Field and Wave Electromagnetics : Pearson New International Edition
4.6
بر اساس نظر کاربران
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدینکتاب های مرتبط:
خلاصه تحلیلی کتاب
کتاب Field and Wave Electromagnetics یکی از منابع معتبر و جامع در حوزه آموزش و پژوهش الکترومغناطیس است که با زبان روشن و ساختار دقیق، مبانی نظری و تحلیل ریاضی میدانها و انتشار امواج را برای خوانندگان، از دانشجویان تا پژوهشگران، ارائه میدهد. نگارش آن بر پایه اصول علمی و با رویکرد کاربردی انجام شده تا علاوه بر تبیین نظریات، انگیزه فهم عمیق و استفاده عملی را برانگیزد.
این کتاب با پوشش دقیق موضوعاتی همچون قوانین Maxwell، حل معادلات موج، ساختارهای هدایتکننده، و روشهای آنالیز برداری، یک مسیر یادگیری سیستماتیک را فراهم کرده است. رویکرد کتاب، هم در بیان مفاهیم انتزاعی و هم در ارتباط دادن آنها به نمونههای ملموس صنعتی و پژوهشی، باعث شده است که هم در کلاس درس و هم در محیطهای تحقیقاتی مورد استفاده قرار گیرد.
محتوا بر پایه اصول فیزیک مدرن و ریاضیات مهندسی بنا شده و با بهرهگیری از مثالها و مسائل تمرینی، به خواننده کمک میکند تا پل محکمی میان نظریه و عمل بسازد. همچنین، ساختار کتاب طوری طراحی شده که امکان مرور سریع مطالب برای بازبینی مفهومی فراهم باشد.
نکات کلیدی و کاربردی
یکی از نکات برجسته این کتاب، پیوند دقیق میان تئوری میدانها و کاربردهای عملی در طراحی سیستمهای مخابراتی، آنتنها و موجبرها است. این پیوند بهویژه برای مهندسان برق و پژوهشگران حوزههای مرتبط، فرصتی برای فهم عمیق و بهکارگیری مدلهای ریاضی فراهم میآورد.
خواننده با مطالعه دقیق فصلهای اولیه، به درک جامعی از مفاهیم پایه مانند Electric Field، Magnetic Field و انتشار موج در محیطهای مختلف دست مییابد. سپس، با وارد شدن به فصلهای پیشرفته، با تحلیلهایی چون موجبرهای مستطیلی، خطوط انتقال، و تشریح شرایط مرزی در مسائل پیچیده آشنا میشود.
کتاب بهگونهای طراحی شده که از دیدگاه آموزشی، هم برای تدریس دانشگاهی مناسب باشد و هم برای آموزش فردی و خودآموزی. این ویژگی باعث شده که حتی افرادی که بهصورت مستقل مطالعه میکنند بتوانند مسیر یادگیری خود را سامان دهند.
نقلقولهای ماندگار
برخی از جملات و ایدههای مطرح شده در کتاب به شکلی هستند که میتوانند بهعنوان کدهای فکری الهامبخش برای سالها در ذهن خواننده باقی بمانند. این نقلقولها نشاندهنده عمق تفکر نویسنده و اهمیت نگاه تحلیلی در حوزه الکترومغناطیساند.
«درک میدانها آغاز راه فهم جهان فیزیک و فناوری است.» نامشخص
«انتشار موج، داستانی بیپایان از تعامل نیروها و ساختارهاست.» نامشخص
«دانش الکترومغناطیس تنها در مرزهای علمی محدود نمیشود؛ بلکه در زندگی روزمره ما جاری است.» نامشخص
چرا این کتاب اهمیت دارد
اهمیت این کتاب در جامعه علمی به دلیل ترکیب منحصربهفرد آن از تئوری و کاربرد است. بسیاری از منابع موجود یا صرفاً بر جنبه نظری تمرکز دارند یا به آموزش عملی میپردازند، اما Field and Wave Electromagnetics با رویکردی متوازن، کلیت موضوع را پوشش میدهد.
برای محققان و دانشجویان مهندسی برق، این کتاب به منزله پلی میان کلاس درس و میدان عمل است. متن دقیق، نمودارهای خوانا، مثالهای کاربردی و مسائل تمرینی، همگی در کنار هم مجموعهای شکل دادهاند که میتوان آن را یک رفرنس همهجانبه دانست.
هرچند اطلاعاتی مانند تاریخ انتشار دقیق یا جوایز دریافتی آن اطلاعات نامشخص هستند (منبع معتبر در دسترس نیست)، اما این موضوع از ارزش علمی و آموزشی کتاب هیچ نمیکاهد.
