Game Feel: A Game Designer's Guide to Virtual Sensation
4.5
بر اساس نظر کاربران
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدینکتاب های مرتبط:
معرفی کتاب "Game Feel: A Game Designer's Guide to Virtual Sensation"
کتاب "Game Feel: A Game Designer's Guide to Virtual Sensation" نوشته استیو سوینک، یکی از منابع برجسته در زمینه طراحی بازیهای ویدئویی است که به بررسی عمیق احساسات ایجاد شده توسط بازیها و نقش آنها در تجربه بازیکن میپردازد.
خلاصهای از کتاب
این کتاب با برخوردی چندگانه از زوایای مختلف به مفهوم Game Feel میپردازد، موضوعی که اغلب نادیده گرفته میشود ولی تأثیر مستقیمی بر موفقیت و جذابیت بازی دارد. سوینک به طراحی مکانیکهای بازی، حرکتهای کاراکتر، فیزیک و تعاملهای اجتماعی در بازیها میپردازد تا خواننده را درک بهتری از آنچه که یک بازی را احساسبرانگیز میکند، اندک میکند.
چه چیزی یک بازی را لذتبخش یا خستهکننده میکند؟ این کتاب با بررسی دقیق عناصری مانند کنترلها، فیدبکهای بصری و صوتی، و تعادل میان چالش و مهارت, پاسخی به این سوال میدهد. روشهای مختلف برای اندازهگیری و تقویت احساس Game Feel نیز به تفصیل شرح داده شدهاند.
نکات کلیدی
- اهمیت زیباییشناختی در طراحی مکانیکهای بازی
- نقش محتوای احساسی در تعامل بازیکن با بازی
- ترکیب عناصر مختلف از جمله صدا، تصویر و فیدبکهای لمسی برای بهبود تجربه کاربر
نقلقولهای معروف از کتاب
"بدون احساس، هیچ تجربهای کامل نیست. Game Feel همان چیزی است که لحظه به لحظه برخورد شما با بازی را غنی میکند."
"تعامل هرگز فقط شامل منطق نمیشود، ترکیب هنر و فناوری به ارائه یک تجربه ممتاز نیاز دارد."
چرا این کتاب مهم است
کتاب "Game Feel: A Game Designer's Guide to Virtual Sensation" برای هر کسی که به طور حرفهای در صنعت بازیهای ویدئویی فعالیت میکند یا حتی به این زمینه علاقهمند است، ضروری است. اهمیت این کتاب در آموزش طراحی و ایجاد بازیهایی با تجربه کاربری عمیق و معنادار است. همچنین به تولیدکنندگان بازیها کمک میکند تا تفاوت بین یک بازی خوب و یک بازی عالی را درک کنند، چرا که Game Feel یکی از عوامل کلیدی دراین زمینه است.
Introduction to "Game Feel: A Game Designer's Guide to Virtual Sensation"
Welcome to a comprehensive exploration of "Game Feel: A Game Designer's Guide to Virtual Sensation," a pioneering work by Steve Swink that delves into the dynamics of gameplay experience. This book is an essential resource for understanding how subtle interactions within game worlds can create powerful experiences, often referred to as "game feel."
Detailed Summary of the Book
"Game Feel" breaks new ground by illuminating how sensory feedback, player perception, and interaction create a unique emotional experience in gaming. The book explores the nuanced elements that lead to the intuitive and satisfying sensation often described as "tight" or "juicy" gameplay. Swink provides insight into the six practical approaches to game feel: real-time control, simulated space, polish, mastery, guidelines, and the player's perception. Each chapter delves into these pivotal elements, offering designers concrete techniques for integrating compelling game feel into their projects.
With its carefully structured approach, the book walks readers through the mechanics of control, perception, and emotional connection between player and game. Swink draws on a wealth of examples from classic and contemporary games to illustrate these principles, making complex concepts accessible to both novice and seasoned designers.
Key Takeaways
- Understanding Game Feel: Gain an in-depth comprehension of what constitutes game feel and how it impacts player experience.
- Interaction and Emotion: Learn how to design control systems that intuitively connect with a player's intention and emotion.
- Practical Techniques: Discover actionable techniques for enhancing game design through better interaction and feedback loops.
- Player Experience: Uncover methods to foster a deeper emotional connection between the player and the game, turning good games into great experiences.
Famous Quotes from the Book
“Game feel is the aesthetic sensation of control in a game.”
“The player's perception of control is king.”
Why This Book Matters
In the rapidly evolving landscape of video game design, "Game Feel" stands out as a crucial text for developers seeking to push the boundaries of player interaction and satisfaction. Steve Swink's work provides a framework that helps designers not only understand what makes games enjoyable but also how these elements can be manipulated to enhance or innovate the gaming experience.
By focusing on the interplay between sensation, response, and interaction, Swink offers a fresh perspective that prioritizes the player's experience above all else. This book matters because it teaches designers how to think critically about their games in a way that centers on the joy of play and the seamlessness of interaction. It’s a must-read for anyone looking to create immersive and gripping game worlds that resonate with players on a profound level.
دانلود رایگان مستقیم
برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین