Rules of Play: Game Design Fundamentals (The MIT Press)

4.5

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین

کتاب های مرتبط:

معرفی کتاب 'Rules of Play: Game Design Fundamentals'

کتاب Rules of Play: Game Design Fundamentals اثری از نویسندگان برجسته Katie Salen Tekinbas و Eric Zimmerman است که به اصول و مبانی طراحی Game می‌پردازد. این کتاب به عنوان یک منبع اساسی برای طراحان بازی، دانشجویان و محققانی که در حوزه Game Design فعالیت می‌کنند، تلقی می‌شود.

خلاصه‌ای از کتاب

کتاب Rules of Play به سه بخش اصلی تقسیم می‌شود که به ترتیب به بررسی مفاهیم، مکانیک و ساختار طراحی Game می‌پردازند. نویسندگان با استفاده از مثال‌های واقعی و تئوری‌های معتبر، به کاوش در موضوعاتی مانند تجربه کاربری، تعاملات بازیکنان و قوانین پایه‌ای بازی پرداخته‌اند. این کتاب با زبانی قابل فهم و جذاب، زمینه‌ساز ایجاد Game های نوآورانه و جذاب را فراهم می‌کند.

نکات کلیدی

  • درک اهمیت قوانین به عنوان پایه و اساس هر Game.
  • توجه به تجربه کاربری و تعاملات در طراحی Game.
  • مطالعه موردی از Game های موفق و تحلیل آنها.
  • اهمیت خلاقیت و نوآوری در روند طراحی.
  • نقش بازیکنان و اهمیت تعاملات درونی در موفقیت یک Game.

نقل‌قول‌های معروف از کتاب

«هر Game یک تجربه است که توسط قوانین خاص خود ساخته می‌شود و باید با دقت طراحی شود تا بازیکنان را مجذوب خود کند.»

«موفقیت در طراحی Game نه تنها به ایده‌های نوآورانه بلکه به پیاده‌سازی دقیق و آزمون و خطای مستمر بستگی دارد.»

چرا این کتاب اهمیت دارد

کتاب Rules of Play به عنوان یکی از اصولی‌ترین منابع طراحی Game شناخته می‌شود که به بررسی تئوری‌های بنیادین و کاربرد عملی آنها می‌پردازد. این کتاب به طراحان امکان می‌دهد تا با شناخت عمیق‌تری از ساختار Game ها و نحوه تعامل بازیکنان، به ایجاد تجربه‌های منحصربه‌فرد بپردازند. با توجه به رشد روزافزون صنعت Game، درک اصول اولیه طراحی اهمیت فزاینده‌ای پیدا کرده است، و این کتاب می‌تواند به عنوان راهنمایی کامل در این زمینه مورد استفاده قرار گیرد.

Welcome to the comprehensive world of game design with Rules of Play: Game Design Fundamentals. This foundational text, authored by Katie Salen Tekinbas and Eric Zimmerman, offers both novice and veteran game designers a structured approach to understanding games beyond traditional notions of competition and play. With a blend of theory, play, and application, this book is an essential resource for anyone looking to delve deeply into the craft and science of creating engaging and meaningful games.

Detailed Summary of the Book

At its core, Rules of Play serves as both a theoretical and practical guide to game design. The book meticulously dissects the components of games and examines their function as systems of design, rules, and play. Organized into different units, the text delves into game design theory, providing a shared language for creators. Key concepts such as 'games as systems', 'games as play', and 'games as culture' lay the groundwork for understanding the larger implications of game design on players and society alike.

Each chapter combines conceptual discussions with concrete examples, drawn from a wide range of games, to illustrate the principles being introduced. Through this interaction between theoretical discussion and real-world application, readers develop a broader understanding of how rules shape the play experience and the cultural narrative intertwined with games.

Key Takeaways

  • Understanding games as complex systems structured by rules that create dynamic play experiences.
  • Exploring the cultural impact of games and their narrative power beyond entertainment.
  • Analyzing games through a multidisciplinary lens, borrowing from fields such as psychology, education, and sociology.
  • Applying theoretical insights into practical game design endeavors.

Famous Quotes from the Book

"Games are not just systems of rules; they are also platforms for understanding and commenting on human experience."

"Play is a noun and a verb, an activity and an experience, an attitude and a process, a perspective and a state of being."

"The design of games is an art of understanding people, their needs, and creating experiences that connect them."

Why This Book Matters

As digital and analog games continue to proliferate in the contemporary era, Rules of Play remains a touchstone for exploring how games function and their potential to engage players intellectually and emotionally. The authors' interdisciplinary approach bridges various theoretical frameworks, offering a comprehensive view of games as pivotal cultural artifacts. Whether you are a designer, an academic, or a gaming enthusiast, this book provides insights that challenge and expand conventional conceptions of gaming. Its methodical exploration into the mechanics and ethics of game design also makes it a compelling read for anyone interested in the broader implications of games in society.

دانلود رایگان مستقیم

برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین

نویسندگان:


نظرات:


4.5

بر اساس 0 نظر کاربران