The art of game design: a book of lenses

4.7

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین

کتاب های مرتبط:

معرفی کتاب 'The Art of Game Design: A Book of Lenses'

کتاب 'The Art of Game Design: A Book of Lenses' یکی از برجسته‌ترین مرجع‌های طراحی بازی است که توسط «جسی شل» نوشته شده است. این کتاب برخلاف بسیاری از کتاب‌های دیگر در این زمینه، به جنبه‌های مختلف و چندگانه طراحی بازی‌ها می‌پردازد و ابزارهای فراوانی را برای طراحی بازی‌های بهتر ارائه می‌دهد.

خلاصه‌ای دقیق از کتاب

کتاب 'The Art of Game Design' به بررسی عناصر حیاتی طراحی بازی می‌پردازد. نویسنده تلاش می‌کند تا از دیدگاه‌های گوناگون، از هنری گرفته تا فنی، بازی را تحلیل کند. این کتاب در قالب مجموعه‌ای از lenses ارائه شده است که هر کدام از آنها جنبه‌ای خاص از فرآیند طراحی را بررسی و تحلیل می‌کند. این lenses مانند یک سری ابزار فکری عمل می‌کنند که به طراحان کمک می‌کنند تا بازی‌های متنوع و جذابی ایجاد کنند که بتوانند بازیکنان را به خود جذب کنند.

نکات کلیدی کتاب

  • فهم بهتر فرآیند ساخت و طراحی بازی از طریق lenses مختلف.
  • تمرکز بر تجربه بازیکن به عنوان عامل مهم در موفقیت هر بازی.
  • استفاده از ترکیب هنر، علم و تجارت برای خلق بازی‌های موفق.
  • رویکردهایی جهت ایجاد جذابیت و تعامل در بازی‌ها.

نقل‌قول‌های معروف از کتاب

"Every game is different, but the process of designing a game is always the same. It's about understanding emotions and building an experience around them."

"We are entering a new age, not just of entertainment, but of communication and interaction through play."

چرا این کتاب اهمیت دارد

کتاب 'The Art of Game Design' برای طراحان بازی، برنامه‌نویسان و حتی علاقه‌مندان به حوزه بازی‌ها، منبعی غنی و بی‌بدیل است. این کتاب نه تنها برای طراحی بازی، بلکه در زمینه‌های مرتبط با طراحی تجربه کاربری و تعامل انسان و کامپیوتر نیز نکاتی ارزشمند ارائه می‌دهد. با مطالعه این کتاب، طراحان می‌توانند به درک عمیق‌تری از نیازها و خواسته‌های بازیکنان برسند و بازی‌هایی خلق کنند که هم سرگرم‌کننده و هم آموزنده باشند.

Introduction to "The Art of Game Design: A Book of Lenses"

"The Art of Game Design: A Book of Lenses" by Jesse Schell is a comprehensive guide to the multifaceted world of game design. Unlike many technical manuals, this book takes a holistic approach to game development, addressing the psychological, artistic, and technical elements necessary to craft engaging and successful games. Written for game designers at all levels, it presents readers with lenses—ways to view games that reveal hidden facets and encourage fresh insights.

Detailed Summary

Jesse Schell's book is structured around the concept of lenses. Each lens offers a unique perspective for analyzing and improving game design. The book includes 100 lenses, which serve as practical tools to inspire creativity and help solve design challenges. The lenses are not merely abstract concepts; they are concrete, actionable frameworks grounded in the realities of game creation.

"The Art of Game Design" covers a wide range of topics integral to game design. It explores player engagement, balance, storytelling, technology, teamwork, and business aspects. Schell illustrates these concepts through real-world examples and personal experiences from his career in the game industry. By focusing on the fundamental principles that underpin successful gaming experiences, the book equips designers with the skills to innovate and adapt in a rapidly changing industry.

Key Takeaways

  • Understanding the player is the key to creating compelling games.
  • The book's 100 lenses provide diverse perspectives and encourage thinking outside the box.
  • Successful game design balances technical skills with creativity and psychological insight.
  • Playtesting is critical for refining game mechanics and enhancing player experience.
  • Game design is not only about technology but also storytelling, emotion, and creating memorable experiences.

Famous Quotes from the Book

Jesse Schell has a distinctive voice that mixes wit, wisdom, and practical advice. Here are a few memorable quotes from the book:

"Game design is the act of deciding what a game should be."
"A good game is a series of interesting decisions."
"The best way to experience a game is with the heart of a player, not the mind of a designer."

Why This Book Matters

"The Art of Game Design: A Book of Lenses" matters because it transcends the boundaries of traditional game design literature. Instead of focusing entirely on programming or artistic elements, it melds both with psychological principles and user-centric design practices. This makes it a vital resource for anyone involved in the development of interactive media, from video games to educational applications.

The book's enduring relevance is largely due to its adaptable nature. The lenses provide timeless advice that applies not just to video games but to any endeavor that aims to engage and entertain an audience. As the gaming industry continues to evolve, the fundamental principles outlined in Schell's work offer a stable foundation for both novice designers and seasoned professionals.

In summary, this book is a treasure trove of insights that guides readers through the complexities of game creation, encouraging them to think differently and more deeply about the experiences they are crafting. Its legacy lies in its ability to inspire designers to push the boundaries of possibility, leading to innovative and engaging gaming experiences.

دانلود رایگان مستقیم

برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین

نویسندگان:


نظرات:


4.7

بر اساس 0 نظر کاربران