Game Physics Engine Development

4.4

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین

معرفی کامل کتاب «Game Physics Engine Development»

کتاب «Game Physics Engine Development»، نوشته ایان میلینگتون، یکی از منابع برجسته در زمینه فیزیک بازی‌های کامپیوتری است. این کتاب به دنبال ارائه یک رویکرد جامع و عملی جهت یادگیری توسعه سیستم‌های فیزیکی در بازی‌های کامپیوتری است. چه یک برنامه‌نویس تازه‌کار باشید و چه توسعه‌دهنده‌ی باتجربه، این کتاب می‌تواند شما را در مسیر طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌های فیزیک مبتنی بر تکنیک‌های مدرن راهنمایی کند.

خلاصه‌ای از کتاب

این کتاب توضیحاتی شفاف و گام‌به‌گام برای توسعه یک Game Physics Engine ارائه می‌کند. برخلاف بسیاری از کتاب‌های تخصصی دیگر که فقط به فرمول‌های پیچیده یا علومی مانند مکانیک و ریاضیات فیزیکی می‌پردازند، این کتاب روی پیاده‌سازی عملی مفاهیم تمرکز دارد. شما در طول مطالعه این کتاب، اصول بنیادی فیزیک بازی‌ها مانند دینامیک حرکت، اصول برخورد (Collision)، حل Constraintها و استفاده مؤثر از قوانین نیوتن را یاد خواهید گرفت.

کتاب در قالب فصولی مرتب‌شده توسعه داده شده است که مراحل ساخت یک Engine کامل را توضیح می‌دهد. از طراحی معماری‌ها تا پیاده‌سازی جزئیات حیاتی، به کاربران کمک خواهد کرد که یک درک عمیق‌تر از نحوه کارکرد سیستم‌های فیزیکی در بازی‌های دیجیتال پیدا کنند. همین‌طور بخشی از کتاب به مباحث اختصاصی نظیر Integration، Simulation Loop و Numerical Stability پرداخته است که به‌ویژه برای سیستم‌های حرفه‌ای حائز اهمیت هستند.

در مجموع، این کتاب پلی میان دانش نظری و عملی است. حتی بدون داشتن دانش عمیق از ریاضیات پیشرفته هم می‌توانید از این کتاب بهره ببرید و باید گفت در پایان مطالعه، شما پایه‌ای بسیار قوی برای کار در صنعت بازی‌سازی خواهید داشت.

نکات کلیدی مطلب

  • مبانی اصولی Dynamics و Kinematics برای بازی‌ها
  • مفهوم و کاربرد دقیق Collision Detection و Collision Resolution
  • کار با Constraints و سیستم‌های شبیه‌سازی پیشرفته
  • استفاده بهینه از Structures مثل Vectors و Matrices
  • پردازش دقیق Physics Loop برای پایداری شبیه‌سازی
  • نحوه بهینه‌سازی Engine برای سرعت و کارایی بیشتر

نقل‌قول‌های معروف از کتاب

"Building a game physics engine is not just about coding; it's about striking the balance between realism and performance."

ایان میلینگتون

"Understanding the physics beneath the surface allows us to create worlds that feel alive."

ایان میلینگتون

چرا این کتاب اهمیت دارد؟

در دنیای توسعه بازی‌ها، فیزیک از همان ابتدا نقش اساسی در تبدیل ایده‌های خلاقانه به دنیایی پویا و واقعی دارد. بدون بهره‌گیری از Physics Engineهای مؤثر، بازی‌ها نمی‌توانند تجربه‌ای طبیعی و قابل باور به بازیکنان ارائه دهند. «Game Physics Engine Development» کتابی است که ابزارها و دانش لازم برای دستیابی به این هدف را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد.

این کتاب نه‌تنها مناسب برنامه‌نویسان تازه‌کار است، بلکه راهنمایی کاربردی برای حرفه‌ای‌تر شدن در طراحی سیستم‌های فیزیک پیشرفته به حساب می‌آید. نویسنده همچنین با سبک ساده و شفاف خود، خواننده را به درک و اجرای بهتر مفاهیم بسیار پیچیده سوق می‌دهد. نتیجه نهایی تبدیل شدن به یک توسعه‌دهنده با قابلیت ساخت Engineهایی است که هر نوع بازی از شبیه‌سازی واقع‌گرایانه تا انیمیشن‌های سبک می‌تواند بر پایه آن‌ها ساخته شود.

