e-Learning and the Science of Instruction: Proven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning, Third Edition
4.8
بر اساس نظر کاربران
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدینکتاب های مرتبط:
معرفی جامع کتاب «e-Learning and the Science of Instruction»
راهنماییهای علمی و اثباتشده برای طراحی و مصرف آموزش چندرسانهای
خلاصهای از کتاب
کتاب «e-Learning and the Science of Instruction: Proven Guidelines for Consumers and Designers of Multimedia Learning, Third Edition» یکی از معتبرترین منابع در حوزه آموزش چندرسانهای است. این کتاب که توسط Ruth Colvin Clark و Richard E. Mayer نوشته شده است، به تحلیل علمی و کاربردی روشهای آموزش در بستر e-Learning میپردازد. با تمرکز بر اصول روانشناسی شناختی و پژوهشهای معتبر، نویسندگان تلاش کردهاند تا بهترین روشها و دستورالعملها را برای طراحی، اجرا، و ارزیابی محتوای آموزشی چندرسانهای ارائه دهند.
این کتاب با ارائه راهبردهایی مبتنی بر اصول علمی، به طراحان آموزشی و مصرفکنندگان کمک میکند که بهترین شیوهها را در آموزش دیجیتال به کار گیرند. خوانندگان میتوانند به کمک این اثر، از خطاهای رایجی که باعث ناکارآمدی آموزش چندرسانهای میشود، پرهیز کرده و بهرهوری یادگیری را به حداکثر برسانند.
نکات کلیدی کتاب
- اصل چندرسانهای: ترکیب متن و تصویر تاثیر بهتری در یادگیری دارد، اما باید به نحوه ترکیب آنها توجه شود.
- اصل انطباق: محتوای آموزشی باید با سطح مهارت و نیازهای فراگیران انطباق داشته باشد.
- اصل حذف: حذف اطلاعات اضافی یا غیرضروری میتواند تمرکز یادگیرنده را افزایش دهد و بار شناختی را کاهش دهد.
- اصل تعامل: تعامل با محتوا از طریق فعالیتهای طراحیشده، منجر به مشارکت فعال فراگیران و یادگیری بهتر میشود.
نقلقولهای معروف از کتاب
"Effective multimedia instruction is not a matter of using cutting-edge technology, but of applying practical guidelines based on solid research."
"Learning is most effective when information is presented in a well-organized and meaningful way."
چرا این کتاب اهمیت دارد؟
در دنیای امروز، آموزش دیجیتال نقش پررنگتری از همیشه پیدا کرده است. فناوریهای نوین در کنار تغییرات سریع اجتماعی و اقتصادی، باعث شده است که نیاز به یادگیری کارآمدتر از گذشته باشد. کتاب «e-Learning and the Science of Instruction» یکی از معدود منابعی است که با رویکردی مبتنی بر علم و واقعیت، اصول طراحی آموزش دیجیتال را توضیح داده و به قول معروف از «تجربههای آزمون و خطا» فاصله گرفته است.
این کتاب نه تنها برای طراحان آموزشی و متخصصان e-Learning مفید است، بلکه برای مدیران، معلمها، و هر کسی که به دنبال افزایش کیفیت آموزش است، راهگشا خواهد بود. توصیهها و اصولی که در این کتاب ارائه شدهاند، به خوانندگان کمک میکنند تا تصمیمهای هوشمندانهتری در طراحی محتواهای آموزشی بگیرند و اثربخشی آموزشهای خود را به حداکثر برسانند.
دانلود رایگان مستقیم
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
دسترسی به کتابها از طریق پلتفرمهای قانونی و کتابخانههای عمومی نه تنها از حقوق نویسندگان و ناشران حمایت میکند، بلکه به پایداری فرهنگ کتابخوانی نیز کمک میرساند. پیش از دانلود، لحظهای به بررسی این گزینهها فکر کنید.
این کتاب رو در پلتفرم های دیگه ببینید
WorldCat به شما کمک میکنه تا کتاب ها رو در کتابخانه های سراسر دنیا پیدا کنید
امتیازها، نظرات تخصصی و صحبت ها درباره کتاب را در Goodreads ببینید
کتابهای کمیاب یا دست دوم را در AbeBooks پیدا کنید و بخرید
1117
بازدید4.8
امتیاز50
نظر98%
رضایتنظرات:
4.8
بر اساس 0 نظر کاربران

"کیفیت چاپ عالی بود، خیلی راضیام"
Questions & Answers
Ask questions about this book or help others by answering
No questions yet. Be the first to ask!