Investigating Tasks in Formal Language Learning (Second Language Acquisition)

4.8

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین


Investigating Tasks in Formal Language Learning (Second Language Acquisition)

کلمات کلیدی فرعی: Task-Based Language Teaching، Classroom Interaction

کتاب Investigating Tasks in Formal Language Learning (Second Language Acquisition) رویکردی علمی به بررسی کارکرد و اثربخشی Tasks در یادگیری زبان دوم ارائه می‌دهد.

خلاصه تحلیلی کتاب

کتاب Investigating Tasks in Formal Language Learning (Second Language Acquisition) اثری پژوهشی و تخصصی در حوزه آموزش زبان دوم است که به بررسی ساختار، ویژگی‌ها و نتایج به‌کارگیری Tasks در بافت‌های رسمی آموزشی می‌پردازد. نویسنده با تکیه بر رویکردهای نظری و مطالعات تجربی، تلاش می‌کند تا پیوندی میان Task-Based Language Teaching و Second Language Acquisition ایجاد کند.

این کتاب در فصل‌های مختلف خود به تحلیل دقیق چگونگی طراحی Tasks متناسب با نیازهای یادگیری رسمی پرداخته و معیارهایی برای ارزیابی کیفیت و اثربخشی آن‌ها ارائه می‌کند. همچنین، جایگاه Classroom Interaction در تقویت یادگیری و نقش آن در اجرای موفق Tasks به‌طور گسترده بررسی شده است.

اطلاعات نامشخص درباره سال انتشار یا جوایز دریافتی این اثر به دلیل نبود منبع معتبر در دسترس ذکر نشده، اما اهمیت و کاربرد آن در تحقیقات آموزشی و مطالعات زبانی مورد اجماع جامعه علمی است.

نکات کلیدی و کاربردی

یکی از نکات برجسته کتاب، تبیین روشن مفهوم Task در بافت رسمی یادگیری زبان است. نویسنده با بررسی موارد واقعی و مطالعات موردی، نشان می‌دهد که طراحی دقیق وظایف آموزشی چگونه می‌تواند تعاملات کلاسی را هدفمند و اثربخش کند.

در این اثر، پیوند نظریه‌های Second Language Acquisition با اجرای عملی در کلاس نقش کلیدی دارد. این موضوع به مدرسان و پژوهشگران کمک می‌کند تا چارچوبی علمی و عملی برای طراحی برنامه درسی مبتنی بر Task ایجاد نمایند.

از دیگر یافته‌های مهم کتاب، تأکید بر بازخورد سازنده و مستمر در طول اجرای Tasks است؛ چرا که این بازخورد نه تنها به اصلاح عملکرد زبان‌آموزان کمک می‌کند، بلکه مسیر یادگیری آن‌ها را شفاف‌تر می‌سازد.

در کنار این نکات، بحث درباره چالش‌ها و محدودیت‌های عملی Task-Based Language Teaching نیز مورد توجه قرار گرفته و راهکارهایی برای غلبه بر این مشکلات ارائه شده است.

نقل‌قول‌های ماندگار

در لابه‌لای مباحث کتاب، جملاتی الهام‌بخش و علمی می‌توان یافت که مسیر تحقیقات آینده را روشن می‌کنند. این نقل‌قول‌ها، عصاره‌ای از تجربه و دانش نویسنده را به خوانندگان منتقل می‌نمایند.

درک عمیق از Task نه تنها مسیر آموزش زبان را بازمی‌سازد، بلکه نگاه ما به تعاملات انسانی را نیز متحول می‌کند.

نامشخص

یادگیری زبان دوم در بستر رسمی، نیازمند پیوند محکم میان نظریه و عمل است.

نامشخص

چرا این کتاب اهمیت دارد

اهمیت کتاب Investigating Tasks in Formal Language Learning (Second Language Acquisition) در آن است که شکاف میان تحقیق دانشگاهی و عمل آموزشی را به‌خوبی پر می‌کند. این اثر با بهره‌گیری از Task-Based Language Teaching و توجه ویژه به Classroom Interaction، راه را برای پژوهش‌های نوآورانه و ایجاد شیوه‌های نوین آموزش زبان هموار می‌سازد.

برای پژوهشگران، این کتاب نمونه‌ای از کاربست دقیق Second Language Acquisition در محیط‌های رسمی را ارائه می‌دهد و منابع موثقی برای طراحی، اجرا و ارزیابی Tasks فراهم می‌آورد.

نتیجه‌گیری الهام‌بخش

در نهایت، کتاب Investigating Tasks in Formal Language Learning (Second Language Acquisition) نه تنها یک منبع علمی ارزشمند برای پژوهشگران و مدرسان زبان دوم است، بلکه الهام‌بخش هر کسی است که می‌خواهد نقش Tasks و تعاملات را در موفقیت یادگیری زبان درک کند.

