Interactivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation: 7th EAI International Conference, ArtsIT 2018, and 3rd EAI International Conference, DLI 2018, ICTCC 2018, Braga, Portugal, October 24–26, 2018, Proceedings
4.3
بر اساس نظر کاربران
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدینکتاب های مرتبط:
خلاصه تحلیلی کتاب
این کتاب مجموعهای ارزشمند از مقالات و پژوهشهای ارائهشده در رویدادهای معتبر بینالمللی نظیر ArtsIT 2018، DLI 2018 و ICTCC 2018 است که به بررسی عمیق Interactivity، Game Creation، Design، Learning و Innovation میپردازد. گردآوری و ویرایش محتوا توسط نویسندگان و پژوهشگرانی انجام شده که هر یک سهم قابلتوجهی در پیشرفت میانرشتهای فناوری، طراحی و آموزش داشتهاند.
کتاب با ساختاری منظم، ابتدا به مفهوم Interactivity در محیطهای دیجیتال و فیزیکی پرداخته و سپس نقش Game Creation را در ایجاد تجربههای آموزشی و سرگرمی تحلیل میکند. بحثهای علمی درباره Design تجربه کاربر و تأثیر نوآوریهای فناورانه بر فرآیند Learning از بخشهای برجسته این مجموعه است. بهرهگیری از مطالعات موردی، مقایسه رویکردها و ارائه مدلهای مفهومی، به کتاب بعدی علمی و عملی داده است که برای محققان، مدرسین و متخصصان صنعت بازی بسیار ارزشمند است.
از آنجا که محتوای این کتاب از سه کنفرانس بزرگ گردآوری شده است، تنوع دیدگاهها و روشهای تحقیق مشهود است. این امر فرصتی برای خواننده فراهم میآورد تا با روندهای نوین و چالشهای پیشروی حوزههای طراحی، یادگیری و نوآوری، بهویژه در بسترهای بازی و رسانههای تعاملی، آشنا شود.
نکات کلیدی و کاربردی
یکی از نکات مهم این کتاب، ارائهی رویکردهای عملی برای پیوند دادن Game Creation با فرآیندهای آموزشی است. نویسندگان تأکید دارند که طراحی بازیها میتواند به عنوان ابزاری برای ارتقای خلاقیت و یادگیری مشارکتی مورد استفاده قرار گیرد، به ویژه زمانی که بر اساس مدلهای نوآورانه و تعاملی ساخته شده باشند.
مبحث دیگر، نقش Design در تجربه کاربری است. کتاب نشان میدهد که چگونه بهرهگیری از روشهای طراحی انسانمحور، میتواند فرآیند یادگیری را مؤثرتر و جذابتر کند. در بخشهای مربوط به Innovation نیز به چالشها و فرصتهایی پرداخته میشود که با ظهور فناوریهای نو نظیر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده به وجود آمدهاند.
همچنین کتاب با تمرکز بر ارتباط میان Interactivity و انگیزهی یادگیری، نمونههای واقعی و شواهد پژوهشی ارائه میدهد که نشان میدهند دخیل کردن کاربران در فرایند تولید محتوا چگونه میتواند آگاهی، مهارت و ماندگاری یادگیری را افزایش دهد.
نقلقولهای ماندگار
این کتاب در بخشهای مختلف خود، جملات و بینشهایی دارد که میتواند الهامبخش طراحان، پژوهشگران و علاقهمندان باشد. برخی از این عبارتها نه تنها دیدی تئوریک به موضوع دارند، بلکه جنبههای عملی و تجربی را نیز پررنگ میکنند.
طراحی بازی تنها خلق سرگرمی نیست، بلکه ساختن بستری برای یادگیری و ارتباط انسانی است. نامشخص
نوآوری زمانی معنا پیدا میکند که با نیازهای واقعی و تجربههای انسانی پیوند بخورد. نامشخص
چرا این کتاب اهمیت دارد
اهمیت این کتاب نه تنها در محتوای علمی و پژوهشی آن، بلکه در جامعیت موضوعیاش است. گردآوری نتایج و دیدگاههای سه کنفرانس بینالمللی در یک مجموعه، فرصتی نادر برای دسترسی به طیف وسیعی از تحقیقات فراهم کرده است. در فضای رو به رشد فناوری و آموزش، چنین منبعی میتواند هم برای دانشگاهیان و هم برای فعالان صنعت، راهنمایی بیبدیل باشد.
این اثر با رویکردی میانرشتهای، مرزهای بین طراحی بازی، یادگیری و نوآوری را کمرنگ میکند و به نشان میدهد که چگونه تلفیق این حوزهها میتواند موجب خلق ارزشهای نو در آموزش، هنر و صنعت شود.
نتیجهگیری
Analytical Summary
The book Interactivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation: 7th EAI International Conference, ArtsIT 2018, and 3rd EAI International Conference, DLI 2018, ICTCC 2018, Braga, Portugal, October 24–26, 2018, Proceedings is an authoritative compilation of peer-reviewed research that emerged from a nexus of leading-edge conferences. These gatherings brought together experts in digital creativity, the design of interactive systems, educational innovation, and the cultural impact of game development.
Structured as a comprehensive proceedings volume, it captures the academic rigor and multidisciplinary discourse from the ArtsIT, DLI, and ICTCC 2018 events. The contributions span theoretical frameworks, applied methodologies, and diverse case studies, presenting readers with curated insights into contemporary challenges and opportunities in interactive media and technology-enhanced learning.
All papers included reflect an interplay of disciplines—computer science, design, cognitive psychology, education, media arts—each examining aspects of interactivity and gamification. This rich plurality makes the book an invaluable resource for researchers and professionals invested in digital creativity and interactive learning environments.
Information unavailable for certain specifics such as conference attendance count or award recognitions, due to no reliable public source confirming these details. Nonetheless, the documented works in this volume remain evidence of the high-quality scholarly exchange fostered during these international gatherings.
Key Takeaways
This proceedings volume distills forward-looking insights into interactive technology, creative arts, and game-based learning design. Readers will find practical knowledge as well as conceptual depth.
Firstly, the integration of game creation and learning design fosters engagement and improves educational outcomes. The book’s empirical studies demonstrate how interactivity in learning contexts can significantly enhance motivation.
Secondly, innovative design strategies in interactive systems are critical for advancing user experience and accessibility. Scholars offer tangible models for designers aiming to create impactful digital tools.
Thirdly, cross-disciplinary collaboration emerged as a central theme, emphasizing that breakthroughs in game design and educational innovation often occur at the intersection of technology, art, and pedagogy.
Fourthly, rigorous research methodology is essential for substantiating claims about the efficacy of game-based learning and interactive systems, ensuring that innovations are both evidence-based and scalable.
Finally, the proceedings underscore a vision for the future in which interactivity and creativity drive sustainable innovation across educational, cultural, and technological landscapes.
Memorable Quotes
“Interactivity is not just a feature; it is the foundation upon which engagement and learning are built.” Unknown
“Games, when designed thoughtfully, transform the passive recipient of information into an active participant in knowledge creation.” Unknown
“In innovation, collaboration eclipses competition; diverse minds produce the most disruptive ideas.” Unknown
Why This Book Matters
This publication stands at the crossroads of creativity, technological advancement, and pedagogical theory, offering both breadth and depth for professionals and academics.
As digital spaces continue to evolve, the need for structured, peer-reviewed insight—like that found in this proceedings—is essential to navigate new challenges. From examining cognitive load in interactive environments to designing inclusive digital experiences, the contributions give actionable knowledge to those working at the forefront of media and learning innovation.
This book matters because it preserves the intellectual output of landmark conferences that have shaped the dialogue around game creation, design thinking, and technology-enhanced education. It enables knowledge transfer from academia to practice, bridging gaps between research-driven theory and its application in real-world projects.
Inspiring Conclusion
The journey through Interactivity, Game Creation, Design, Learning, and Innovation: 7th EAI International Conference, ArtsIT 2018, and 3rd EAI International Conference, DLI 2018, ICTCC 2018, Braga, Portugal, October 24–26, 2018, Proceedings is an immersion into a rich tapestry of scholarly research and applied innovation.
Whether you are a researcher seeking rigorous studies, an educator exploring game-based methodologies, or a designer aiming to push the boundaries of interactive experiences, the multidisciplinary insights found here are a catalyst for further thought and creative action. The findings
دانلود رایگان مستقیم
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
دسترسی به کتابها از طریق پلتفرمهای قانونی و کتابخانههای عمومی نه تنها از حقوق نویسندگان و ناشران حمایت میکند، بلکه به پایداری فرهنگ کتابخوانی نیز کمک میرساند. پیش از دانلود، لحظهای به بررسی این گزینهها فکر کنید.
این کتاب رو در پلتفرم های دیگه ببینید
WorldCat به شما کمک میکنه تا کتاب ها رو در کتابخانه های سراسر دنیا پیدا کنید
امتیازها، نظرات تخصصی و صحبت ها درباره کتاب را در Goodreads ببینید
کتابهای کمیاب یا دست دوم را در AbeBooks پیدا کنید و بخرید
1137
بازدید4.3
امتیاز50
نظر98%
رضایتنظرات:
4.3
بر اساس 0 نظر کاربران
"کیفیت چاپ عالی بود، خیلی راضیام"
Questions & Answers
Ask questions about this book or help others by answering
No questions yet. Be the first to ask!