Dracula in Visual Media: Film, Television, Comic Book and Electronic Game Appearances, 1921-2010
3.59
بر اساس نظر کاربران
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدینخلاصه کتاب
کتاب 'Dracula in Visual Media: Film, Television, Comic Book and Electronic Game Appearances, 1921-2010' توسط جان ادگار براونینگ و کارولین جون پیکار نوشتهشده است و به بررسی دقیق حضور شخصیت دراکولا در رسانههای بصری میپردازد که شامل فیلم، تلویزیون، کتابهای مصور و بازیهای الکترونیکی میشود. از آنجا که دراکولا یکی از تأثیرگذارترین شخصیتهای ادبی و خیالی است، این کتاب به تاریخچه و تکامل این شخصیت در هر فرم رسانهای اشاره دارد و روند تحول و تأثیرگذاری این شخصیت را به خوبی نشان میدهد.
از سال ۱۹۲۱ تا ۲۰۱۰، دراکولا به یکی از چهرههای برجسته و پایدار در فرهنگ عامه تبدیل شده است. این کتاب با ارائه اطلاعات جامع و جزئیات دقیق، مخاطبان را با دنیای متغیر دراکولا آشنا میکند. نویسندگان با تحلیل تخصصی و عمقی به بررسی تأثیر فرهنگی و اجتماعی این شخصیت پرداختهاند و نحوه تغییر و تحول وی در دورههای مختلف تاریخی و رسانهای را توضیح میدهند.
نکات کلیدی
- تحلیل جامع و منحصربهفرد از تاثیر دراکولا بر رسانههای مختلف از جمله Film، Television و Electronic Game.
- بررسی تاریخی تحول شخصیت دراکولا از سال ۱۹۲۱ تا ۲۰۱۰.
- نمایش دقیق و جزئیات بیش از ۱۰۰۰ اثر که در آنها دراکولا به تصویر کشیده شده است.
- ارائه بینشی جدید و نوآورانه درباره چگونگی حضور دراکولا در رسانههای مدرن و فرهنگ عامه.
جملات مشهور از کتاب
"دراکولا همواره نمادی از ترسهای ناشناخته انسانی است که در فرهنگهای مختلف تجلی پیدا میکند و به وسیله رسانههای گوناگون به حیات خود ادامه میدهد."
"ظهور دراکولا در رسانههای جدید نشاندهنده قدرت بیپایان این شخصیت در تطابق با تغییرات فرهنگی و فناوری است."
چرا این کتاب مهم است
اهمیت کتاب 'Dracula in Visual Media' نه تنها در اطلاعات گسترده و جامع آن است بلکه در شیوهای است که تاریخچه و تحول شخصیتی که ماهیت فرهنگ عامه است به تصویر میکشد. این اثر به عنوان منبعی بینظیر برای دانشجویان، محققان و علاقهمندان به ادبیات و رسانهها، امکان مطالعه عمیق و فراگیر درباره یکی از نمادینترین شخصیتهای تاریخ را فراهم میکند. همچنین، این کتاب با ارائه تحلیلهای دقیق نشان میدهد چگونه شخصیت دراکولا توانسته از فرهنگ ادبی به یک پدیده چند رسانهای تبدیل شود و همچنان جایگاه خود را حفظ کند.
Introduction to Dracula in Visual Media: Film, Television, Comic Book and Electronic Game Appearances, 1921-2010
Welcome to an in-depth exploration of one of the most iconic figures in horror literature and visual media: Dracula. In "Dracula in Visual Media: Film, Television, Comic Book and Electronic Game Appearances, 1921-2010," authors John Edgar Browning and Caroline Joan Picart meticulously document the countless adaptations of Bram Stoker's legendary vampire. This book serves as an essential resource for scholars and fans alike, offering a comprehensive overview of Dracula's portrayal across diverse media channels from his first appearance on film through to the dawn of the digital age.
Detailed Summary
In this expansive work, Browning and Picart chronicle nearly a century of Dracula's ever-evolving presence in the world of visual media. The book is organized into an exhaustive catalog that lists Dracula's appearances from 1921 to 2010, encompassing early silent films, television series, comic books, and video games. With detailed entries for each adaptation, the authors delve into the contextual and thematic nuances that make each portrayal of Dracula unique. In addition to providing foundational information for each title, the authors include critical assessments and production details, revealing how Dracula's image and story have been adapted to fit various cultural contexts and technological advancements over time.
Key Takeaways
- The book uncovers the underlying social anxieties and cultural shifts reflected in Dracula's portrayals over the decades, highlighting the character’s flexibility as a metaphor for issues like immigration, sexuality, and the fear of the unknown.
- Dracula's transformation from menacing villain to sometimes sympathetic anti-hero is traced, offering insight into changing audience sensibilities and narrative styles.
- By offering an extensive filmography and detailed analysis of Dracula's various manifestations, the book serves both as a reference tool and a critical study, catering to enthusiasts and academics interested in horror studies, film history, and adaptation theory.
Famous Quotes from the Book
"Dracula's resilience as a cultural icon lies in his remarkable ability to transform, reflecting the fears, desires, and curiosities of each new generation."
"The various embodiments of Dracula, from the silent shadows of Nosferatu to the digital landscapes of modern gaming, create a vivid tableau of cultural paranoia and fascination with immortality."
Why This Book Matters
This book is significant because it brings together the vast and fragmented portrayals of Dracula into a single, cohesive narrative. It contributes to the academic discourse by linking these portrayals to broader societal changes, proving Dracula to be an invaluable lens through which we can examine the evolution of cultural fears and fantasies. Furthermore, by offering such a detailed archival resource, Browning and Picart provide a vital tool for future research on visual media adaptations. Whether you are a scholar, a student, a filmmaker, or an avid fan of horror, this book widens the scope of understanding Dracula's many lives—a character who transcends the boundaries of medium and genre.
دانلود رایگان مستقیم
برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین