Digital Game Based Learning

4.3

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین

معرفی کتاب: Digital Game Based Learning

کتاب 'Digital Game Based Learning' اثری است پژوهشی و علمی که به بررسی و تحلیل تاثیر بازی‌های دیجیتال بر فرآیند یادگیری می‌پردازد. نویسندگان این کتاب، مایکل بورمستر، دانیلا گرهاد و فرانک تیسن، تلاش کرده‌اند تا با استفاده از مباحث روانشناسی آموزش، فناوری و طراحی بازی‌های دیجیتال، راهکارهایی نوین در فرآیند یادگیری ارائه دهند.

خلاصه‌ای جامع از کتاب

در این کتاب، نویسندگان به تبیین مفاهیم کلیدی در زمینه یادگیری مبتنی بر بازی دیجیتال می‌پردازند. آنان به بررسی نحوه استفاده از عناصر مختلف بازی‌های دیجیتال برای تقویت یادگیری و افزایش انگیزش یادگیرندگان می‌پردازند. همچنین، با ارائه مثال‌ها و مطالعات موردی، تأثیر مثبت و منفی این نوع یادگیری بر جنبه‌های مختلف شناختی، عاطفی و اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است. این کتاب با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و به کارگیری رویکردهای متنوع، سعی دارد رویکرد آموزشی را از حالت سنتی آن خارج کرده و بهبود بخشد.

نکات کلیدی

  • درک کامل اصول طراحی بازی دیجیتال و تاثیر آن‌ها بر فرآیند یادگیری.
  • بررسی اثرات روان‌شناختی بازی‌های دیجیتال بر یادگیرندگان و چگونگی بهره‌گیری از این اثرات به نفع آموزش.
  • روش‌های جدید بهبود انگیزه و مشارکت یادگیرندگان با استفاده از بازی‌های دیجیتال.
  • مطالعات موردی از اجرا و پیاده‌سازی موفق یادگیری مبتنی بر بازی دیجیتال در محیط‌های مختلف آموزشی.

جملات معروف از کتاب

"Digital Game Based Learning همچون پلی است که شکاف بین سرگرمی و آموزش را پر می‌کند، به گونه‌ای که هر دو جنبه به طور همزمان تقویت می‌شوند."

"بازی‌های دیجیتال بیش از یک ابزار سرگرمی ساده هستند؛ آنها پتانسیل تبدیل به ابزارهای آموزشی قدرتمند را دارند که می‌توانند آموزش و یادگیری را به سطح بالاتری برسانند."

چرا این کتاب مهم است؟

با تغییرات سریع تکنولوژیکی در جامعه امروز، روش‌های آموزشی نیز نیازمند تحول جدی هستند. این کتاب اهمیت زیادی دارد زیرا راه‌های نوین و علمی را برای بهره‌گیری از فناوری‌های جدید در آموزش معرفی می‌کند. بازی‌های دیجیتال، که به عنوان ابزارهای پرجذبه‌ای در دنیای امروز شناخته می‌شوند، ظرفیت بزرگی برای تحول در نظام‌های آموزشی دارند. این کتاب به متخصصان آموزشی، طراحان بازی و حتی والدین کمک می‌کند تا با درک بهتر این ابزارها، از ظرفیت‌های بالقوه آن‌ها بهره‌مند شوند. بررسی موارد موفق در پیاده‌سازی یادگیری مبتنی بر بازی‌های دیجیتال، راهکارهایی ارزشمند برای بهبود سیستم‌های آموزشی فعلی ارائه می‌دهد و کمک می‌کند تا یادگیری به یک فرآیند لذت‌بخش و مؤثر تبدیل شود.

Introduction

Welcome to the fascinating world of 'Digital Game Based Learning', a groundbreaking book that delves into the integration of digital games within the educational landscape. Written by the distinguished authors Michael Burmester, Daniela Gerhard, and Frank Thissen, this book offers an in-depth exploration of how digital games can transform the way we learn and teach in the modern era.

Detailed Summary of the Book

'Digital Game Based Learning' examines the intersection of technology, psychology, and pedagogy, providing readers with valuable insights into how games can be leveraged to enhance the educational experience. The authors present a comprehensive analysis of various types of digital games and their potential applications in learning environments. They discuss the cognitive, social, and emotional benefits that games offer, while also addressing potential challenges and misconceptions surrounding their use in education.

The book is structured in a manner that guides readers through the historical context of digital game-based learning, the theoretical foundations, and the practical applications. It evaluates various game designs and learning principles, presenting case studies and examples that illustrate successful implementations. Furthermore, the authors deliberate on the future of digital game-based learning, providing vision and anticipation for upcoming trends.

Key Takeaways

  • Digital games are powerful tools for engagement, motivation, and skill development when applied in educational settings.
  • The book provides a balanced view, acknowledging both the potential and limitations of game-based learning.
  • Practical insights and strategies are shared, aimed at educators and instructional designers wanting to integrate games into curricula.
  • A comprehensive understanding of the theoretical frameworks that underpin game-based learning is explored.
  • The importance of aligning game mechanics with learning objectives to ensure educational effectiveness is emphasized.

Famous Quotes from the Book

"Games are the architecture of engagement, weaving into their mechanics the strategies for learning in an increasingly digital world."

"Learning is most impactful when the learner is involved, and digital games offer a profound means to foster active participation and curiosity."

Why This Book Matters

In today's digital age, education systems face the challenge of engaging digital natives who are accustomed to interactive and immersive experiences. 'Digital Game Based Learning' addresses this challenge by exploring how digital games can bridge the gap between traditional educational methodologies and the expectations of modern learners. This book is crucial for educators, instructional designers, and policymakers who are interested in pioneering innovative learning strategies. Its relevance continues to grow with the rapid advancements in technology and the increasing acceptance of digital tools in education.

By providing empirical research, case studies, and expert opinions, the book serves as an invaluable resource for understanding the impact of digital games in educational contexts. It encourages readers to think critically about the design and implementation of game-based learning experiences, emphasizing the need for thoughtful integration rather than superficial adoption.

دانلود رایگان مستقیم

برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین

برای خواندن این کتاب باید نرم افزار PDF Reader را دانلود کنید Foxit Reader

نویسندگان:


نظرات:


4.3

بر اساس 0 نظر کاربران