Game Physics Engine Development: How to Build a Robust Commercial-Grade Physics Engine for your Game (Second Edition)

4.2

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین

معرفی کتاب

کتاب Game Physics Engine Development: How to Build a Robust Commercial-Grade Physics Engine for your Game (Second Edition) نوشته‌ی Ian Millington یک راهنمای جامع برای توسعه یک موتور فیزیک بازی حرفه‌ای و قدرتمند است. این کتاب، از جمله منابع مورد توجه برنامه‌نویسان بازی و علاقه‌مندان به تکنولوژی است که قصد دارند درک عمیقی از مبانی فیزیک و نحوه پیاده‌سازی آن در بازی‌های دیجیتال و موتورهای فیزیکی داشته باشند. این اثر به صورت گام‌به‌گام و کاملاً عملی، خواننده را از اصول ابتدایی تا سطح پیشرفته هدایت می‌کند.

خلاصه‌ای از کتاب

این کتاب از سه بخش کلیدی تشکیل شده است. ابتدا پایه‌های فیزیک و ریاضیات، مانند Dynamics، kinematics و Dynamics-based collision handling به صورت کاربردی و عملی توضیح داده می‌شود. سپس نویسنده شروع به ساخت یک موتور فیزیکی ساده کرده و قدم به قدم اصول پایه‌ای مانند vector math، integration algorithms و collision detection را پیاده‌سازی می‌کند.

در بخش پیشرفته‌تر، ساختار کد، بهینه‌سازی موتورهای فیزیکی و حل مشکلات پیچیده‌تر مانند contact resolution و simulation stability توضیح داده می‌شود. تاکید زیادی روی رسمی بودن کد (code correctness)، پایداری و قابل اعتماد بودن موتور، انجام می‌گیرد تا مدل‌سازی فیزیکی بازی‌ها به دقت عمل کند.

نکات کلیدی (Key Takeaways)

  • روش‌های پیاده‌سازی Physics در پروژه‌های بازی به صورت گام‌به‌گام
  • نحوه ایجاد یک فریمورک ساختاریافته برای توسعه physics engine
  • مثال‌های آموزشی از collision detection و تعاملات فیزیکی
  • تکنیک‌های افزایش پایداری شبیه‌سازی (stabilizing simulations)
  • تمرکز بر بهینه‌سازی عملکرد و کارایی موتور

نقل‌قول‌های معروف از کتاب

"Physics is at the heart of realism in games – without a solid understanding of physics principles, game worlds would lack believability."
"Building a physics engine may appear complicated, but the journey of creating one opens doors to mastering problem-solving and creative thinking in software engineering."

چرا این کتاب اهمیت دارد؟

امروزه با رشد روزافزون کیفیت و پیچیدگی بازی‌های ویدئویی، طراحی موتورهای فیزیکی پیشرفته یکی از الزامات برای خلق تجربه‌ای واقعی و پویا است. Game Physics Engine Development یکی از معدود منابع کاملی است که تنها به مفاهیم نظری نمی‌پردازد، بلکه به توسعه عملی و پیاده‌سازی این مفاهیم در یک پروژه واقعی تمرکز دارد. این کتاب به شما یاد می‌دهد که چگونه فیزیک را در بازی‌ها نه تنها به عنوان عنصری پایه‌ای، بلکه به مثابه ابزاری برای خلاقیت و تعامل پیشرفته پیاده‌سازی کنید.

برای توسعه‌دهندگان جوان و حتی حرفه‌ای، این کتاب نه تنها یک مرجع یادگیری است، بلکه راهنمایی برای شناخت عمیق‌تر اصول نرم‌افزار، بهینه‌سازی و طراحی ساختارهای اساسی برای موفقیت در صنعت بازی‌سازی محسوب می‌شود.

Introduction to "Game Physics Engine Development: How to Build a Robust Commercial-Grade Physics Engine for Your Game (Second Edition)"

Building a robust and efficient physics engine is one of the cornerstones of modern game development. "Game Physics Engine Development" by Ian Millington provides a comprehensive guide to creating physics engines tailored for commercial-grade games. This book not only demystifies the complex concepts of game physics but also offers practical, hands-on techniques for turning theory into practice. Whether you're a budding game developer or an experienced professional looking to deepen your knowledge, this book is an invaluable resource.

Detailed Summary of the Book

This second edition of Game Physics Engine Development takes you on a complete journey, starting from the foundational principles of physics and mathematics and progressing to the application of those principles in real-world gaming scenarios. The book emphasizes practical development, ensuring you not only understand the theory but also gain hands-on experience building a fully functional physics engine from scratch.

The book is meticulously structured, beginning with an introduction to the physics concepts central to engine development, such as forces, motions, and particle systems. It then delves into more advanced topics, including rigid body dynamics, collision detection, and resolution. Throughout the chapters, you'll learn how to implement each of these features step-by-step, backed by precise mathematical derivations and programming examples.

The second edition updates and expands upon the original, integrating new techniques and optimizations that align with modern game development practices. Special attention is given to creating engines that are both computationally efficient and scalable. The book also emphasizes modular and clean coding practices, ensuring the engine can adapt to the rapidly changing demands of gaming technology.

By the end of the book, readers are equipped with the knowledge to develop robust, flexible, and production-ready physics engines that can power a variety of games, from minimalistic indie projects to AAA-level titles.

Key Takeaways

  • Understand the fundamental principles of physics applied specifically to games, such as linear algebra and Newtonian mechanics.
  • Learn to implement critical systems like particle motion, rigid body dynamics, collision detection, and resolution.
  • Develop commercially viable physics engines that meet real-world performance requirements for modern games.
  • Master optimization techniques to ensure your engine is not only functional but also efficient and scalable.
  • Follow step-by-step code examples that serve as building blocks for a complete physics engine.

Famous Quotes From the Book

"The goal of any game physics engine is not just accuracy, but stability—because a stable simulation is more important than a perfect one."

"Physics in games is not about recreating the universe, but about creating believable interactions that enhance the player's immersion and experience."

"Choosing the balance between realism and computational efficiency is a critical skill in game physics development."

Why This Book Matters

Physics lies at the core of many successful games, from simulating realistic car crashes to creating convincing character movements. Understanding how these systems work is essential for developers wishing to push the boundaries of game design. Game Physics Engine Development matters because it bridges the gap between technical theory and real-world implementation, offering a guide that is both accessible and rigorous.

Unlike many resources that either oversimplify or overcomplicate, this book strikes a fine balance by providing step-by-step instructions while maintaining a professional-grade level of detail. Moreover, by focusing on coding best practices, the book ensures that its teachings remain relevant and adaptable to advancements in gaming hardware and software.

For game developers, designers, and enthusiasts, this book stands as a definitive reference—one that equips its readers with a solid understanding of game physics and empowers them to innovate. In a field where precision and creativity intersect, Game Physics Engine Development continues to be a cornerstone for aspiring and seasoned developers alike.

دانلود رایگان مستقیم

برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین

نویسندگان:


نظرات:


4.2

بر اساس 0 نظر کاربران