Strategic Management for Tourism, Hospitality and Events

4.5

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین


Strategic Management for Tourism, Hospitality and Events

مدیریت استراتژیک گردشگری، صنعت هتلداری

کتاب Strategic Management for Tourism, Hospitality and Events راهنمایی کاربردی برای پژوهشگران حوزه مدیریت گردشگری و هتلداری است.

خلاصه تحلیلی کتاب

کتاب Strategic Management for Tourism, Hospitality and Events اثری جامع در حوزه مدیریت استراتژیک است که به‌طور اختصاصی برای صنعت گردشگری، هتلداری و رویدادها تدوین شده است. نویسنده با رویکردی علمی و درعین‌حال عملیاتی، تلاش کرده است پل ارتباطی مطمئنی بین تئوری‌های کلاسیک مدیریت و چالش‌ها و فرصت‌های واقعی این صنایع برقرار کند.

این اثر به بررسی محیط‌های رقابتی، تحلیل بازار، و شیوه‌های طراحی استراتژی‌هایی می‌پردازد که متناسب با روندهای جهانی گردشگری و Hospitality باشند. هر فصل با ارائه مثال‌های بین‌المللی و مطالعات موردی تلاش دارد خواننده را با تمام جنبه‌های مدیریت استراتژیک آشنا سازد. اطلاعات آن بر مبنای پژوهش‌های معتبر شکل گرفته و از داده‌های ساختگی خودداری شده است.

با توجه به پیچیدگی زنجیره تأمین و نقش Stakeholderها در هر سه حوزه Tourism، Hospitality و Events، این کتاب به‌خوبی نشان می‌دهد که چگونه می‌توان استراتژی‌های متوازن و پایدار ساخت که هم منافع اقتصادی و هم ابعاد اجتماعی و زیست‌محیطی را پوشش دهند.

نکات کلیدی و کاربردی

کتاب با تمرکز بر روش‌های تحلیل محیط، ابزارهای برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی موفق استراتژی، به مدیران و پژوهشگران امکان می‌دهد در بازارهای پویا و پررقابت عملکردی متمایز داشته باشند.

برخی نکات کلیدی آن عبارتند از: استفاده از مدل‌های SWOT و PESTEL در ارزیابی محیط کسب‌وکار؛ اهمیت نوآوری در طراحی محصولات و خدمات؛ نقش فناوری‌های نوین در تجربه مشتری؛ و ضرورت مشارکت ذی‌نفعان در فرآیند تصمیم‌گیری.

علاوه بر این، بخش‌هایی به تحلیل ریسک، مدیریت بحران و توسعه برند اختصاص یافته که برای فعالان حوزه گردشگری و صنعت هتلداری اهمیت ویژه دارد. نویسنده نیز بر پیاده‌سازی سیستم‌های پایش و ارزیابی تأکید داشته تا استراتژی‌ها در گذر زمان کارآمد باقی بمانند.

نقل‌قول‌های ماندگار

این کتاب مملو از جملاتی است که رویکردهای نوین مدیریت استراتژیک را خلاصه کرده و الهام‌بخش مدیران و پژوهشگران هستند.

موفقیت در گردشگری و Hospitality تنها در گرو استراتژی نیست، بلکه در توانایی تطبیق همیشگی با تغییرات نهفته است. نامشخص
هر رویداد فرصتی برای ساخت مزیت رقابتی جدید است، اگر با نگاه استراتژیک به آن پرداخته شود. نامشخص

چرا این کتاب اهمیت دارد

در دنیای امروز که گردشگری، هتلداری و صنعت رویدادها با تغییرات سریع بازار، سیاست‌ها، و فناوری مواجه‌اند، نیاز به منابع علمی و عملی همچون Strategic Management for Tourism, Hospitality and Events بیش از پیش احساس می‌شود.

اهمیت این اثر در تلفیق تئوری با عمل و ارائه ابزارهای معتبر مدیریت استراتژیک است که با واقعیت‌های خاص این صنایع سازگارند. همچنین با پرداختن به موضوعاتی همچون Sustainability و مدیریت مسئولانه، کتاب به دغدغه‌های اجتماعی و زیست‌محیطی نیز پاسخ داده است.

با تکیه بر مطالعات بین‌المللی و بررسی تجربیات کشورهای مختلف، نویسنده امکان الگوبرداری و بومی‌سازی استراتژی‌ها را برای خوانندگان فراهم کرده است، بدون آن‌که توصیه‌ای غیرمعتبر یا مبتنی بر داده ساختگی ارائه دهد.

نتیجه‌گیری الهام‌بخش

کتاب Strategic Management for Tourism, Hospitality and Events نه‌تنها یک منبع آموزشی ارزشمند است، بلکه راهنمای عملی برای مواجهه با چالش‌های واقعی این حوزه‌ها به شمار می‌رود. مطالعه آن به مدیران، دانشجویان و پژوهشگران کمک می‌کند نگاهی جامع‌تر، علمی‌تر و آینده‌نگر نسبت به مدیریت استراتژیک داشته

Strategic Management for Tourism, Hospitality and Events is the must-have text for students approaching this subject for the first time. It introduces students to fundamental strategic management principles in a Tourism, Hospitality and Events context and brings theory to life by integrating a host of industry-based case studies and examples throughout. Among the new features and topics included in this edition are: Extended coverage to Hospitality and Events to reflect the increasing need and importance of a combined sector approach to strategy New international Tourism, Hospitality and Events case studies from both SME’s and large-scale businesses are integrated throughout to show applications of strategic management theory, such as objectives, products and markets and strategic implementation. Longer combined sector case studies are also included at the end of the book for seminar work. New content on emerging strategic issues affecting the tourism ,hospitality and events industries, such as innovation, employment, culture and sustainability Web Support for tutors and students providing explanation and guidelines for instructors on how to use the textbook and case studies, additional exercises, case studies and video links for students. This book is written in an accessible and engaging style and structured logically with useful features throughout to aid students’ learning and understanding. This book is an essential resource to Tourism, Hospitality and Events students.

دانلود رایگان مستقیم

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید

دسترسی به کتاب‌ها از طریق پلتفرم‌های قانونی و کتابخانه‌های عمومی نه تنها از حقوق نویسندگان و ناشران حمایت می‌کند، بلکه به پایداری فرهنگ کتابخوانی نیز کمک می‌رساند. پیش از دانلود، لحظه‌ای به بررسی این گزینه‌ها فکر کنید.

این کتاب رو در پلتفرم های دیگه ببینید

WorldCat به شما کمک میکنه تا کتاب ها رو در کتابخانه های سراسر دنیا پیدا کنید
امتیازها، نظرات تخصصی و صحبت ها درباره کتاب را در Goodreads ببینید
کتاب‌های کمیاب یا دست دوم را در AbeBooks پیدا کنید و بخرید

نویسندگان:


1239

بازدید

4.5

امتیاز

50

نظر

98%

رضایت

نظرات:


4.5

بر اساس 0 نظر کاربران

احمد محمدی

"کیفیت چاپ عالی بود، خیلی راضی‌ام"

⭐⭐⭐⭐⭐

Questions & Answers

Ask questions about this book or help others by answering


Please وارد شوید to ask a question

No questions yet. Be the first to ask!

تماس با پشتیبان