The Rules of Programming: How to Write Better Code

5.0

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین

معرفی کتاب «The Rules of Programming: How to Write Better Code»

کتاب «The Rules of Programming: How to Write Better Code» به نویسندگی Chris Zimmerman، اثری است که مسیر برنامه‌نویسان را برای نوشتن کدهایی با کیفیت‌تر، تمیزتر و موثرتر هموار می‌سازد. این کتاب با تکیه بر اصول و قواعدی که در طول سالیان تجربه شده‌اند، به برنامه‌نویسان، مهندسان نرم‌افزار و حتی تیم‌های توسعه کمک می‌کند تا استانداردهای بالاتری در کار خود به وجود آورند.

این کتاب با تمرکز بر اهمیت نوشتن کدهای خوانا، قابل‌نگهداری و کارآمد، مفاهیمی همچون Code Review، Refactoring، استفاده بهینه از Design Patterns و بسیاری موارد دیگر را شرح می‌دهد. چه تازه‌کار باشید و چه برنامه‌نویسی حرفه‌ای، این کتاب می‌تواند راهنمای مفیدی برای شما باشد.

خلاصه‌ای از کتاب

کتاب «The Rules of Programming» در چهار بخش اصلی نگاشته شده است که هر بخش نکات کلیدی مرتبط با نوشتن کد را بررسی می‌کند. نویسنده با زبانی ساده و علمی، چالش‌های روزمره برنامه‌نویسان را توضیح داده و راه‌حل‌هایی عملی ارائه می‌دهد. برخی از موضوعات کلیدی عبارتند از:

  • اهمیت رعایت Clean Code و استانداردهای نوشتن کد
  • نقش Testing در اطمینان از کیفیت نرم‌افزار
  • اشتباهات رایج در Object-Oriented Programming و نحوه جلوگیری از آنها
  • چرایی و چگونگی استفاده بهینه از Tools و منابع موجود
  • چگونه از Technical Debt در پروژه‌ها پیشگیری کنیم

هر فصل از این کتاب شامل مثال‌های عملی، نکات فنی و تجارب واقعی از صنعت نرم‌افزار است که آن را برای برنامه‌نویسان در هر سطحی مفید می‌سازد.

نکات کلیدی

خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند تا چند نکته اساسی و تاثیرگذار را در برنامه‌نویسی خود به کار ببرید. برخی از نکات اصلی کتاب عبارتند از:

  1. کد باید برای انسان‌ها قابل‌درک باشد: برنامه‌ها برای کامپیوترها نوشته می‌شوند، اما در نهایت انسان‌ها هستند که کد شما را می‌خوانند. بنابراین کد باید تا حد ممکن شفاف و ساده باشد.
  2. Refactor، Refactor و باز هم Refactor: همیشه فرصتی برای بهبود و تمیزکاری کد وجود دارد. هر گزافه‌گویی کوچک در کد می‌تواند پروژه‌های بزرگ‌تر را به خطر بیندازد.
  3. Test-Driven Development: تست نوشتن یکی از مهم‌ترین وظایفی است که یک برنامه‌نویس حرفه‌ای بر عهده دارد. بدون تست، اعتماد به کیفیت خروجی بسیار دشوار خواهد بود.
  4. Code Review فراموش نشود: بازبینی کدها ابزار مهمی برای یادگیری و بهبود کار تیمی است. نگذارید اشتباهات کوچک به بحران‌های بزرگ منجر شوند.
  5. Technical Debt پیشگیری بهتر از درمان است: هرگز اجازه ندهید که مشکلات فنی انباشته شوند. همیشه باید به فکر نگهداری و تعمیر نرم‌افزار باشید.

جملات معروف از کتاب

"Coding is not just about solving problems; it’s about solving them in ways that others can understand."

"Never underestimate the power of a well-placed comment, but remember that great code often needs none."

"Quality code is a gift to your future self."

این کتاب چرا مهم است؟

برنامه‌نویسی تنها نوشتن کدی نیست که کار می‌کند؛ بلکه تجربه‌ای است که باید اثری ماندگار و قابل گسترش از خود برجای بگذارد. کتاب «The Rules of Programming» به شما اصولی می‌آموزد که می‌تواند دوره‌ای جدید در حرفه شما ایجاد کند. این اصول و تکنیک‌ها نه تنها کدهای شما را کاربرپسندتر و با کیفیت‌تر می‌کند، بلکه شما را به یک توسعه‌دهنده تیمی بهتر و همکارانی محبوب‌تر تبدیل خواهد کرد. یادگیری این اصول باعث صرفه‌جویی در زمان، کاهش هزینه‌ها و جلوگیری از اشتباهات پرهزینه در آینده می‌شود.

با خواندن این کتاب، شما نمی‌خواهید فقط یک کدنویس ساده باشید، بلکه می‌خواهید یک برنامه‌نویس حرفه‌ای و خلاق شوید که کیفیت کدهایش به زبان می‌آید.

This philosophy-of-programming guide presents a unique and entertaining take on how to think about programming. A collection of 21 pragmatic rules, each presented in a stand-alone chapter, captures the essential wisdom that every freshly minted programmer needs to know and provides thought-provoking insights for more seasoned programmers.Author Chris Zimmerman, cofounder of the video game studio Sucker Punch Productions, teaches basic truths of programming by wrapping them in memorable aphorisms and driving them home with examples drawn from real code. This practical guide also helps managers looking for ways to train new team members.The rules in this book include: As simple as possible, but no simplerLet your code tell its own storyLocalize complexityGeneralization takes three examplesWork backward from your result, not forward from your codeThe first lesson of optimization is don't optimizeA good name is the best documentationBugs are contagiousEliminate failure casesCode that isn't running doesn't workSometimes you just need to hammer the nails

دانلود رایگان مستقیم

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید

دسترسی به کتاب‌ها از طریق پلتفرم‌های قانونی و کتابخانه‌های عمومی نه تنها از حقوق نویسندگان و ناشران حمایت می‌کند، بلکه به پایداری فرهنگ کتابخوانی نیز کمک می‌رساند. پیش از دانلود، لحظه‌ای به بررسی این گزینه‌ها فکر کنید.

این کتاب رو در پلتفرم های دیگه ببینید

WorldCat به شما کمک میکنه تا کتاب ها رو در کتابخانه های سراسر دنیا پیدا کنید
امتیازها، نظرات تخصصی و صحبت ها درباره کتاب را در Goodreads ببینید
کتاب‌های کمیاب یا دست دوم را در AbeBooks پیدا کنید و بخرید

نویسندگان:


1121

بازدید

5.0

امتیاز

51

نظر

98%

رضایت

نظرات:


5.0

بر اساس 1 نظر کاربران

احمد محمدی

"کیفیت چاپ عالی بود، خیلی راضی‌ام"

⭐⭐⭐⭐⭐
nandan0
nandan0

7 ژون 2025، ساعت 5:37

The author is forthright that the rules may not apply to all situations, but many of the rules are general enough to be applied to most environments. The examples used to illustrate the rules provides insight into game programming, an area that most of us can only relate to via the end product. The book is a well written and thought provoking take on computer programming best practices. A worthy addition to your library.

And as the author suggests, take inspiration from the rules and define a few that fit your situation!


Questions & Answers

Ask questions about this book or help others by answering


Please وارد شوید to ask a question

No questions yet. Be the first to ask!