The Essential Guide to Game Audio: The Theory and Practice of Sound for Games
4.5
بر اساس نظر کاربران
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدینکتاب های مرتبط:
معرفی کتاب
کتاب "The Essential Guide to Game Audio: The Theory and Practice of Sound for Games" توسط نویسندگان استیو هوروویتز و اسکات ر. لونی نگاشته شده است و به عنوان یک منبع جامع برای علاقهمندان به صدا در بازیهای ویدیویی شناخته میشود. این کتاب به جزئیات نظری و عملیات واقعی در حوزه صدابازی پرداخته و تمامی جوانب مرتبط با این موضوع را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار میدهد.
خلاصهای از کتاب
در این کتاب، نویسندگان ابتدا به تاریخچه مختصری از موسیقی و صدا در بازیها میپردازند و سپس به تشریح اصول اساسی طراحی صدا و نحوه یکپارچهسازی صدا با بازیهای ویدیویی میپردازند. موضوعاتی مانند طراحی افکتهای صوتی، استفاده از برنامههای نرمافزاری مخصوص صدا و تکنیکهای مختلف ضبط و ویرایش صدا در این کتاب به تفصیل توضیح داده شده است. بخش دیگری از کتاب به نحوه همکاری تیمهای مختلف، از جمله تیمهای فنی و هنری در توسعه صدا برای بازیها اختصاص دارد.
نکات کلیدی
- درک اصول طراحی صدا و کاربردهای عملی آن در بازیهای ویدیویی
- بررسی استفاده از ابزارهای نرمافزاری مختلف برای تولید و ویرایش صدا
- آشنایی با پروسه تیمی در توسعه صدای بازیها و چالشهای مرتبط
- تکنیکهای ساخت و ترکیب افکتهای صوتی که تجربه بازی را زندهتر میکند
نقلقولهای معروف از کتاب
“حضور صدا در بازی نباید صرفاً به عنوان یک مکمل در نظر گرفته شود؛ بلکه باید طوری طراحی شود که خود یک عنصر داستانگویی قدرتمند باشد.”
“خلق صداهای منحصر به فرد تجربهای جادویی میسازد که بازیگر را بیشتر در دنیای بازی غوطهور میکند.”
چرا این کتاب مهم است
در دنیای بازیهای ویدیویی، صدا نقشی کلیدی و گاه حتی نادیده گرفته شده ایفا میکند. این کتاب با پرداختن به جزئیات طراحی و اجرای صدا، به خوانندگان این امکان را میدهد که درک بهتری از این جنبه مهم پیدا کنند و مهارتهای لازم برای تولید صدا در سطح حرفهای را کسب نمایند. خوانندگان از تجربیات و بینشهای نویسندگان بهرهمند شده و مبانی مهمی را که هر صداآفرین باید بداند، یاد میگیرند.
Welcome to the multifaceted world of game audio with 'The Essential Guide to Game Audio: The Theory and Practice of Sound for Games'. This comprehensive guide offers an in-depth exploration into the symphonic realm of game sound, a critical yet often understated component of video game design.
Detailed Summary of the Book
The book provides an authoritative look at how music, sound effects, and voice converge to create immersive gaming experiences. Authors Steve Horowitz and Scott R. Looney, both seasoned veterans in audio production, take readers on a captivating journey through the basics of sound design, technology, and methodologies that define the industry. Ideal for both budding and experienced sound designers, the book covers various facets of game audio, from sound theory to advanced audio programming techniques.
Covering the essentials, the text delves into digital audio workstations (DAWs), sound libraries, and middleware tools such as FMOD and Wwise that are indispensable for any sound designer. Additionally, it explores interactive audio, examining real-time processing and spatialization that enhance player immersion. As the gaming landscape continues to evolve, this book also looks at future possibilities, including VR soundscapes and procedural audio.
Key Takeaways
- Understand the role of audio in game development and how it influences player experience.
- Gain hands-on insights into sound design processes, from recording to mixing.
- Explore practical advice on using DAWs, sound libraries, and middleware to create game audio.
- Learn how to design interactive audio systems that adapt in real-time to gameplay mechanics.
- Stay ahead of trends with discussions on future technologies like VR audio and procedural sound design.
Famous Quotes from the Book
"Sound is not just an addition to the game environment; it is a crucial part of the player's experience."
"In a field where technology and art collide, understanding both perspectives is essential."
Why This Book Matters
As the game industry continues to expand, the role of sound in enhancing narrative and player engagement has become ever more critical. This book stands out by bridging theoretical perspectives with practical applications, thus serving as an indispensable resource for anyone involved in game audio. By emphasizing the importance of adaptive and interactive sound, the guide prepares sound designers for the ever-changing demands of the industry.
Furthermore, the authors equip readers with both the historical context and the forward-looking vision necessary to innovate in the craft of game audio design. Whether used as a textbook, a professional guide, or a source of inspiration, this book provides insights that are crucial for mastering the auditory dimensions of game design.
دانلود رایگان مستقیم
برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین