The Business and Culture of Digital Games: Gamework and Gameplay

4.6

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین


معرفی کتاب "The Business and Culture of Digital Games: Gamework and Gameplay"

کتاب The Business and Culture of Digital Games: Gamework and Gameplay اثر من، آفرا کر، به تحلیل جامع از صنعت بازی‌های دیجیتال، فرهنگ شکل‌گرفته حول آن و تأثیر بازی‌ها بر جامعه می‌پردازد. این کتاب تلفیقی از بررسی‌های آکادمیک و تحلیل کسب‌وکار است که نشان می‌دهد چگونه تعامل پیچیده بین بازیکنان، توسعه‌دهندگان و صنعت، چشم‌انداز بازی‌های دیجیتال را متحول کرده است. این اثر به‌ویژه برای محققان علوم اجتماعی، کارآفرینان در حوزه بازی‌های دیجیتال و علاقه‌مندان به فرهنگ بازی‌ها نوشته شده است.

خلاصه کامل کتاب

کتاب The Business and Culture of Digital Games: Gamework and Gameplay به سه بخش اصلی تقسیم شده است. در بخش اول، به تاریخچه بازی‌های دیجیتال و شکل‌گیری صنعت آن پرداخته می‌شود. مفاهیمی همچون خلق محتوا، مکانیک‌های طراحی بازی و مدیریت بازیکن به تفصیل توضیح داده شده‌اند. بخش دوم کتاب به تحلیل اقتصادی و مدل‌های کسب‌وکار مرتبط با بازی‌های دیجیتال می‌پردازد، از جمله نحوه تولید و بازاریابی بازی‌ها. در بخش سوم، تأثیرات اجتماعی و فرهنگی بازی‌ها بررسی می‌شوند؛ موضوعاتی همچون نقش هویت بازیکن، شکل‌گیری جوامع بازی‌باز و تأثیرات میان‌فرهنگی از جمله مباحث برجسته این بخش هستند.

نکات کلیدی کتاب

  • توضیح مفهوم Gamework به عنوان فرآیند خلق و طراحی بازی‌ها و نحوه ترکیب آن با اقتصاد و فناوری.
  • بررسی جامعه بازیکنان و شناخت تعاملات میان آن‌ها در چارچوب محیط‌های دیجیتال.
  • تحلیل عوامل فرهنگی و اجتماعی که باعث محبوبیت یا حتی مقاومت در برابر یک بازی خاص می‌شوند.
  • تأثیر فناوری‌های جدید مانند VR و AR بر طراحی و بازی‌سازی.

جملات معروف از کتاب

"Digital games are not just play; they are systems that reframe our understanding of interaction, identity, and community."

Aphra Kerr

"The interconnected world of Gamework and Gameplay is a reflection of our digital society's complexities."

Aphra Kerr

چرا این کتاب مهم است؟

در عصر دیجیتال، بازی‌ها تنها عاملی برای سرگرمی نیستند، بلکه به ابزاری قدرتمند برای تعلیم، آموزش و حتی بیان ایده‌های اجتماعی و سیاسی تبدیل شده‌اند. کتاب The Business and Culture of Digital Games این موضوع را بررسی می‌کند که چگونه بازی‌های دیجیتال به عنوان یکی از صنایع پیشرو در جهان، همزمان فرهنگ جهانی و اقتصاد دیجیتال را شکل داده‌اند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا نگاهی دقیق‌تر و عمقی‌تر به ابعاد تجارت و فرهنگ بازی‌ها داشته باشید و از دیدگاهی نوین به این صنعت بنگرید.

Introduction to 'The Business and Culture of Digital Games: Gamework and Gameplay'

Welcome to an enlightening exploration of one of the most dynamic and rapidly evolving industries of our time: digital games. In 'The Business and Culture of Digital Games: Gamework and Gameplay', I, Aphra Kerr, dive deep into the intricate interplay between the business mechanics, cultural aspects, and everyday practices that shape the digital games industry. This book offers a holistic perspective that bridges the gap between game studies, industry practices, and player communities, making it an essential resource for anyone intrigued by the digital gaming phenomenon.

The book is designed not only for scholars and students of media, cultural studies, and business but also for avid gamers, industry professionals, and anyone curious about the profound impact of digital games on our cultural and economic landscapes.

Detailed Summary of the Book

The book is structured to provide readers with a comprehensive understanding of the digital gaming ecosystem. It begins by tracing the evolution of the games industry, highlighting crucial turning points that have shaped its current structure. From the early days of arcade games to the rise of home consoles and the advent of mobile gaming, the book examines the technological advancements, market strategies, and cultural shifts that have driven the industry forward.

Subsequent chapters delve into the “gamework” – the production processes, labor practices, and business models underlying game creation. The book sheds light on how developers, publishers, and even independent creators navigate a global industry marked by fierce competition and innovation. It also highlights the challenges of creativity and labor conditions in an industry often caught between artistic vision and commercial demands.

On the cultural side, the concept of “gameplay” is explored, focusing on the players themselves. Who are they? How do they engage with games? The book investigates the ways in which games become part of our everyday lives, affecting identity, relationships, and cultural norms. From massively multiplayer online games (MMOs) to casual mobile games, the exploration seeks to understand the motivations, pleasures, and even frustrations of digital play.

Lastly, the book provides a critical lens on the power dynamics of the gaming industry. It considers issues of representation, diversity, and inclusivity, highlighting the voices of underrepresented groups in both the production and the consumption of games. The book also discusses the growing importance of regulation, intellectual property, and ethical dilemmas, such as monetization practices and their impact on players.

Key Takeaways

  • Digital games are a product of both cultural and economic forces, shaped by a complex interplay between technology, creativity, and commerce.
  • The labor involved in game production often bridges artistic vision with commercial requirements, making it a unique form of creative work.
  • Players are not just consumers but active participants who interpret, modify, and derive social meaning from games.
  • Representations in games influence cultural norms, but the industry still faces challenges related to diversity and inclusivity.
  • The field of digital games requires a multidisciplinary approach, combining insights from business, cultural studies, and media studies.

Famous Quotes from the Book

"Digital games are both a product and a process, a reflection of cultural dynamics and a medium that shapes them in turn."

"To understand digital games, we must look beyond the screens and controllers – to the people, industries, and cultures that create and consume them."

"Representation matters, not just in the stories and characters of games but in the voices behind their creation."

Why This Book Matters

Digital games are no longer mere forms of entertainment; they are cultural artifacts that influence society, politics, and individual identities. Understanding this medium requires an interdisciplinary approach, and this book provides precisely that. By combining insights into the business models, production practices, and cultural impact of games, it serves as a valuable resource for anyone interested in this transformative industry.

In the world of academia, this book fills a critical gap between scholarly research and practical insights. For industry professionals, it offers a thoughtful perspective on the broader implications of their work. For players, it encourages a deeper reflection on the games they play and love. In essence, this book is for everyone who wishes to navigate and critically engage with the vibrant world of digital games.

دانلود رایگان مستقیم

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید

دسترسی به کتاب‌ها از طریق پلتفرم‌های قانونی و کتابخانه‌های عمومی نه تنها از حقوق نویسندگان و ناشران حمایت می‌کند، بلکه به پایداری فرهنگ کتابخوانی نیز کمک می‌رساند. پیش از دانلود، لحظه‌ای به بررسی این گزینه‌ها فکر کنید.

این کتاب رو در پلتفرم های دیگه ببینید

WorldCat به شما کمک میکنه تا کتاب ها رو در کتابخانه های سراسر دنیا پیدا کنید
امتیازها، نظرات تخصصی و صحبت ها درباره کتاب را در Goodreads ببینید
کتاب‌های کمیاب یا دست دوم را در AbeBooks پیدا کنید و بخرید

نویسندگان:


1151

بازدید

4.6

امتیاز

0

نظر

98%

رضایت

نظرات:


4.6

بر اساس 0 نظر کاربران

Questions & Answers

Ask questions about this book or help others by answering


Please وارد شوید to ask a question

No questions yet. Be the first to ask!

قیمت نهایی
243,000 تومان
0

تماس با پشتیبان