Beginning 3D Game Development with Unity 4, 2nd Edition: All-in-one, multi-platform game development

4.4

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین

معرفی کتاب: 'Beginning 3D Game Development with Unity 4, 2nd Edition: All-in-one, Multi-platform Game Development'

در دنیای پویا و در حال تحول توسعه بازی‌های سه‌بعدی، انتخاب ابزارهای مناسب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این میان، Unity به عنوان یک ابزار قدرتمند و چندسکویی این امکان را به توسعه‌دهندگان می‌دهد تا خلاقیت‌های خود را به بهترین نحو به واقعیت تبدیل کنند. کتاب 'Beginning 3D Game Development with Unity 4, 2nd Edition' نوشته 'Sue Blackman' یک منبع عالی برای شروع این مسیر هیجان‌انگیز است.

خلاصه کتاب

این کتاب به زبانی ساده و روان مبانی توسعه بازی‌های سه‌بعدی با Unity را آموزش می‌دهد. از مراحل اولیه نصب Unity تا ساخت یک بازی کامل و اجرای آن بر روی دستگاه‌های مختلف، همه چیز به صورت گام به گام توضیح داده شده است. تمرکز اصلی این کتاب بر روی آموزش عملی و مثال‌های واقعی است که به خوانندگان کمک می‌کند تا مفاهیم پیچیده را به شیوه‌ای ساده و کاربردی فرابگیرند.

نکات کلیدی کتاب

  • آشنایی با محیط Unity و ابزارهای آن
  • آموزش اصول برنامه‌نویسی با C# در Unity
  • ساخت شخصیت‌ها و انیمیشن‌های سه‌بعدی
  • مدیریت فیزیک و برخوردهای درون بازی
  • اجرای بازی‌ها بر روی پلتفرم‌های مختلف

جملات معروف از کتاب

"توسعه بازی نه تنها یک هنر، بلکه یک جذابیت است کارکرد‌های ناشناخته‌ای را در انسان‌ها بیدار می‌کند."

Sue Blackman

چرا این کتاب مهم است؟

در دنیای امروز، بازی‌های ویدئویی بخش بزرگی از صنعت سرگرمی را به خود اختصاص داده‌اند و علاقه‌مندان به یادگیری توسعه این گونه بازی‌ها هر روز بیشتر می‌شوند. این کتاب به خاطر جامعیت مطالب، روش تدریس کاربردی و تمرکز بر پروژه‌های واقعی، به خوانندگان اعتمادبه‌نفس و مهارت‌های لازم برای ورود به دنیای حرفه‌ای توسعه بازی را می‌دهد. علاوه بر این، پوشش چندسکویی Unity امکان ساخت بازی‌هایی که بر روی دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شوند را فراهم می‌کند، که این امر باعث شده است که این کتاب ابزاری حیاتی برای هر توسعه‌دهنده بازی باشد.

Introduction

Welcome to 'Beginning 3D Game Development with Unity 4, 2nd Edition: All-in-one, multi-platform game development' – your guide to unleashing creativity and bringing your 3D game ideas to life using the powerful Unity 4 platform. This book serves as a comprehensive, hands-on introduction for aspiring game developers and enthusiasts eager to explore the world of 3D game development. With Unity, a versatile and widely-used gaming engine, you will learn how to create captivating games across multiple platforms.

Detailed Summary

In this book, you'll embark on a structured journey through the essential elements of 3D game development. Starting with the basics of the Unity engine, you'll gradually progress through chapters that introduce and expand upon critical concepts such as asset management, scripting with C#, physics, animations, and more. Each chapter builds upon the last, ensuring a cohesive and understandable learning path, with practical exercises and real-world examples to solidify your understanding.

The book also delves into advanced topics, such as artificial intelligence, character rigging, and environmental effects, guiding you through the sophisticated features of Unity 4 that will enhance both the visual and interactive aspects of your games. Alongside technical instruction, the book emphasizes design principles and best practices, empowering you to not only build functional games but also to create engaging and memorable experiences for players.

Key Takeaways

  • Comprehensive understanding of Unity 4's interface and toolset.
  • Proficiency in C# scripting specific to game development.
  • Insight into game physics, animations, and environmental effects.
  • Ability to implement AI and character rigging techniques.
  • Practical knowledge of deploying games across various platforms.

Famous Quotes from the Book

"The heart of great game development lies in understanding the balance between technology and creative vision."

"Unity transforms dreams into reality, offering the tools to construct entire universes limited only by imagination."

Why This Book Matters

'Beginning 3D Game Development with Unity 4, 2nd Edition' is more than just a technical manual; it is a bridge to creativity for anyone interested in game development. The book matters because it simplifies the complexities of game design and makes it accessible to beginners and seasoned developers alike. Unity 4's impressive capabilities and this guide’s structured, example-driven approach enable readers to bring their ideas to fruition with confidence and competence.

Moreover, the book stands out for its commitment to multi-platform development, addressing the ever-growing need for games that run seamlessly on different devices, from computers to mobile phones. This foresight ensures that your skills remain relevant and adaptable in the rapidly evolving technosphere of the gaming industry.

As the industry continues to grow and evolve, possessing a versatile and robust knowledge of game development tools like Unity is imperative for standing out. This book not only provides you with those foundational skills but also inspires a deeper appreciation for the artistry and technique involved in creating engaging 3D worlds.

دانلود رایگان مستقیم

برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین

نویسندگان:


نظرات:


4.4

بر اساس 0 نظر کاربران