با هر صفحه‌ای که از این کتاب ورق می‌زنید، به سمت درک عمیق‌تر و قدرت بیشتر در طراحی سیستم‌های فیزیکی برای بازی‌ها می‌روید. اهمیت این کتاب نه‌تنها در عمق علمی آن، بلکه در رویکرد عملی و نتیجه‌محور آن نهفته است.

اگر شما نیز می‌خواهید در مسیر ساخت ابزارهای فیزیک بازی پیشرو باشید، مطالعه «Game Physics Engine Development» می‌تواند نخستین گام بلند و رو به جلو باشد.

Introduction to "Game Physics Engine Development"

Welcome to the fascinating world of physics-based game development! "Game Physics Engine Development" is a comprehensive guide that equips readers with the knowledge and tools necessary to create their own physics engine—an essential component of modern video games. Authored by Ian Millington, this book offers a step-by-step approach to understanding and implementing real-time physics, bridging the gap between theory and practical application.

Whether you're an aspiring game developer, an experienced programmer, or simply a curious learner, this book demystifies the intricate workings of game physics. By blending mathematics, coding, and game design principles, the book ensures that you gain not only technical expertise but also a deeper appreciation for the physics behind interactive entertainment.

Summary

"Game Physics Engine Development" is divided into clear, concise sections that guide the reader through the process of building a robust physics engine from scratch. The book starts with the fundamentals, explaining core concepts such as motion, collisions, and forces, and gradually advances to complex topics like rigid body dynamics, numerical integration, and real-time constraints.

The book focuses on practical implementation, walking you through the design and construction of responsive and efficient algorithms necessary for handling real-world physics in games. Each chapter includes source code examples that demonstrate how to implement specific features, paired with deep dives into the mathematical concepts that underlie the code.

Additionally, the book emphasizes building solutions that are optimized for performance—a cornerstone of modern game development. By the time you reach the end, you will have constructed a fully functional physics engine capable of handling dynamic simulations such as object collisions, friction, and inertia.

Key Takeaways

  • Understand the fundamental concepts of physics relevant to game development, including Newtonian mechanics, forces, and motion.
  • Learn how to represent physical objects inside a game using mathematical constructs like vectors, collision forms, and mass-spring systems.
  • Implement real-time physics algorithms from scratch, with a focus on clarity and optimization.
  • Dive deep into simulations of collisions, rigid bodies, and constraints in 2D and 3D environments.
  • Gain insight into the challenges of handling numerical stability, precision, and performance in real-time systems.

Famous Quotes from the Book

"A physics engine is not just a piece of code—it’s an intricate simulation of the real world, tailored for the specific needs of a game."

Ian Millington in Game Physics Engine Development

"Physics engines make gaming worlds come alive, turning static environments into dynamic, interactive playgrounds."

Ian Millington in Game Physics Engine Development

Why This Book Matters

In an industry where immersion and realism have taken center stage, mastering physics-based mechanics is crucial for delivering compelling gameplay experiences. "Game Physics Engine Development" addresses this need by equipping readers with a solid foundation in both the theoretical and practical aspects of game physics.

What makes this book stand out is its clear focus on real-time simulations, ensuring that what you learn can be directly applied to the fast-paced environment of game development. Moreover, by encouraging you to build your own physics engine, the book fosters a deeper understanding of the principles at play, rather than just teaching you to use third-party tools blindly.

Physical simulation is at the heart of countless popular games, from lifelike sports simulations to dynamic puzzle games and action-packed shooters. This book empowers you to create games that are not only visually compelling but also behave in ways that feel intuitive and satisfying to players.

Ultimately, "Game Physics Engine Development" is more than just a technical manual—it’s a gateway to understanding the science of motion and its creative applications in games. By learning to design and implement realistic physics, you can elevate your games to new heights of interactivity and depth.

دانلود رایگان مستقیم

برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین

نویسندگان:


نظرات:


4.4

بر اساس 0 نظر کاربران