نتیجهگیری الهامبخش
Introduction to "Field and Wave Electromagnetics"
"Field and Wave Electromagnetics," authored by David K. Cheng, is a seminal textbook that has become a cornerstone for students and professionals in the field of electromagnetic theory. The book lays a strong foundation for understanding the principles and applications of both static and time-varying electromagnetic fields, intricately linking these concepts to solve real-world engineering problems. With its blend of theoretical rigor and practical examples, this timeless text continues to serve as a trusted guide in the fields of electrical engineering, physics, and applied mathematics.
The following sections aim to summarize the book’s major insights, the key takeaways, and its relevance to the academic and professional communities. Whether you are a dedicated student or a professional engineer looking to refresh your knowledge, this introduction offers valuable insights into what makes "Field and Wave Electromagnetics" an exceptional resource.
Detailed Summary of the Book
The book begins with a deep dive into electrostatics and magnetostatics, introducing the fundamental laws of Coulomb, Gauss, Ampere, and Faraday that form the basis of electromagnetic field theory. These laws are discussed in both their integral and differential forms, helping readers to develop a robust mathematical understanding of electromagnetic fields. The emphasis on vector calculus throughout the text ensures that readers can seamlessly transition between the physical phenomena and their mathematical representations.
As the book progresses, it evolves into the dynamic nature of electromagnetic waves, described by Maxwell's equations. These equations are the cornerstone of classical field theory, linking the static and time-varying fields into a unified framework. Cheng explores topics such as electromagnetic wave propagation, wave polarization, and wave reflection/refraction in various media, offering a comprehensive understanding of how electromagnetic waves behave in practical scenarios.
One of the hallmarks of this book is its practical orientation. Advanced topics such as transmission lines, waveguides, and antenna theory are presented with clear discussions and illustrated with a variety of solved problems. Engineering applications are woven into the narrative, including power transmission, signal propagation, and communication systems, ensuring the reader understands the real-world implications of the theory.
Key Takeaways
- Develops a solid foundation in electrostatics, magnetostatics, and electrodynamics, enabling readers to tackle advanced problems with confidence.
- Provides a comprehensive understanding of how Maxwell's equations unify static and dynamic electromagnetic fields.
- Bridges theory and practice through numerous solved problems, numerical examples, and real-world engineering applications.
- Ensures mastery over critical concepts like wave polarization, transmission line theory, wave propagation, and boundary conditions.
- Introduces advanced topics like waveguides and antennas, making it a versatile resource for engineers and researchers alike.
Famous Quotes from the Book
"Electromagnetic fields and waves permeate every aspect of our modern technological society. Understanding their behavior is both an intellectual pursuit and a practical necessity."
"Maxwell's equations allow us to unify static and time-varying fields into a single, elegant framework—bringing clarity to the complexities of electromagnetics."
Why This Book Matters
"Field and Wave Electromagnetics" stands out as a definitive resource for understanding the principles of electromagnetics. Its importance lies not merely in its structured presentation but also in how it bridges the gap between theoretical foundations and engineering applications. The book's emphasis on problem-solving teaches readers to apply mathematical tools to real-life scenarios, whether they are designing antenna systems, studying signal propagation, or working on power systems.
For students, this book offers a clear exposition of core principles that are crucial for success in fields like electrical engineering and physics. For industry professionals, it serves as a valuable reference guide for tackling complex challenges in systems design and analysis. Its consistent use of examples, rigorous explanations, and intuitive approach make it a must-have in the library of anyone seeking expertise in electromagnetics.
In a world driven by technological innovation, an understanding of electromagnetic theory is more relevant than ever. From wireless communication to energy transmission, this book empowers readers to contribute meaningfully to cutting-edge developments in science and engineering.
دانلود رایگان مستقیم
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
دسترسی به کتابها از طریق پلتفرمهای قانونی و کتابخانههای عمومی نه تنها از حقوق نویسندگان و ناشران حمایت میکند، بلکه به پایداری فرهنگ کتابخوانی نیز کمک میرساند. پیش از دانلود، لحظهای به بررسی این گزینهها فکر کنید.
این کتاب رو در پلتفرم های دیگه ببینید
WorldCat به شما کمک میکنه تا کتاب ها رو در کتابخانه های سراسر دنیا پیدا کنید
امتیازها، نظرات تخصصی و صحبت ها درباره کتاب را در Goodreads ببینید
کتابهای کمیاب یا دست دوم را در AbeBooks پیدا کنید و بخرید
1381
بازدید4.6
امتیاز0
نظر98%
رضایتنظرات:
4.6
بر اساس 0 نظر کاربران
Questions & Answers
Ask questions about this book or help others by answering
No questions yet. Be the first to ask!