Game design workshop : a playcentric approach to creating innovative games
4.7
بر اساس نظر کاربران
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدینکتاب های مرتبط:
معرفی کتاب
کتاب "Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games" نوشته ترسی فولرتون یکی از منابع بینظیر و تخصصی در حوزه طراحی بازیهای ویدیویی محسوب میشود. این کتاب با تمرکز بر رویکرد Playcentric به طراحی، به خوانندگان امکان میدهد تا فرآیند خلق گیمهای نوآورانه را به شکل موشکافانهای درک کنند.
خلاصهای جامع از کتاب
کتاب با بررسی مراحل مختلف طراحی بازی، از ایدهپردازی و پیشتولید تا تست و انتشار بازیها، نگاهی دقیق به هر جنبه از فرآیند توسعه بازیها دارد. ترسی فولرتون با استفاده از تجربه گسترده خود در این صنعت، نقش مهمی در نمایش تعاملات و بازخورد کاربران دارد که در نهایت به خلق تجربیاتی جذاب و کاربرمحور منجر میشود.
در این کتاب روشهایی برای طراحی مکانیکهای گیم، نریتیو، و استفاده از ابزارهای مدرن برای ایجاد بازیهای محبوب و موفق مورد بررسی قرار میگیرد. علاوه بر این، نویسنده به نقش کریتیوپلی و کار با تیمهای چندتخصصی نیز میپردازد.
نکات کلیدی
- تمرکز بر تعاملات کاربران از طریق رویکرد Playcentric.
- عدم تمرکز صرف بر مسائل فنی و فرمال و اهمیت بخشیدن به فیدبک مستقیم از کاربران.
- تشویق به استفاده از تکنیکهای خلاقانه در طراحی مکانیکها و تفکر نقادانه برای حل مسائل طراحی.
- تاکید بر اهمیت پروژههای تیمی و مشارکت در تولید بازی.
نقل قولهای معروف از کتاب
"Creating a game is about crafting an experience for the player—it is about inviting them into a world and providing them with the tools and guidance they need to explore and engage."
"The core of successful game design lies in the designer’s ability to listen and respond to playtest feedback."
چرا این کتاب مهم است
کتاب "Game Design Workshop" به عنوان یک راهنمای جامع و بسیار قابل اطمینان برای علاقهمندان و طراحان حرفهای بازیهای ویدیویی شناخته میشود. رویکرد Playcentric نه تنها باعث بهبود کیفیت بازیها میشود، بلکه مشارکت فعال بازیکنان در فرآیند طراحی را نیز ترویج میدهد. این کتاب به طراحان کمک میکند تا با بهرهگیری از تحلیلهای کاربرمحور و تستهای مکرر، بازیهایی جذاب، تعاملی و مبتنی بر تجربه کاربری خلق کنند. همچنین، اهمیت دادههای کیفی و نحوه استفاده از آنها در بهبود مستمر تجربه بازیها از دیگر موضوعات اساسی مطرحشده در کتاب است.
Introduction to "Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games"
Welcome to an exploration of game design as seen through the lens of creativity, interactivity, and play. "Game Design Workshop: A Playcentric Approach to Creating Innovative Games" is a seminal work by Tracy Fullerton that emphasizes the significance of play in crafting engaging and innovative game experiences. With a unique focus on the role of the player, this book offers invaluable insights for both aspiring and experienced game designers.
Detailed Summary of the Book
"Game Design Workshop" delves deeply into the process of designing games by focusing on the user experience. Fullerton uses the concept of a playcentric design process to highlight the importance of considering the player's journey and feedback throughout game development. Structured into multiple sections, the book begins with the fundamentals of game design, including the definition of games, the nature of play, and the critical elements that constitute a well-designed game.
The book progresses into the creation phase, where it presents practical methodologies for concepting, prototyping, and testing games. Fullerton emphasizes iteration and player feedback as vital components of successful game design. She demystifies these processes by providing real-world examples and detailed case studies, involving readers in practical exercises that mirror industry practices.
Furthermore, the book covers the business and production aspects of game design, offering guidance on working in teams, project management, pitching ideas, and understanding the game industry. It's a comprehensive guide that not only focuses on creative aspects but also equips designers with the knowledge to succeed in a competitive marketplace.
Key Takeaways
- Playcentric Approach: A core philosophy of designing with the player in mind, ensuring their experience is both central and iterative in the development process.
- Importance of Prototyping: The book stresses the necessity of developing prototypes early and often to test gameplay mechanics and gather player feedback effectively.
- Iterative Design: Iteration is presented as a critical practice, allowing designers to refine their concepts and improve player engagement over successive cycles.
- Game Industry Insights: Readers gain a practical understanding of industry dynamics, including teamwork and project management essentials.
Famous Quotes from the Book
"When we design games, we are primarily designing play." - Tracy Fullerton
"Iteration is the key to unlocking creativity and innovation within game design." - Tracy Fullerton
Why This Book Matters
"Game Design Workshop" is a vital resource for anyone involved in the creative process of game development. It transcends traditional textbooks by providing actionable insights rooted in practical experience and a genuine understanding of player involvement. The playcentric approach underscores the necessity of designing games not just as products but as experiences crafted for engagement and enjoyment. This paradigm shift is crucial in a world where game innovation and player satisfaction are the benchmarks of success.
Moreover, the book empowers designers to navigate the intricacies of game production and helps bridge the gap between creative design and business acumen. By emphasizing collaboration and an iterative approach, it equips readers with the tools to innovate and experiment, ultimately fostering a deeper connection with players and creating games that resonate.
دانلود رایگان مستقیم
برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین