Learning Three.js: The JavaScript 3D Library for WebGL - Second Edition

4.3

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین

کتاب های مرتبط:

معرفی کتاب «Learning Three.js: The JavaScript 3D Library for WebGL - Second Edition»

کتاب «Learning Three.js» نوشته «Jos Dirksen» یکی از منابع جامع و پربار برای یادگیری و کاربرد کتابخانه قدرتمند Three.js است. این کتاب با ارائه مجموعه‌ای از آموزش‌ها و پروژه‌های کاربردی به علاقمندان کمک می‌کند که مهارت‌های لازم برای طراحی و توسعه گرافیک‌های سه‌بعدی پیشرفته در وب را کسب کنند.

خلاصه‌ای از کتاب

این کتاب با فرض اینکه خوانندگان آشنایی اولیه‌ای با JavaScript و WebGL دارند، به‌طور کامل به طراحی سه‌بعدی با استفاده از کتابخانه Three.js می‌پردازد. از مفاهیم ابتدایی مانند ساختن یک صحنه ساده، افزودن نورپردازی و بافت‌ها گرفته تا تکنیک‌های پیشرفته مانند شیدرها و رندرینگ واقعی، این کتاب هر آنچه که برای ایجاد تجربه‌های سه‌بعدی نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.

در طول کتاب، پروژه‌های عملی برای تقویت مهارت‌ها معرفی می‌شوند که از یک مدل ساده گرفته تا بازی‌ها و انیمیشن‌های سه‌بعدی پیچیده را پوشش می‌دهد. همچنین، مباحثی مانند فیزیک در گرافیک سه‌بعدی و تعاملات پیشرفته به دقت بررسی می‌شوند.

نکات کلیدی و دستاوردها

  • یادگیری نحوه ساخت و مدیریت صحنه‌ها (Scenes)، دوربین‌ها (Cameras) و اشیاء سه‌بعدی (Mesh).
  • فهم کامل استفاده از Lighting و Shadows برای ایجاد عمق و کیفیت در طراحی‌ها.
  • آشنایی با Materialها و Textureها برای تنظیم جلوه‌های بصری پیشرفته.
  • بهره‌گیری از ابزارهای شیدرها (Shaders) و تکنیک‌های رندرینگ پیشرفته.
  • استفاده از تعاملات پیشرفته و انجام پروژه‌های واقعی مانند توسعه بازی سه‌بعدی.
  • ایجاد گرافیک سه‌بعدی واکنش‌پذیر، سازگار با پلتفرم‌های مختلف و مرورگرها.

جملات مشهور از کتاب

"Three.js به شما این امکان را می‌دهد که خلاقیت‌های خود را به دنیای سه‌بعدی وب بیاورید و ایده‌های خود را زنده کنید."

"در دنیای دیجیتال امروز، طراحی سه‌بعدی دیگر یک گزینه نیست؛ بلکه یک ضرورت است."

چرا این کتاب اهمیت دارد؟

در عصر جدید تکنولوژی و طراحی، گرافیک سه‌بعدی به یکی از عناصر کلیدی در تجربه کاربری تبدیل شده است. از بازی‌های پیشرفته تا شبیه‌سازی‌های پیچیده، قدرت Three.js و WebGL کاربران را قادر می‌سازد که جهانی تعاملی و خیره‌کننده خلق کنند.

کتاب «Learning Three.js» نه تنها مهارت‌های فنی و ضروری را آموزش می‌دهد، بلکه با دیدگاه پروژه محور خود خوانندگان را به استفاده عملی و توسعه برنامه‌های کاربردی سه‌بعدی تشویق می‌کند. این کتاب به ویژه برای طراحان وب، توسعه‌دهندگان بازی و متخصصان گرافیک، ابزاری ارزشمند است که در حرفه خود سریع‌تر به نتایج قابل توجهی دست یابند.

مطالعه این کتاب تجربه‌ای منحصر به فرد است که شما را با دنیای شگفت‌انگیز طراحی سه‌بعدی آشنا می‌کند و خلاقیت شما را به سطوح جدیدی ارتقاء می‌دهد.

Create stunning 3D graphics in your browser using the Three.js JavaScript library About This BookEnhance your 3D graphics with light sources, shadows, advanced materials, and texturesLoad models from external sources, and visualize and animate them directly from JavaScriptEach subject is explained using extensive examples that you can use directly and adapt for your own purposesWho This Book Is ForIf you know JavaScript and want to start creating 3D graphics that run in any browser, this book is a great choice for you. You don't need to know anything about math or WebGL; all that you need is general knowledge of JavaScript and HTML.What You Will Learn Use the different geometries that are provided by Three.js Apply realistic lighting and shadows to the 3D objects you have created Use the different camera controls provided by Three.js to effortlessly navigate around your 3D scene Make use of advanced textures on materials to create realistic-looking 3D objects by using bump maps, normal maps, specular maps, and light maps Import and animate models from external formats, such as OBJ, STL, Collada, and many more Create and run animations using morph targets and bone animations Explore the Physijs JavaScript library to apply physics to your 3D objects Interact directly with WebGL by creating custom vertex and fragment shaders In DetailModern browsers support WebGL, which makes it possible to create 3D graphics in a browser without having to use plugins such as Flash and Java. Programming WebGL, however, is difficult, complex, and very difficult to debug. With Three.js, it is possible to create stunning 3D graphics in an intuitive manner using JavaScript, without the need to know the details of WebGL.Learning Three.js – the JavaScript 3D Library for WebGL, Second Edition, is a practical, example-rich book that will help you learn about all the features of Three.js. This book will show you how to create or load models from externally created models and realistic-looking 3D objects using materials and textures. You'll also learn how to use the HTML5 video and canvas elements as a material for your 3D objects, different ways of animating your models, skeleton-based animation, and how to add physics such as gravity and collision detection to your scene. By the end of the book, you'll know everything that is required to create 3D animated graphics that run in any browser using Three.js.

دانلود رایگان مستقیم

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید

دسترسی به کتاب‌ها از طریق پلتفرم‌های قانونی و کتابخانه‌های عمومی نه تنها از حقوق نویسندگان و ناشران حمایت می‌کند، بلکه به پایداری فرهنگ کتابخوانی نیز کمک می‌رساند. پیش از دانلود، لحظه‌ای به بررسی این گزینه‌ها فکر کنید.

این کتاب رو در پلتفرم های دیگه ببینید

WorldCat به شما کمک میکنه تا کتاب ها رو در کتابخانه های سراسر دنیا پیدا کنید
امتیازها، نظرات تخصصی و صحبت ها درباره کتاب را در Goodreads ببینید
کتاب‌های کمیاب یا دست دوم را در AbeBooks پیدا کنید و بخرید

نویسندگان:


1210

بازدید

4.3

امتیاز

50

نظر

98%

رضایت

نظرات:


4.3

بر اساس 0 نظر کاربران

احمد محمدی

"کیفیت چاپ عالی بود، خیلی راضی‌ام"

⭐⭐⭐⭐⭐

Questions & Answers

Ask questions about this book or help others by answering


Please وارد شوید to ask a question

No questions yet. Be the first to ask!