Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Third Edition

4.5

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین

کتاب های مرتبط:

معرفی کتاب "Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Third Edition"

کتاب "Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Third Edition" اثر Eric Lengyel یک منبع ارزشمند و تخصصی برای کسانی است که به دنبال تسلط بر مفاهیم ریاضی لازم برای بازی‌سازی سه‌بعدی و گرافیک کامپیوتری هستند. این کتاب با پوشش جامع مباحث پیچیده‌ای از قبیل هندسه سه‌بعدی، جبر خطی، و محاسبات هندسی، به همراه مثال‌ها و توضیحات روشنگرانه، جایگاه ویژه‌ای در دنیای بازی و گرافیک دارد.

خلاصه جامع کتاب

این کتاب در فروشگاه‌ها و کتابخانه‌های علمی به عنوان یکی از بهترین منابع در حوزه ریاضیات کاربردی برای بازی‌های سه‌بعدی و گرافیک کامپیوتری شناخته شده است. نویسنده در این اثر، به بررسی دقیق و تحلیلی مفاهیم کلیدی و تکنیک‌هایی پرداخته که برای توسعه و پیاده‌سازی بازی‌های سه‌بعدی و گرافیک پیچیده، بسیار حیاتی هستند. از موضوعات اصلی مطرح شده در کتاب می‌توان به مباحثی همچون transformations، vector و matrix operations، collision detection، و illumination techniques اشاره کرد.

آموخته‌های کلیدی

  • درک عمیق از کاربردهای عملی algebra خطی و vector در گرافیک کامپیوتری
  • توانایی مدل‌سازی و مدیریت داده‌های سه‌بعدی و پیاده‌سازی آنها در محیط‌های بازی
  • آشنایی با مفاهیم crucial در طراحی و بهینه‌سازی بازهای سه‌بعدی
  • مهارت در شبیه‌سازی فیزیک بازی‌ها و افکت‌های نوری

نقل‌قول‌های معروف از کتاب

"Understanding the math behind 3D graphics opens a path to mastery of the virtual worlds."

Eric Lengyel

"Transformations are the cornerstone for creating realistic scenes in 3D games."

Eric Lengyel

چرا این کتاب اهمیت دارد

این کتاب نه تنها برای دانشجویان و علاقه‌مندانی که به دنبال یادگیری فناوری‌های نوین هستند مفید است، بلکه برای برنامه‌نویسان حرفه‌ای و طراحان بازی که به دنبال ارتقاء مهارت‌های تحلیل ریاضی و کاربرد آنها در پروژه‌های خود می‌باشند، ابزاری بی‌نظیر است. کتاب Eric Lengyel با ارائه محتوایی ساختارمند و دقیق، نه تنها یادگیری را تسهیل می‌کند، بلکه به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا به سطح بالاتری از توانمندی فنی دست یابند. ارزش این کتاب در آماده‌سازی خوانندگان برای پلتفرم‌های پیچیده‌ی مدرن به خوبی واضح است.

Welcome to 'Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Third Edition', a comprehensive guide that blends the intricate world of mathematics with the exciting realms of 3D game development and computer graphics. As the third iteration of this popular work, the book delves deeper into the essential mathematical concepts that form the foundation of modern game engines and graphics tools, making it an indispensable resource for students, developers, and enthusiasts alike.

Detailed Summary of the Book

The third edition of 'Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics' continues to be an authoritative resource for understanding the sophisticated mathematics that underpin contemporary 3D graphics and gaming technologies. Organized in a way that is accessible to both beginners and those with prior mathematical expertise, the book covers a variety of topics that are essential for 3D game developers. Readers can expect to explore fundamental concepts such as vectors, matrices, and transformations before moving on to more advanced topics like Bézier curves, quaternion algebra, and collision detection.

This edition includes expanded coverage on essential topics such as linear algebra and complex number theory, and it introduces the latest advances in shadows and lighting techniques, equipping readers with the knowledge necessary to implement realistic graphics. Furthermore, it delves into contemporary algorithms, ensuring readers stay ahead of the curve in a rapidly evolving industry.

Key Takeaways

The book is packed with vital insights and practical examples that enable readers to grasp complex concepts with ease. Here are some key takeaways:

  • Comprehensive coverage of essential mathematics for 3D game programming and computer graphics.
  • Step-by-step explanations of complex topics with practical, real-world applications.
  • Updated content to include advanced techniques in modern game development, such as real-time rendering and advanced shading models.
  • Exercises and solutions provided to reinforce learning and practical application of mathematical principles.

Famous Quotes from the Book

Throughout the book, several passage quotes stand out for their insight and inspiration:

“The harmony of mathematics can be heard in the symphony of pixels dancing across the screen.”

Eric Lengyel

“Mastering the math behind 3D graphics transforms pixels into breathtaking experiences.”

Eric Lengyel

Why This Book Matters

In an age where digital worlds captivate our imaginations, understanding the mathematics of 3D graphics is more crucial than ever. This book serves as a bridge between theory and practice, demystifying complex mathematical concepts and showing their direct application in creating digital content. For anyone aspiring to enter the fields of game development or visual effects, having a firm grasp of the mathematical underpinnings is essential for turning creative visions into reality.

Whether you're a student eager to learn the ropes, a developer seeking to update your skills, or an educator looking to bring modern techniques into the classroom, 'Mathematics for 3D Game Programming and Computer Graphics, Third Edition' provides the tools and knowledge needed to succeed in the dynamic world of 3D technology.

Overall, this book does not just teach mathematics in isolation; it contextualizes it within the fascinating world of 3D games and computer graphics, proving invaluable for personal growth and professional development in these fields.

دانلود رایگان مستقیم

برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین

نویسندگان:


نظرات:


4.5

بر اساس 0 نظر کاربران