Motivational Interviewing in Schools: Conversations to Improve Behavior and Learning

4.7

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین

معرفی کتاب: Motivational Interviewing in Schools: Conversations to Improve Behavior and Learning

اثر استیون رولنیک، سباستین کاپلان و ریچارد راتشمن

کتاب Motivational Interviewing in Schools: Conversations to Improve Behavior and Learning یکی از آثار برجسته در زمینه کاربرد عملی اصول Motivational Interviewing (مصاحبه انگیزشی) در محیط‌های آموزشی است. این کتاب با هدف کمک به آموزگاران، مشاوران و تمامی افرادی که با دانش آموزان ارتباط دارند نگاشته شده است تا مهارت‌های موثر ارتباطی را فرابگیرند و از آن‌ها برای حمایت و تقویت یادگیری و رشد رفتاری استفاده کنند.

این اثر ارزشمند، با ترکیبی از اصول علمی، تجربیات عملی و مثال‌های واقعی، توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان از قدرت گفت‌وگو برای تشویق تغییرات مثبت در دانش‌آموزان استفاده کرد. در این متن، شما به ابزارهای کلیدی و راهبردهایی مجهز می‌شوید تا بتوانید با همدلی، شنیدن فعال و تعیین اهداف معنادار، به تقویت انگیزه در دانش‌آموزان کمک کنید. همان‌طور که جامعه آموزش و پرورش با چالش‌های گسترده‌ای از جمله مشکلات رفتاری و کمبود انگیزه مواجه است، این اثر می‌تواند مانند چراغ راهی در مسیر حمایت از دانش‌آموزان باشد.

خلاصه‌ای جامع از کتاب

کتاب در درجه اول به معرفی مفهوم Motivational Interviewing می‌پردازد و سپس چگونگی استفاده از این ابزار ارتباطی در محیط‌های مدرسه را توضیح می‌دهد. ایده اصلی این روش این است که از طریق گفت‌وگوهای ساختارمند، بتوان مشوق تغییرات مطلوب رفتاری و یادگیری در دانش‌آموزان بود. مولفان توضیح می‌دهند که چگونه می‌توان به جای استفاده از رویکردهای کنترلی و تنبیهی، فضای گفت‌وگو را برای تفکر و تعامل سازنده‌تر ایجاد کرد. در این کتاب موضوعاتی همچون اصول OARS (به معنای سوالات باز، تأیید، شنیدن فعال و خلاصه‌سازی)، راهبردهای مقابله با مقاومت و نقش همدلی در فرآیند تغییر به‌طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

نکات کلیدی

  • ایجاد محیطی امن برای دانش‌آموزان به منظور بیان افکار و احساساتشان.
  • استفاده از اصول OARS برای افزایش تعامل و تعهد دانش‌آموزان.
  • راه‌های مقابله با مقاومت و تبدیل آن به فرصتی برای یادگیری.
  • نقش همدلی و گوش دادن فعال در ارتباط موثر با دانش‌آموزان.
  • مثال‌های عملی و کاربردی که می‌توانند به آسانی در محیط مدرسه پیاده‌سازی شوند.

جملات معروف کتاب

"Motivational Interviewing is not about fixing students, but about tapping into their values and strengths to inspire positive change."

از کتاب

"When we listen with empathy, we create a safe space for growth and self-reflection."

از کتاب

چرا این کتاب مهم است؟

در عصری که چالش‌های رفتاری و عدم انگیزش در دانش‌آموزان بیشتر از همیشه به چشم می‌خورند، این کتاب پاسخی علمی و کاربردی به نیازهای معلمان و مشاوران ارائه می‌دهد. تکنیک Motivational Interviewing تأکید دارد که تغییر پایدار تنها زمانی اتفاق می‌افتد که افراد احساس کنند حمایت و تقویت می‌شوند نه این که مورد اجبار یا تنبیه قرار بگیرند. با اجرای راهبردهای ارائه شده در این کتاب، معلمان می‌توانند محیطی سرشار از رشد و انگیزه ایجاد کنند، که نه تنها رفتارهای مثبت را افزایش می‌دهد بلکه منجر به افزایش موفقیت تحصیلی نیز می‌گردد.