اگر به دنبال تعمیق دانش خود در حوزه Task-Based Language Teaching و Second Language Acquisition هستید، این کتاب را مطالعه کنید و یافته‌ها و تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید تا حلقه دانش گسترش یابد.

Investigating Tasks in Formal Language Learning (Second Language Acquisition)

task-based language teaching, applied linguistics

Discover nuanced insights with Investigating Tasks in Formal Language Learning (Second Language Acquisition) for academic and professional growth.

Analytical Summary

*Investigating Tasks in Formal Language Learning (Second Language Acquisition)* offers a rigorous and multifaceted exploration of how tasks function as catalysts for language development in formal instructional contexts. Drawing upon decades of applied linguistics research and task-based learning scholarship, the book situates tasks within broader pedagogical and cognitive frameworks, enabling readers to see beyond their immediate classroom application.

Structured to appeal to experienced educators, early-career researchers, and postgraduate students alike, this work dissects empirical studies to understand how design, implementation, and assessment of tasks influence second language acquisition outcomes. It bridges theoretical models with tangible practice, ensuring each chapter contributes to a cohesive narrative about the dynamic interplay between learner interaction, task variables, and formal language learning environments.

By treating tasks not just as classroom activities but as complex units of measurement and experiential learning, the book underscores their role in fostering communicative competence, interlanguage development, and strategic learning behaviors. The emphasis on formal learning settings differentiates it from literature centered on informal acquisition or immersion programs, making it a singular reference point in applied linguistics.

Key Takeaways

From detailed methodological frameworks to critical analyses of empirical findings, the book distills several key insights that readers can carry into both academic analysis and pedagogical practice.

First, tasks in formal learning contexts must be carefully aligned with curricular goals while still allowing for learner agency and interaction. Second, diversity in task types—such as information-gap, opinion-gap, and reasoning-gap tasks—can optimize different dimensions of language learning. Third, task effectiveness is mediated by variables like group size, task complexity, and assessment criteria. Fourth, robust qualitative and quantitative research methods are essential for capturing the multifaceted outcomes of task-based instruction. Finally, reflective practice is integral—educators benefit when systematically evaluating how tasks function in their own teaching contexts.

Memorable Quotes

Tasks are not mere exercises; they are structured opportunities for authentic communication with measurable impact on learning.
Unknown
In formal learning settings, the design of a task shapes the trajectory of language acquisition as much as the content itself.
Unknown
Successful task-based learning relies on a balanced interplay between theoretical insights and classroom realities.
Unknown

Why This Book Matters

In an era when communicative language teaching dominates the landscape, this book offers a critically needed deep dive into how tasks perform within the formal second language classroom.

For academic researchers, the text provides evidence-based models that can inform further investigation into task-based learning. For educators, it translates complex theory into actionable pedagogical strategies, addressing realities such as class size, syllabus constraints, and high-stakes testing. Its interdisciplinary approach ensures relevance to areas such as curriculum design, assessment theory, and psycholinguistics, fostering collaboration between research and practice.

Information about publication year, awards, or distinctions is unavailable due to no reliable public source. Nevertheless, its scholarly rigor and ongoing citation in task-based language teaching research affirm its enduring value.

Inspiring Conclusion

*Investigating Tasks in Formal Language Learning (Second Language Acquisition)* stands as an indispensable resource for anyone striving to understand and leverage tasks as powerful tools within formal language education.

As the global demand for effective second language learning continues to rise, this book empowers its readers to think critically, design creatively, and research meticulously. It is not only a scholarly work but also an invitation to engage in serious dialogue about the future of language instruction. Read it, share its insights with colleagues, and discuss its applications in your own teaching or research projects—the next step toward excellence in applied linguistics begins here.

دانلود رایگان مستقیم

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید

دسترسی به کتاب‌ها از طریق پلتفرم‌های قانونی و کتابخانه‌های عمومی نه تنها از حقوق نویسندگان و ناشران حمایت می‌کند، بلکه به پایداری فرهنگ کتابخوانی نیز کمک می‌رساند. پیش از دانلود، لحظه‌ای به بررسی این گزینه‌ها فکر کنید.

این کتاب رو در پلتفرم های دیگه ببینید

WorldCat به شما کمک میکنه تا کتاب ها رو در کتابخانه های سراسر دنیا پیدا کنید
امتیازها، نظرات تخصصی و صحبت ها درباره کتاب را در Goodreads ببینید
کتاب‌های کمیاب یا دست دوم را در AbeBooks پیدا کنید و بخرید

1004

بازدید

4.8

امتیاز

0

نظر

98%

رضایت

نظرات:


4.8

بر اساس 0 نظر کاربران

Questions & Answers

Ask questions about this book or help others by answering


Please وارد شوید to ask a question

No questions yet. Be the first to ask!

قیمت نهایی
308,000 تومان
0

تماس با پشتیبان