Learning C# by developing games with Unity 2019 : code in C# and build 3D games with Unity
4.5
بر اساس نظر کاربران
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدینمعرفی کتاب "Learning Csharp by Developing Games with Unity 2019"
کتاب Learning Csharp by Developing Games with Unity 2019 نوشته "هریسون فرون" یکی از منابع جامع و کاربردی برای یادگیری اصول Csharp و ساخت بازیهای سهبعدی با استفاده از موتور بازیسازی Unity است. این کتاب نه تنها به شما مبانی ضروری برنامهنویسی در زبان Csharp را آموزش میدهد، بلکه شما را با پروژههای عملی قادر میسازد تا دانش خود را در ایجاد بازیهای خلاقانه به کار بگیرید.
یادگیری برنامهنویسی میتواند دلهرهآور باشد، اما این کتاب با زبانی ساده، دستورالعملهای گامبهگام و پروژههای عملی، محیطی ایدهآل برای تسلط کامل بر Csharp فراهم میکند. این مقدمه شما را با بخشهای مختلف این کتاب آشنا میکند و اطلاعات ارزشمندی در اختیار شما قرار میدهد.
خلاصهای دقیق از کتاب
این کتاب در شش فصل گسترده طراحی شده که هر فصل به صورت کامل یک جنبه از ساخت بازیهای سهبعدی و برنامهنویسی در Unity را پوشش میدهد. از اصول اولیه نوشتن اسکریپتهای Csharp گرفته تا پیادهسازی رفتارهای پیچیده بازی و حتی اصول معماری کدنویسی، این کتاب منبعی بینظیر است.
فصلهای ابتدایی تمرکز بیشتری بر مفاهیم پایهای Csharp دارند، از جمله اصول متغیرها، حلقهها و توابع. این بخشها به شکلی طراحی شدهاند که حتی اگر تا به حال تجربهای در برنامهنویسی نداشته باشید، بتوانید آنها را دنبال کنید. سپس، قدم به قدم شما به سراغ موارد پیشرفتهتر میروید، مانند مدیریت ورودی بازیکن، تعامل با محیط سهبعدی، فیزیک در بازی و حتی اصول آنیمیشن.
این کتاب همچنین با تمرکز بر پروژههای واقعی به شما فرصت میدهد تا هر آنچه که یاد گرفتهاید را روی پروژههای عملی پیاده کنید. شما با انجام پروژههای کوچک و بزرگ، از ساخت بازیهای ساده دوبعدی تا بازیهای پیشرفته سهبعدی، دیدگاه عمیقی از فرآیند توسعه بازی به دست خواهید آورد.
نکات کلیدی کتاب
- یادگیری اصول و مبانی Csharp به صورت گامبهگام.
- چگونگی استفاده از Unity برای ساخت بازیهای دوبعدی و سهبعدی.
- آشنایی با فیزیک در بازیها و پیادهسازی تعاملات در محیط بازی.
- مدیریت ورودی بازیکن و تعاملات او با محیط.
- اصول پایهای معماری کدنویسی و بهینهسازی در بازیسازی.
- یادگیری از طریق پروژههای عملی برای بهبود تجربه و مهارتها.
جملات معروف از کتاب
“The best way to learn a complex programming language like C# is by applying it to real-world applications — and what better way than creating immersive games with Unity?”
“Game development is not just about coding; it's about creating experiences that captivate players.”
“Take small steps, build on success, and never shy away from experimenting — every great programmer started from zero.”
چرا این کتاب مهم است؟
کتاب Learning Csharp by Developing Games with Unity 2019 یکی از منابع اساسی برای علاقهمندان به توسعه بازی است که خواهان یادگیری Csharp به صورت عملی هستند. برخلاف بسیاری از کتابهای آموزشی که صرفاً جنبه نظری دارند، این کتاب شما را در طول مسیر یادگیری برنامهنویسی و بازیسازی همراهی میکند و از طریق پروژههای کاربردی مهارتهای شما را تقویت میکند.
با خواندن این کتاب، شما نه تنها مهارتهای کدنویسی خود را به سطح بالاتری میبرید بلکه یاد میگیرید که چگونه این مهارتها را در دنیای واقعی به کار ببرید. همچنین، اگر به دنبال ورود به صنعت بازیسازی هستید، این کتاب نقطه آغازی عالی است.
خواندن این کتاب به شما کمک میکند تا اعتماد به نفس بیشتری در برخورد با چالشهای برنامهنویسی پیدا کنید و تمرینها و پروژههای آن شما را برای ورود به دنیای حرفهای بازیسازی آماده میکند.
Introduction to "Learning C# by Developing Games with Unity 2019"
"Learning C# by Developing Games with Unity 2019: Code in C# and Build 3D Games with Unity" is a comprehensive guide designed to help you master the fundamentals of C# programming while developing engaging and interactive games in Unity. The book is perfect for aspiring game developers, hobbyists, and programmers who want to combine creativity with technical expertise. Whether you’re new to programming or looking to sharpen your C# skills in the context of Unity game development, this book will make the learning experience enjoyable, approachable, and highly rewarding.
Detailed Summary of the Book
This book serves as more than just a learning resource for C# or Unity; it’s a journey into the creative world of game development combined with practical programming concepts. Beginning with the basics of C#, this book gradually transitions into mastering the Unity engine, teaching you how to apply coding knowledge to create immersive 2D and 3D gaming experiences.
The content is organized into well-structured chapters, designed to ensure a balance between learning core programming practices and creating tangible game projects. You’ll start with fundamental concepts like variables, loops, and conditionals, and quickly progress to learn about object-oriented programming, data structures, debugging, and advanced game mechanics.
Each concept is carefully explained and paired with hands-on examples that leverage Unity’s intuitive interface. By the time you finish the book, you’ll have a clear understanding of using C# to script game behaviors, create complex game objects, and integrate player interactions. Additionally, you’ll gain insights into best practices for game design, optimization, and workflow management in Unity.
Key Takeaways
- Develop a strong foundation in C# programming with real-world applications in Unity.
- Understand the complexities of object-oriented programming and how it can enhance your game design process.
- Master Unity's interface, tools, and features to bring your creative ideas to life.
- Learn the core principles of gameplay mechanics and player interactions.
- Build 2D and 3D games from scratch, progressing from simple prototypes to fully functional projects.
- Refactor, optimize, and debug your game projects for better performance and cleaner code.
- Gain the confidence to take on larger projects and advance your game development career or hobby.
Famous Quotes from the Book
"Game development isn’t just about writing code or designing levels; it’s about creating an experience, telling a story, and building a world that players will remember."
"Learning C# is like learning to communicate with a new tool; once you understand the language, there’s virtually no limit to what you can achieve."
"Unity is not just an engine; it’s a community-driven platform where bold ideas meet the tools to turn them into reality."
Why This Book Matters
Game development is one of the most exciting fields in the modern tech world, combining programming, design, storytelling, and user experience into one cohesive discipline. However, for beginners, it can feel daunting to get started, especially when faced with complex programming concepts or the intricacies of powerful engines like Unity. This book bridges the gap between theory and practice, providing a clear and engaging roadmap for learning both C# programming and Unity game development.
What sets this book apart is its ability to balance the technical and creative aspects of game design. It doesn’t just teach you how to code; it also guides you through crafting fun and interactive games that reflect your creativity and vision. The step-by-step approach ensures that you understand why each concept matters and how it connects to the big picture of game development.
Whether you’re an aspiring game developer or a programmer looking to explore new frontiers, this book empowers you with the skills and confidence to bring your ideas to life. Its focus on practical experience, combined with actionable knowledge, makes it a must-read resource for anyone passionate about gaming or programming. By the end of this book, you won’t just know C# or Unity—you’ll feel equipped to take on real-world projects and join the vibrant community of game creators.
دانلود رایگان مستقیم
برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین
برای خواندن این کتاب باید نرم افزار PDF Reader را دانلود کنید Foxit Reader