Motivational Interviewing in Schools: Conversations to Improve Behavior and Learning

Written by Stephen Rollnick, Sebastian G. Kaplan, and Richard Rutschman, Motivational Interviewing in Schools addresses one of the most significant and pressing challenges in education: how teachers, school counselors, and staff can effectively engage with students to promote positive behavioral and learning outcomes. By drawing upon the evidence-based practice of Motivational Interviewing (MI), this book offers a clear, practical, and compassionate framework for educational professionals to navigate conversations with students struggling with motivation, behavior, and learning focus.

A Detailed Summary of the Book

Motivational Interviewing is a collaborative, student-centered communication style that helps guide individuals toward resolving ambivalence and finding intrinsic motivation for change. This book specifically adapts MI techniques for the school environment, focusing on how educators can use these evidence-based strategies to create meaningful and impactful discussions with students. The authors emphasize how these conversations can lead to improved academic engagement, self-regulation, and behavior.

The book is structured into practical steps, making it accessible and actionable for teachers, counselors, and other school professionals. It offers real-world examples, dialogues, and exercises for readers to visualize how MI can be seamlessly integrated into daily school interactions. Whether confronting issues like tardiness, classroom disruptions, or disengaged learners, the authors show how MI empowers students to take ownership of their decisions and behaviors.

Each chapter builds upon core skills of motivational interviewing, with practical guidance for fostering empathy, addressing resistance, and creating a supportive dialogue that encourages change. The text also highlights adaptations for diverse school contexts, including working with younger children, teenagers, parents, and even fellow educators. Case studies and insights make the book not only theoretical but also highly practical for immediate application in schools.

Key Takeaways

  • Motivational Interviewing allows educators to have more productive and respectful conversations with students who may be struggling behaviorally or academically.
  • The MI approach can significantly enhance student-teacher trust and rapport, which is critical for fostering change.
  • Ambivalence is a normal part of behavior change, and MI provides tools to help students resolve inner conflict regarding their choices.
  • MI techniques can be adapted to a variety of school settings and age groups, making it versatile and impactful across educational environments.
  • The book reinforces the idea that change is an internally driven process, and educators play a facilitative rather than directive role in helping students succeed.

Famous Quotes from the Book

"Motivational Interviewing is not about fixing students. It is about evoking their natural ability to grow and adapt."

"Every student has potential, not only to succeed academically, but to find joy, purpose, and motivation for learning. Our job is to help them realize this."

"Conversations driven by empathy and collaboration are far more effective than those rooted in command and compliance."

Why This Book Matters

Education today is more complex than ever before, with students facing challenges ranging from academic pressures to social and emotional stress. Traditional disciplinary approaches often fail to address the root causes of disengagement or behavioral struggles, leaving both students and teachers frustrated. This book matters because it introduces a revolutionary yet practical framework for building stronger connections between educators and students, paving the way for genuine change.

By promoting a mindset of collaboration, empathy, and patience, Motivational Interviewing in Schools aligns perfectly with the goals of modern education: fostering resilience, independence, and self-motivation in learners. It equips educators with evidence-based techniques that are not only effective but also respectful and compassionate. This is particularly important in times when students need understanding and support more than ever.

Ultimately, this book provides hope and guidance, empowering educators to make a lasting and positive impact on their students' lives. It is a call to action for every teacher, principal, and school counselor seeking to create a more inclusive, understanding, and growth-oriented environment for learning to thrive.

دانلود رایگان مستقیم

برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین

برای خواندن این کتاب باید نرم افزار PDF Reader را دانلود کنید Foxit Reader

نویسندگان:


نظرات:


4.7

بر اساس 0 نظر کاربران