Practical Shader Development: Vertex and Fragment Shaders for Game Developers

4.9

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین

کتاب های مرتبط:

معرفی کامل کتاب "Practical Shader Development: Vertex and Fragment Shaders for Game Developers"

کتاب Practical Shader Development: Vertex and Fragment Shaders for Game Developers نوشته کایل هالادی، یکی از منابع برتر و جامع در زمینه توسعه Shader‌ها در صنعت بازی‌سازی است. این کتاب به شکل گام‌به‌گام شما را با اصول اولیه و پیشرفته برنامه‌نویسی Shader‌ها آشنا می‌کند. از طریق این کتاب، می‌توانید درک عمیقی از نحوه عملکرد Vertex Shader و Fragment Shader به دست آورید و با روش‌های مختلف طراحی جلوه‌های بصری مدرن در گرافیک بازی‌ها آشنا شوید.

خلاصه‌ای از کتاب

این کتاب تمرکز اصلی خود را بر آموزش عملی و کاربردی قرار داده است. نویسنده به جای وارد شدن به مباحث تئوری پیچیده، تلاش می‌کند مطالب را با زبانی ساده و قابل فهم بیان کند. "Practical Shader Development" مخاطبان خود را در مسیر تبدیل شدن به توسعه‌دهندگان ماهر Shader‌ها راهنمایی می‌کند. این مسیر شامل موارد زیر است:

  • آشنایی مقدماتی با مفهوم Shader‌ها و کاربرد آنها در گرافیک بازی.
  • توضیح دقیق نقش Vertex Shader و Fragment Shader در پردازش داده‌های گرافیکی.
  • معرفی ابزارها و محیط‌های توسعه مانند OpenGL و Unity برای نوشتن Shader‌ها.
  • تمرین‌های عملی برای ایجاد افکت‌های نوری، بافت‌دهی پیشرفته و جلوه‌های دینامیک.
  • تکنیک‌های بهینه‌سازی Shader‌ها برای اجرا در پلتفرم‌های مختلف.

این کتاب به گونه‌ای نوشته شده است که هم برای مبتدیان و هم برای توسعه‌دهندگان حرفه‌ای مناسب باشد. ساختار منظم و رویکرد عملی کتاب باعث شده تا به یکی از منابع استاندارد این حوزه تبدیل شود.

نکات کلیدی کتاب

در این کتاب، نکات کلیدی متعددی مطرح شده است که برای هر کسی که در حوزه گرافیک بازی‌سازی کار می‌کند، بسیار ارزشمند هستند:

  • درک پایه‌ای و عمیق از ساختار Pipeline گرافیکی.
  • توسعه Vertex Shader‌ها برای تغییر موقعیت هندسی و تنظیمات دوربین.
  • نوشتن Fragment Shader‌ها برای تولید جلوه‌های نوری، سایه‌ها، انعکاس و انکسار.
  • مقایسه زبان‌های برنامه‌نویسی Shader مثل GLSL، HLSL و ShaderLab.
  • کاربرد عملی ماتریس‌ها در Transformations گرافیکی.
  • روش‌های کاهش هزینه پردازش گرافیکی برای افزایش کارایی.

جملات معروف از کتاب

"The core of every graphical effect in modern games starts with shaders."

"Understanding the basics of shader programming opens a world of limitless visual possibilities."

"Optimization isn't just about writing faster code—it's about designing smarter shaders."

چرا این کتاب اهمیت دارد؟

اهمیت این کتاب نه تنها به دلیل ساده‌سازی مفاهیم پیچیده، بلکه به خاطر تمرکز بر رویکرد عملی و تجربه‌محور در آموزش است. در دنیای امروز، صنعت بازی‌سازی نیازمند توسعه‌دهندگانی است که مهارت‌های پیشرفته و توانایی خلق جلوه‌های بصری بی‌نقص داشته باشند. این کتاب شما را در مسیر یادگیری هدایت می‌کند و ابزارهای لازم برای تبدیل شدن به یک متخصص در این حوزه را فراهم می‌کند.

کتاب "Practical Shader Development" کمک می‌کند تا از محدودیت‌های ذهنی و تکنیکی خود عبور کنید و خلاقیت خود را در دنیای گرافیک بازی‌سازی به نمایش بگذارید. اگر به دنبال افزایش توانمندی‌های خود در زمینه برنامه‌نویسی Shader‌ها هستید، این کتاب یک منبع ضروری برای شماست.

It’s time to stop thinking that shaders are magical. You can use shaders to turn data into stunning visual effects, and get your hands dirty by building your own shader with this step-by-step introduction to shader development for game and graphics developers. Learn how to make shaders that move, tint, light up, and look awesome, all without cracking open a math textbook. Practical Shader Development teaches the theory behind how shaders work. The book also shows you how to apply that theory to create eye-popping visual effects. You’ll learn to profile and optimize those effects to make sure your projects keep running quickly with all their new visuals. You’ll learn good theory, good practices, and without getting bogged down in the math. Author Kyle Halladay explains the fundamentals of shader development through simple examples and hands-on experiments. He teaches you how to find performance issues in shaders you are using and then how to fix them. Kyle explains (and contrasts) how to use the knowledge learned from this book in three of the most popular game engines today. What You'll Learn • Understand what shaders are and how they work • Get up to speed on the nuts and bolts of writing vertex and fragment shaders • Utilize color blending and know how blend equations work • Know the coordinate spaces used when rendering real-time computer graphics • Use simple math to animate characters, simulate lights, and create a wide variety of visual effects • Find and fix performance problems in shaders • See how three popular game engines (Unity, UE4, Godot) handle shaders Who This Book Is For Programmers who are interested in writing their own shaders but do not know where to start, anyone who has ever seen shader code on a forum and wished they knew how to modify it just a little bit to fit into their own projects, and game developers who are tired of using the default shaders found in the game engines they are using. The book is especially useful for those who have been put off by existing shader tutorials which introduce complex math and graphics theory before ever getting something on the screen.

دانلود رایگان مستقیم

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید

دسترسی به کتاب‌ها از طریق پلتفرم‌های قانونی و کتابخانه‌های عمومی نه تنها از حقوق نویسندگان و ناشران حمایت می‌کند، بلکه به پایداری فرهنگ کتابخوانی نیز کمک می‌رساند. پیش از دانلود، لحظه‌ای به بررسی این گزینه‌ها فکر کنید.

این کتاب رو در پلتفرم های دیگه ببینید

WorldCat به شما کمک میکنه تا کتاب ها رو در کتابخانه های سراسر دنیا پیدا کنید
امتیازها، نظرات تخصصی و صحبت ها درباره کتاب را در Goodreads ببینید
کتاب‌های کمیاب یا دست دوم را در AbeBooks پیدا کنید و بخرید

نویسندگان:


1289

بازدید

4.9

امتیاز

50

نظر

98%

رضایت

نظرات:


4.9

بر اساس 0 نظر کاربران

احمد محمدی

"کیفیت چاپ عالی بود، خیلی راضی‌ام"

⭐⭐⭐⭐⭐

Questions & Answers

Ask questions about this book or help others by answering


Please وارد شوید to ask a question

No questions yet. Be the first to ask!