Mathematics for Game Programming and Computer Graphics: Explore the essential mathematics for creating, rendering, and manipulating 3D virtual environments

4.5

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین


Persian Summary

معرفی کتاب

کتاب "Mathematics for Game Programming and Computer Graphics" یک منبع اساسی برای هر فردی است که به توسعه بازی و گرافیک کامپیوتری علاقه‌مند است. این کتاب به بررسی ریاضیات ضروری می‌پردازد که برای ایجاد، رندرینگ و دستکاری محیط‌های مجازی سه‌بعدی لازم است.

خلاصه‌ای از کتاب

این کتاب به گونه‌ای طراحی شده است که پایه محکمی از مبانی ریاضیات ارائه دهد که به طور مستقیم در توسعه بازی‌ها و گرافیک‌های سه‌بعدی قابل استفاده هستند. از جبر خطی تا حسابان و هندسه تحلیلی، این کتاب علوم پایه‌ای را پوشش می‌دهد که اجازه می‌دهد به خلق دنیاهای مجازی غنی و پویا بپردازید. نویسنده، با تجربه‌ای چند ساله در تدریس و توسعه، مفاهیم پیچیده را به زبانی ساده و قابل درک ارائه می‌کند تا یادگیری لذت‌بخش و قابل دسترس باشد.

نکات کلیدی

  • فهم اصول اولیه جبر خطی و نقشی که در Graphics سه‌بعدی ایفا می‌کند.
  • تسلط بر ماتریس‌ها و وکتورها برای Transformations و رندرینگ.
  • درک حسابان برای مدل‌سازی حرکات و تعاملات.
  • کاربرد عملی روش‌های ریاضی در شبیه‌سازیهای فیزیک بازی و نورپردازی.

جملات معروف از کتاب

"بدون ریاضیات، تخیلات ما برای خلق دنیاهای جدید محدود خواهد بود و این ریاضیات است که امکان بخشیدن به زندگی و حرکت در این فضاهای مجازی را فراهم می‌کند." — Penny de Byl
"درک عمیق از جبر خطی کلید موفقیت در ایجاد گرافیک‌های غنی و جذاب بازی است." — Penny de Byl

چرا این کتاب مهم است

این کتاب اهمیت بسزایی دارد زیرا پایه‌ای قوی برای توسعه‌دهندگان آینده بازی و گرافیک کامپیوتری فراهم می‌کند. با رشد مداوم صنعت بازی‌های ویدیویی و نیاز به گرافیک‌های پیچیده‌تر و واقعی‌تر، تسلط بر ریاضیات ضروری است. این متن به عنوان پلی بین آموزش مفاهیم تئوری و کاربردهای عملی آنها عمل می‌کند، به طوری که دانشجویان و توسعه‌دهندگان در هر سطحی می‌توانند به راحتی به فهم و اجرای تکنیک‌های پیشرفته بپردازند. همچنین، با مثال‌های عملی و توضیحاتی جامع، این کتاب یک منبع بی‌بدیل برای کسانی است که به دنبال کاربردهای جدی‌تر و دقیق‌تر در محیط‌های مجازی هستند.

A comprehensive guide to learning fundamental 3D mathematical principles used in games and computer graphics by exampleKey FeaturesGet acquainted with the essential mathematics needed to describe, simulate, and render 3D creationsConstruct and manipulate 3D animated environments using Python, Pygame, and PyOpenGLDevelop vertex and fragment shaders in OpenGL shader language to speed up renderingBook DescriptionMathematics is an essential skill when it comes to graphics and game development, particularly if you want to understand the generation of real-time computer graphics and the manipulation of objects and environments in a detailed way. Python, together with Pygame and PyOpenGL, provides you with the opportunity to explore these features under the hood, revealing how computers generate and manipulate 3D environments.Mathematics for Game Programming and Computer Graphics is an exhaustive guide to getting “back to the basics” of mathematics, using a series of problem-based, practical exercises to explore ideas around drawing graphic lines and shapes, applying vectors and vertices, constructing and rendering meshes, and working with vertex shaders. By leveraging Python, Pygame, and PyOpenGL, you'll be able to create your own mathematics-based engine and API that will be used throughout to build applications.By the end of this graphics focussed book, you'll have gained a thorough understanding of how essential mathematics is for creating, rendering, and manipulating 3D virtual environments and know the secrets behind today's top graphics and game engines.What you will learnGet up and running with Python, Pycharm, Pygame, and PyOpenGLExperiment with different graphics API drawing commandsReview basic trigonometry and how it's important in 3D environmentsApply vectors and matrices to move, orient, and scale 3D objectsRender 3D objects with textures, colors, shading, and lightingWork with vertex shaders for faster GPU-based renderingWho this book is forThis book is for programmers who want to enhance their 3D mathematics skills relating to computer graphics and computer games. Knowledge of high school–level mathematics and a working understanding in an object-orientated language is needed to grasp the contents present in this book.Table of ContentsHello Graphics Window: You're on your wayLet's Start DrawingLine Plotting Pixel by PixelGraphics and Game Engine ComponentsLet's Light it Up!Updating and Drawing the Graphics EnvironmentInteractions with the Keyboard and Mouse for Dynamic Graphics ProgramsReviewing Our Knowledge of TrianglesPracticing Vector EssentialsGetting acquainted with Lines, Rays and NormalsManipulating the Light and Texture of TrianglesMastering Affine TransformationsUnderstanding the Importance of MatricesWorking with coordinate SpacesNavigating the view spaceRotating with QuaternionsVertex and fragment shadingCustomizing the Render PipelineRendering Visual Realism Like a Pro

دانلود رایگان مستقیم

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید

دسترسی به کتاب‌ها از طریق پلتفرم‌های قانونی و کتابخانه‌های عمومی نه تنها از حقوق نویسندگان و ناشران حمایت می‌کند، بلکه به پایداری فرهنگ کتابخوانی نیز کمک می‌رساند. پیش از دانلود، لحظه‌ای به بررسی این گزینه‌ها فکر کنید.

این کتاب رو در پلتفرم های دیگه ببینید

WorldCat به شما کمک میکنه تا کتاب ها رو در کتابخانه های سراسر دنیا پیدا کنید
امتیازها، نظرات تخصصی و صحبت ها درباره کتاب را در Goodreads ببینید
کتاب‌های کمیاب یا دست دوم را در AbeBooks پیدا کنید و بخرید

نویسندگان:


2079

بازدید

4.5

امتیاز

0

نظر

98%

رضایت

نظرات:


4.5

بر اساس 0 نظر کاربران

Questions & Answers

Ask questions about this book or help others by answering


Please وارد شوید to ask a question

No questions yet. Be the first to ask!

قیمت نهایی
500,000 تومان
0

تماس با پشتیبان