help humanity by fostering emotional resilience, enhancing productivity, and uniting communities towards collective goals.
Key Takeaways
- Games offer pathways to creating more resilient individuals and communities.
- Gamification can provide motivation and engagement lacking in many traditional forms of education and work.
- Games are powerful tools for solving real-world problems, as they frame challenges in ways that can foster cooperation and creativity.
- By understanding the principles of game design, we can create more enriching lives and societies.
Famous Quotes from the Book
"Compared with games, reality is too easy. Games challenge us with voluntary obstacles and help us put our personal strengths to better use."
"Gaming is an extraordinary way to tap into our best selves."
Why This Book Matters
"Reality is Broken" is more than just a book for gaming enthusiasts; it's a manifesto for a new way of thinking about games. At a time when interactive media continues to expand its influence across industries, this book offers essential insights for educators, designers, business leaders, and policymakers. It challenges preconceived notions about games being mere escapism, showing how they can be powerful catalysts for positive change.
McGonigal's work is essential in shedding light on the substantive roles that games can play in fostering personal development and societal innovation. Her perspective empowers readers to imagine possibilities that reach far beyond mere entertainment, welcoming them into a future where the structure and dynamics of gameplay can be harnessed for societal benefits.
دانلود رایگان مستقیم
برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین