ShaderX2: Shader Programming Tips and Tricks with DirectX 9.0

4.0

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین

کتاب های مرتبط:

معرفی کتاب "ShaderX2: Shader Programming Tips and Tricks with DirectX 9.0"

کتاب "ShaderX2: Shader Programming Tips and Tricks with DirectX 9.0" اثری جامع و تخصصی در زمینه برنامه‌نویسی شیدرها (Shaders) با استفاده از فناوری DirectX 9.0 است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا تکنیک‌های پیشرفته و حرفه‌ای را در خلق جلوه‌های بصری خیره‌کننده برای بازی‌ها، شبیه‌سازی‌ها و اپلیکیشن‌های گرافیکی بیاموزید. نوشته‌ی Wolfgang F. Engel، این اثر تخصصی نه‌تنها برای برنامه‌نویسان حرفه‌ای بلکه برای علاقه‌مندان تازه‌کار نیز طراحی شده تا درک عمیقی از مفاهیم هسته‌ای گرافیک سه‌بعدی و ابزارهای پیشرفته آن کسب کنند.

خلاصه‌ای از کتاب

در این کتاب، نویسنده به بررسی جامع ابزار و تکنیک‌های متعددی که در دنیای برنامه‌نویسی با DirectX 9.0 مورد استفاده قرار می‌گیرند، پرداخته است. "ShaderX2" فصل به فصل به مباحث جذابی چون نوشتن Vertex و Pixel Shaders، افزایش بهره‌وری Render Pipelines و بهینه‌سازی عملکرد موتورهای گرافیکی می‌پردازد. این تصویری جامع از تکنیک‌های توسعه‌یافته‌ی شیدر برای گرافیک ریل‌تایم (Real-Time Graphics) ارائه می‌دهد. در طول کتاب، مفاهیمی همچون Lighting Models، Shadow Mapping و تکنیک‌های Post-Processing به تفصیل شرح داده شده‌اند.

نکات کلیدی و دستاوردهای کتاب

  • یادگیری چگونگی نوشتن Vertex Shaders برای شبیه‌سازی حرکات پیچیده و دینامیکی.
  • آشنایی با تکنیک‌های پیشرفته نورپردازی (Lighting Techniques) برای بهبود کیفیت گرافیک در بازی‌ها.
  • افزایش دانش درباره Post-Processing Effects جهت ایجاد جلوه‌های ویژه (Special Effects) نظیر Bloom و Motion Blur.
  • تسلط بر روش‌های بهینه‌سازی عملکرد موتور گرافیکی برای بازی‌های کامپیوتری پیچیده.
  • درک عمیق Render Pipelines و نحوه تعامل سیستم با کارت‌های گرافیکی مدرن.

نقل‌قول‌های معروف از کتاب

"Real-Time Graphics require not just creativity, but also mathematical precision and technical mastery."

Wolfgang F. Engel

"Understanding the power of Shaders unlocks a new dimension of graphical fidelity."

Wolfgang F. Engel

چرا این کتاب مهم است؟

کتاب "ShaderX2: Shader Programming Tips and Tricks with DirectX 9.0" به عنوان یکی از منابع اصلی در زمینه برنامه‌نویسی گرافیک ریل‌تایم، درک جامعی از ابزارها و مفاهیم پیشرفته ارائه می‌دهد. این کتاب نه‌تنها برای توسعه‌دهندگان حرفه‌ای، بلکه برای دانشجویان و نوآموزانی که تازه وارد دنیای توسعه گرافیک سه‌بعدی شده‌اند، ضروری است. با استفاده از مثال‌های واقعی و کدهای کاربردی، خوانندگان می‌توانند مفاهیم آموخته شده را در پروژه‌های خود پیاده‌سازی کنند و به شکلی عملی درک بهتری از چالش‌های گرافیک کامپیوتری پیدا کنند.

"ShaderX2" در دنیایی که گرافیک سه‌بعدی به عنوان بخش جدایی‌ناپذیری از بازی‌های ویدئویی، واقعیت مجازی و نرم‌افزارهای تعاملی مطرح شده، اهمیت ویژه‌ای دارد. این کتاب نه تنها به جنبه فنی و کدنویسی می‌پردازد، بلکه الهام‌بخش روش‌های خلاقانه در طراحی جلوه‌های بصری است.

Introduction to "ShaderX2: Shader Programming Tips and Tricks with DirectX 9.0"

Welcome to "ShaderX2: Shader Programming Tips and Tricks with DirectX 9.0," a comprehensive guide for software developers and 3D graphics programmers eager to explore the fascinating world of GPU shaders and advanced rendering techniques. This book serves as an invaluable resource for anyone working with DirectX 9.0, offering practical advice, real-world examples, and an expansive collection of shader programming wisdom straight from the industry's brightest minds. Whether you're an aspiring shader programmer or an experienced developer ready to refine your craft, this book will empower you to push the boundaries of real-time graphics technology.

Detailed Summary of the Book

"ShaderX2" is a sequel to the highly regarded "ShaderX: Vertex and Pixel Shader Tips and Tricks" and continues its legacy of helping developers maximize their expertise with shaders. The book is divided into several chapters, each dedicated to teaching cutting-edge techniques and tackling specific challenges faced by graphics developers. Topics covered include advanced vertex and pixel shader programming, efficient optimization strategies, the implementation of real-time visual effects, and methods for achieving photorealistic rendering.

The content is rooted in practical examples with code snippets that cater to both novices and seasoned developers. The authors have meticulously curated real-world case studies and solutions to demonstrate how to handle perplexing problems programmers encounter in 3D rendering workflows. From creating lifelike skin and cloth effects to simulating environmental details like water and shadows, "ShaderX2" provides step-by-step guidance to achieve remarkable results.

Furthermore, this guide emphasizes compatibility with DirectX 9.0, giving developers insights into the API's features and limitations while ensuring that they can harness the full power of hardware shaders. By the end of the book, readers will have mastered numerous advanced rendering concepts and prepared themselves to take on complex projects in modern game engines or other applications requiring top-notch rendering techniques.

Key Takeaways

  • An in-depth understanding of vertex and pixel shaders in DirectX 9.0.
  • Techniques to create high-quality visual effects like reflections, refractions, and dynamic lighting.
  • Optimization strategies to achieve performant shader programming.
  • Hands-on examples of shaders for realistic surface rendering, including metals, fabrics, and skin tones.
  • A solid foundation for creating shaders compatible with evolving hardware architectures.

Famous Quotes from the Book

“Shading languages empower developers to craft visuals that captivate and immerse audiences, turning ideas into artistic realities.”

Wolfgang F. Engel

“Effectiveness in shader programming comes not just from technical precision but also from a profound understanding of how visuals communicate emotions and experiences.”

ShaderX2 Contributor

Why This Book Matters

"ShaderX2" stands out as a pivotal work in the world of graphics programming because it bridges the gap between technical know-how and artistic innovation. It provides developers with the essential tools needed to breathe life into their 3D environments, elevating games, simulations, and other visual applications to unprecedented levels of realism.

The book's focus on DirectX 9.0 is particularly significant, as it was written during an era when real-time 3D graphics were rapidly advancing, and GPUs were becoming increasingly powerful. By addressing both the challenges and possibilities of the time, "ShaderX2" became a critical guide for developers seeking to push hardware and software to their limits.

More than just a technical manual, this book fosters creativity among readers by combining precision programming concepts with artistic flair. The lessons learned through its pages aren't limited to DirectX 9.0 but provide a foundation for understanding modern frameworks and shaders, making it a timeless resource that continues to inspire generations of graphic programmers.

دانلود رایگان مستقیم

برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین

نویسندگان:


نظرات:


4.0

بر اساس 0 نظر کاربران