Programming Game AI by Example

4.6

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین

کتاب های مرتبط:

مقدمه‌ای بر کتاب 'Programming Game AI by Example'

در دنیای برنامه‌نویسی و به‌خصوص در شاخه هوش مصنوعی برای بازی‌ها، کتاب‌های بسیاری نوشته شده‌اند، اما معدود کتاب‌هایی می‌توانند به جامعیت و کاربردی بودن کتاب 'Programming Game AI by Example' پی ببرند. این کتاب نوشته 'Mat Buckland' است که به طور تخصصی به جنبه‌های مختلف برنامه‌نویسی AI در بازی‌ها می‌پردازد و شامل مثال‌های زیادی برای درک بهتر موضوعات پیچیده است.

خلاصه‌ای جامع از کتاب

کتاب 'Programming Game AI by Example' بیشتر به ‌آموزش استفاده عملی از تکنیک‌های مختلف هوش مصنوعی در بازی‌ها می‌پردازد. کتاب با مباحث پایه‌ای مانند حرکت، رفتار و تصمیم‌گیری برای کاراکترهای بازی آغاز می‌شود و سپس به مباحث پیچیده‌تری مانند الگوریتم‌های جستجو، سیستم‌های مسیر‌یابی، و ساخت هوش مصنوعی تیمی پیش می‌رود. نویسنده از زبان C++ برای پیاده‌سازی مثال‌ها استفاده کرده است که به خوانندگان اجازه می‌دهد تا به راحتی بتوانند تکنیک‌های آموخته‌شده را در پروژه‌های خود به کار گیرند.

نکات کلیدی

  • آشنایی با مفاهیم پایه‌ای هوش مصنوعی در بازی‌ها و چگونگی اعمال آن‌ها در پروژه‌های واقعی.
  • تکنیک‌های پیشرفته برای ساخت سیستم‌های رفتار خودمختار و تصمیم‌گیری پویا در کاراکترهای بازی.
  • فراگیری نحوه ایجاد محیط‌های تعاملی با استفاده از الگوریتم‌های Pathfinding.
  • استفاده از سیستم‌های تئوری بازی‌ها برای تقویت تعاملات چندگانه بازیکنان در یک محیط بازی.

جملات معروفی از کتاب

“The key to programming game AI is not making characters ‘smart’ but making them believable and interactive.”

Mat Buckland

“Game AI is more about tricking the player into thinking the non-player characters are intelligent.”

Mat Buckland

چرا این کتاب اهمیت دارد؟

در حالی که بسیاری از کتاب‌ها به بحث آکادمیک و تئوریک هوش مصنوعی می‌پردازند، 'Programming Game AI by Example' یک رویکرد عملی و پروژه‌محور را دنبال می‌کند. این کتاب به برنامه‌نویسان کمک می‌کند تا بتوانند الگوریتم‌های پیچیده را به قطعه کدهای کاربردی تبدیل کنند و آن‌ها را به روشی موثر و کارا در بازی‌های خود استفاده کنند. همچنین، سطح بالای جزئیاتی که در مثال‌های کدنویسی ارائه شده، اطمینان از یادگیری عمیق و کاربرد صحیح تکنیک‌ها را فراهم می‌کند. در واقع، این کتاب یک منبع حیاتی برای هر کسی است که به دنبال توسعه هوش مصنوعی در بازی‌های دیجیتال می‌باشد.

Introduction to 'Programming Game AI by Example'

Welcome to the marvelous world of game artificial intelligence! In this comprehensive introduction to 'Programming Game AI by Example', you'll uncover the layers and intricacies of AI in gaming, which acts as a cornerstone for today's immersive digital experiences. This introduction will guide you through the book's essential components, including a detailed summary, key takeaways, quotes, and its significance in the contemporary programming landscape.

Detailed Summary of the Book

Dive into the world of AI with practical insights and examples laid out in 'Programming Game AI by Example'. This book is crafted for programmers who yearn to integrate AI into their gaming projects by learning through concrete, focused examples. Each chapter unravels different AI techniques implemented in game development—ranging from steering behaviors to path-planning and state-driven agents.

Mat Buckland, the author, approaches AI from a pragmatic standpoint, ensuring concepts are digestible, even for those at the intermediate level. He employs code illustrations in C++, allowing readers to directly see and conduct code manipulation. The application of known AI techniques like finite state machines, fuzzy logic, and neural networks will offer robust hands-on experience. The book not only focuses on theory but emphasizes real-world application, providing a bridge between theoretical AI concepts and tangible game design.

Key Takeaways

  • Understand the core principles of AI and how they are applied in games.
  • Gain practical experience with C++ implementations of game AI techniques.
  • Learn about steering behaviors and motion algorithms crucial for NPC development.
  • Develop skills in designing autonomous character behavior through state-driven architectures.
  • Explore the application of fuzzy logic to create nuanced and believable AI actions.

Famous Quotes from the Book

"In a way, computer games are the offspring of humans and machines, combining creativity with precision."

"AI encapsulates behavior, and behavior is at the heart of every gaming experience."

Why This Book Matters

'Programming Game AI by Example' holds substantial value in the continuously evolving sphere of digital entertainment and AI development. For anyone with aspirations of crafting intelligent, autonomous game characters, this book provides not just a foundation, but a solid platform for innovation and creativity. Its practical approach caters to both seasoned developers and newcomers aiming for insightful reads and experiences.

With the demand for dynamic and responsive AI in gaming steadily on the rise, understanding and implementing sophisticated AI algorithms has never been more indispensable. This book bridges theoretical concepts with practical application, making it an essential resource for programming enthusiasts and professionals seeking to push the envelope of game AI design.

دانلود رایگان مستقیم

برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین

نویسندگان:


نظرات:


4.6

بر اساس 0 نظر کاربران