Sketching user experiences : getting the design right and the right design
4.5
بر اساس نظر کاربران
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدینمعرفی کامل کتاب "Sketching User Experiences: Getting the Design Right and the Right Design"
کتاب "Sketching User Experiences: Getting the Design Right and the Right Design" نوشته ویلیام باکستون اثری است که میکوشد تا به طراحان تجربه کاربری درک عمیقی از فرآیندهای طراحی و اهمیت sketching در طراحی تجربه کاربری ارائه دهد. این کتاب نه تنها به بررسی فرآیند طراحی میپردازد بلکه درباره اهمیت انتخاب بهترین طراحی بحث میکند.
خلاصهای از کتاب
در این کتاب، باکستون به تأثیرگذارترین عناصر در طراحی تجربه کاربری پرداخته و به خوانندگان نشان میدهد که چگونه sketching میتواند به عنوان ابزاری قدرتمند برای خلاقیت و حل مسائل طراحی عمل کند. او بر اهمیت تفکر طراحی (Design Thinking) و فرآیندهای تکراری تاکید دارد. این کتاب توضیح میدهد که چگونه طراحی مناسب میتواند تجربیاتی را خلق کند که نه تنها عملکرد مناسبی دارند بلکه با کاربران به طور عاطفی و حسی نیز ارتباط برقرار میکنند. بخشهای مختلف کتاب شامل بررسی مطالعههای موردی، نمونههای تجربی و نکات کاربردی است که برای طراحان در سطوح مختلف مفید است.
نکات کلیدی
- استفاده از sketching به عنوان روشی برای برقراری ارتباط و ایدهپردازی.
- تأکید بر طراحی تمرکزگرا و انسان محور.
- توجه به فرآیندهای تکراری و iterative برای رسیدن به طراحی نهایی بهتر.
- درک نقش و اهمیت collaborative design در فرآیند طراحی تجربه کاربری.
نقلقولهای معروف از کتاب
کاربران محصول نهایی را نمیخواهند، بلکه به دنبال تجربهای هستند که آن را برایشان ایجاد میکند.
طراحی تنها زیبایی نیست، طراحی راهحل برای مشکلات واقعی است.
چرا این کتاب اهمیت دارد
این کتاب به خاطر نگاه خلاقانه و کاربردی که به فرآیند طراحی دارد، برای طراحان تجربه کاربری و هر کسی که در زمینه طراحی محصولات دیجیتال فعالیت دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است. باکستون با ارائه ابزارها و تکنیکهای مؤثر، مسیری را برای طراحان پیش میبرد تا تجربیاتی را خلق کنند که علاوه بر عملکرد، از جنبههای انسانی و احساسی نیز برخوردار باشند. این کتاب به عنوان یک منبع غنی برای یادگیری و بهبود مهارتهای طراحی شناخته میشود و به تمامی افرادی که به دنبال درک عمیقتری از طراحی تجربه کاربری هستند، توصیه میشود.
Welcome to an in-depth exploration of 'Sketching User Experiences: Getting the Design Right and the Right Design,' a seminal work authored by William Buxton. This book is a convergence of design theory, practical guidance, and the essential methodologies for achieving superior user experiences.
Detailed Summary
In 'Sketching User Experiences,' Buxton emphasizes the importance of design as the cornerstone of successful product development and user experience. The narrative is woven with anecdotes and insights, advocating the notion that design is not merely about aesthetics but is about creating meaningful and functional interactions. Buxton introduces the concept of sketching—not just as a physical act of drawing but as a mindset central to the design process. This notion encourages rapid exploration, iteration, and communication of ideas, forming the bedrock of innovative design solutions.
The book underscores separating the act of 'getting the design right' from 'getting the right design.' While the former involves refining and crafting a design to perfection, the latter addresses the broader strategic process of ensuring that the conceptual design framework aligns with user needs and business goals. The text is laced with diverse case studies, offering readers practical examples and case-specific lessons, from the nascent phases of an idea to its execution and user feedback.
Key Takeaways
The iterative nature of design: Embrace sketching as an iterative process, crucial for exploring and refining ideas efficiently.
Collaborative creation: Design involves collaborating with interdisciplinary teams where sketching acts as a common language.
User-centered approach: Prioritize the user's needs throughout the design process, ensuring the final product delivers a seamless experience.
Balancing innovation and feasibility: Striking a balance between visionary design concepts and practical implementation.
Famous Quotes from the Book
"The most effective way to communicate an idea or concept of a new product, service or experience is through a story."
"The problem is not to generate interesting ideas but to stay interested in the already generated ones."
Why This Book Matters
Buxton's 'Sketching User Experiences' is pivotal for both budding designers and seasoned professionals. It bridges the gap between conceptual design and practical application, offering a nuanced understanding that appeals to designers, developers, and business stakeholders alike. As digital ecosystems become more complex, this book provides the foundational strategies for crafting user experiences that are not only effective but also emotionally engaging.
This work matters because it challenges traditional notions of design by repositioning sketching at the heart of the creative process. In an era marked by rapid technological change, Buxton’s approach highlights that the secret to innovation often lies in the simplicity and openness of sketching and iterative design.
دانلود رایگان مستقیم
برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین