Language Learner Autonomy: Theory, Practice and Research (Volume 117) (Second Language Acquisition, 117)
4.5
بر اساس نظر کاربران
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدینکتاب های مرتبط:
معرفی کتاب
کتاب Language Learner Autonomy: Theory, Practice and Research (Volume 117) یکی از آثار برجسته در حوزه Second Language Acquisition است که توسط دیوید لیتل، لنی دام و لینهارد لگنهاوزن نوشته شده است. این کتاب به بررسی مفهوم مهمی به نام autonomy یا خودمختاری در یادگیری زبان پرداخته و آن را از نظر تئوری، عملی و پژوهشی تحلیل میکند. خودمختاری زبانآموز یک چارچوب اساسی برای تقویت مهارتهای زبانی است که نقش زبانآموز را از حالت منفعل به یک یادگیرنده فعال و انتقادی تبدیل میکند.
خلاصهای از کتاب
هدف اصلی این کتاب بررسی و تحلیل مفهوم learner autonomy در یادگیری زبان دوم است. نویسندگان معتقدند که خودمختاری زبانآموز به معنای توانایی فرد در مدیریت یادگیری خودش است. این مفهوم به یادگیرنده کمک میکند تا با تکیه بر مهارتهای تفکر انتقادی، خلاقیت و سواد اطلاعاتی، فرایند یادگیری زبان را موثرتر سازد. این کتاب از سه بخش اصلی تشکیل شده است:
- در بخش اول، نظریههای مرتبط با learner autonomy مورد بحث قرار میگیرند.
- بخش دوم به چگونگی اعمال این نظریهها در عمل و طراحی آموزشی میپردازد.
- بخش سوم نیز به ارائه پژوهشهای اخیر و تحلیل دادهها برای درک عمیقتر این مفهوم اختصاص دارد.
نکات کلیدی کتاب
در این کتاب، موضوعات کلیدی زیر برجسته میشوند:
- تعریف و اهمیت خودمختاری زبانآموز: کتاب توضیح میدهد که چگونه یادگیرندگان میتوانند از طریق توسعه استقلال، مهارت زبانی خود را تقویت کنند.
- ارتباط خودمختاری با انگیزه: خودمختاری نه تنها عملکرد زبانی را بهبود میبخشد، بلکه انگیزه زبانآموزان را نیز افزایش میدهد.
- روشهای عملی: کتاب نمونههایی از استراتژیهای عملی برای پیادهسازی رویکرد خودمختارانه در کلاسهای زبان ارائه میدهد.
نقلقولهای مشهور از کتاب
برخی از نقلقولهای کلیدی این کتاب عبارتند از:
"Autonomy doesn't mean learning alone; it means taking responsibility for one's learning."
"Learner autonomy transforms the role of the teacher from a transmitter of knowledge to a facilitator of learning."
چرا این کتاب مهم است؟
کتاب Language Learner Autonomy نه تنها برای پژوهشگران و مدرسین زبان، بلکه برای هر کسی که در حال یادگیری زبان دوم است، منبعی ارزشمند به شمار میرود. اهمیت این کتاب در تأکید آن بر استقلال زبانآموزان است که میتواند به یادگیری عمیقتر و پایدارتر منجر شود. رویکرد تلفیقی این اثر، که از تئوریهای علمی به سمت کاربردهای عملی و سپس به پژوهشهای تجربی حرکت میکند، آن را به یکی از جامعترین منابع در این زمینه تبدیل کرده است.
دانلود رایگان مستقیم
برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین