e-Learning and the Science of Instruction: Proven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning, Third Edition

4.8

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین

کتاب های مرتبط:

معرفی جامع کتاب «e-Learning and the Science of Instruction»

راهنمایی‌های علمی و اثبات‌شده برای طراحی و مصرف آموزش چندرسانه‌ای

خلاصه‌ای از کتاب

کتاب «e-Learning and the Science of Instruction: Proven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning, Third Edition» یکی از معتبرترین منابع در حوزه آموزش چندرسانه‌ای است. این کتاب که توسط Ruth Colvin Clark و Richard E. Mayer نوشته شده است، به تحلیل علمی و کاربردی روش‌های آموزش در بستر e-Learning می‌پردازد. با تمرکز بر اصول روانشناسی شناختی و پژوهش‌های معتبر، نویسندگان تلاش کرده‌اند تا بهترین روش‌ها و دستورالعمل‌ها را برای طراحی، اجرا، و ارزیابی محتوای آموزشی چندرسانه‌ای ارائه دهند.

این کتاب با ارائه راهبردهایی مبتنی بر اصول علمی، به طراحان آموزشی و مصرف‌کنندگان کمک می‌کند که بهترین شیوه‌ها را در آموزش دیجیتال به کار گیرند. خوانندگان می‌توانند به کمک این اثر، از خطاهای رایجی که باعث ناکارآمدی آموزش چندرسانه‌ای می‌شود، پرهیز کرده و بهره‌وری یادگیری را به حداکثر برسانند.

نکات کلیدی کتاب

  • اصل چندرسانه‌ای: ترکیب متن و تصویر تاثیر بهتری در یادگیری دارد، اما باید به نحوه ترکیب آن‌ها توجه شود.
  • اصل انطباق: محتوای آموزشی باید با سطح مهارت و نیازهای فراگیران انطباق داشته باشد.
  • اصل حذف: حذف اطلاعات اضافی یا غیرضروری می‌تواند تمرکز یادگیرنده را افزایش دهد و بار شناختی را کاهش دهد.
  • اصل تعامل: تعامل با محتوا از طریق فعالیت‌های طراحی‌شده، منجر به مشارکت فعال فراگیران و یادگیری بهتر می‌شود.

نقل‌قول‌های معروف از کتاب

"Effective multimedia instruction is not a matter of using cutting-edge technology, but of applying practical guidelines based on solid research."

Ruth Colvin Clark و Richard E. Mayer

"Learning is most effective when information is presented in a well-organized and meaningful way."

Ruth Colvin Clark و Richard E. Mayer

چرا این کتاب اهمیت دارد؟

در دنیای امروز، آموزش دیجیتال نقش پررنگ‌تری از همیشه پیدا کرده است. فناوری‌های نوین در کنار تغییرات سریع اجتماعی و اقتصادی، باعث شده است که نیاز به یادگیری کارآمدتر از گذشته باشد. کتاب «e-Learning and the Science of Instruction» یکی از معدود منابعی است که با رویکردی مبتنی بر علم و واقعیت، اصول طراحی آموزش دیجیتال را توضیح داده و به قول معروف از «تجربه‌های آزمون و خطا» فاصله گرفته است.

این کتاب نه تنها برای طراحان آموزشی و متخصصان e-Learning مفید است، بلکه برای مدیران، معلم‌ها، و هر کسی که به دنبال افزایش کیفیت آموزش است، راهگشا خواهد بود. توصیه‌ها و اصولی که در این کتاب ارائه شده‌اند، به خوانندگان کمک می‌کنند تا تصمیم‌های هوشمندانه‌تری در طراحی محتواهای آموزشی بگیرند و اثربخشی آموزش‌های خود را به حداکثر برسانند.

Thoroughly revised and updated, this third edition of the best-selling book offers a comprehensive review of multimedia learning for both users and designers. The book contains design principles that are written to increase learning while debunking many popular theories about good design. The book also contains the most current research and includes new topics (e-learning for educators, new delivery technologies, social media, and more) and offers helpful guidelines. The book’s many examples: create working multimedia that inform the research guidelines; have been update to include real-world screen captures; extend principles to illustrate their application to synchronous e-learning tools.Content: Chapter 1 e?Learning: Promise and Pitfalls (pages 6–26): Chapter 2 How Do People Learn from e?Courses? (pages 28–46): Chapter 3 Evidence?Based Practice (pages 48–64): Chapter 4 Applying the Multimedia Principle: Use Words and Graphics Rather Than Words Alone (pages 66–89): Chapter 5 Applying the Contiguity Principle: Align Words to Corresponding Graphics (pages 90–113): Chapter 6 Applying the Modality Principle: Present Words as Audio Narration Rather Than On?Screen Text (pages 114–130): Chapter 7 Applying the Redundancy Principle: Explain Visuals with Words in Audio OR Text: Not Both (pages 132–149): Chapter 8 Applying the Coherence Principle: Adding Material Can Hurt Learning (pages 150–176): Chapter 9 Applying the Personalization Principle: Use Conversational Style and Virtual Coaches (pages 178–203): Chapter 10 Applying the Segmenting and Pretraining Principles: Managing Complexity by Breaking a Lesson into Parts (pages 204–220): Chapter 11 Leveraging Examples in e?Learning (pages 222–248): Chapter 12 Does Practice Make Perfect? (pages 250–276): Chapter 13 Learning Together Virtually (pages 278–306): Chapter 14 Who's in Control? Guidelines for e?Learning Navigation (pages 308–336): Chapter 15 e?Learning to Build Thinking Skills (pages 338–367): Chapter 16 Simulations and Games in e?Learning (pages 368–398): Chapter 17 Applying the Guidelines (pages 400–424):

دانلود رایگان مستقیم

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید

دسترسی به کتاب‌ها از طریق پلتفرم‌های قانونی و کتابخانه‌های عمومی نه تنها از حقوق نویسندگان و ناشران حمایت می‌کند، بلکه به پایداری فرهنگ کتابخوانی نیز کمک می‌رساند. پیش از دانلود، لحظه‌ای به بررسی این گزینه‌ها فکر کنید.

این کتاب رو در پلتفرم های دیگه ببینید

WorldCat به شما کمک میکنه تا کتاب ها رو در کتابخانه های سراسر دنیا پیدا کنید
امتیازها، نظرات تخصصی و صحبت ها درباره کتاب را در Goodreads ببینید
کتاب‌های کمیاب یا دست دوم را در AbeBooks پیدا کنید و بخرید

نویسندگان:


1117

بازدید

4.8

امتیاز

50

نظر

98%

رضایت

نظرات:


4.8

بر اساس 0 نظر کاربران

احمد محمدی

"کیفیت چاپ عالی بود، خیلی راضی‌ام"

⭐⭐⭐⭐⭐

Questions & Answers

Ask questions about this book or help others by answering


Please وارد شوید to ask a question

No questions yet. Be the first to ask!