Determination of Elasticities of Demand for the Various Means of Urban Passenger Transport (postponement of trips by a given mode; cross-elasticity) : Report of the Thirteenth Round Table on Transport Economics Held in Paris on 28-30 April 1971

4.3

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین

کتاب های مرتبط:

معرفی کتاب

کتاب "Determination of Elasticities of Demand for the Various Means of Urban Passenger Transport" گزارشی جامع از سیزدهمین میزگرد اقتصادی حمل‌ونقل است که در تاریخ ۲۸-۳۰ آوریل ۱۹۷۱ در پاریس برگزار شد. این کتاب به تجزیه و تحلیل دقیق Elasticity تقاضا برای روش‌های مختلف حمل‌ونقل شهری می‌پردازد و به سوالات مهمی در حوزه تغییرات تقاضا و اثرات جانبی پرداختن دارد.

خلاصه‌ای از کتاب

تقاضا برای حمل‌ونقل شهری یکی از مهم‌ترین مسائلی است که سیاست‌گذاران و متخصصان حمل‌ونقل به آن توجه دارند. این کتاب با استفاده از چارچوبی دقیق و تحلیل‌های آماری، تلاش می‌کند تا نوعی درک بهتر از Elasticity تقاضا بدست آورد، و همچنین چگونگی تأخیر در سفرها یا تغییر mode به علت تغییرات قیمتی و غیرقیمتی را بررسی کند. در این گزارش، به جنبه‌های اقتصادی استفاده از وسایل مختلف حمل‌ونقل، از جمله اتوبوس، ماشین‌های شخصی و راه‌آهن شهری، پرداخته می‌شود.

نکات کلیدی

  • نقش اساسی Elasticity در برنامه‌ریزی برای توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل.
  • روش‌های اندازه‌گیری تأخیرها و Cross-elasticity در نقل و انتقالات شهری.
  • تحلیل اقتصادی و اجتماعی تغییر در الگوهای سفر های شهری.

نقل‌قول‌های مشهور از کتاب

"بررسی Elasticity تقاضا نه تنها در شناسایی الگوهای کنونی کمک می‌کند، بلکه می‌تواند نقشه‌ای برای سیاست‌های آینده ارائه دهد."

"Cross-elasticity نشان می‌دهد چگونه یک تغییر ساده در یک بخش می‌تواند واکنشی زنجیره‌ای در کل سیستم ایجاد کند."

چرا این کتاب اهمیت دارد

این کتاب به عنوان یکی از منابع معتبر در زمینه اقتصاد حمل‌ونقل شناخته می‌شود. با فراهم آوردن تحلیلی جامع از Elasticity تقاضا، به سیاست‌گذاران و محققان اجازه می‌دهد تا تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند. همچنین، این کتاب به طور گسترده‌ای به مطالعات مربوط به برنامه‌ریزی شهری و سیاست‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل کمک کرده است و همچنان به عنوان مرجعی معتبر در پژوهش‌های جدید استفاده می‌شود. دلیل اهمیت دیگر این کتاب، روش‌شناسی دقیق و نتایج مستند آن است که می‌تواند در برنامه‌ریزی و توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پایدار و کارآمد مورد استفاده قرار گیرد.

Welcome to an insightful exploration of urban passenger transport demand—an integral report from the Thirteenth Round Table on Transport Economics that delves into the complexities of urban mobility systems and economic responsiveness. This book stands as a cornerstone work for policymakers, transport economists, and urban planners as it meticulously addresses the elasticities of demand for various modes of urban passenger transport.

Detailed Summary of the Book

This foundational report is the culmination of rigorous discussions held in Paris from April 28-30, 1971, under the auspices of the European Conference of Ministers of Transport. The discussions assembled an elite group of transport economists, policymakers, and practitioners to shed light on the intricate dynamics of demand elasticity in urban transport.

The primary focus is on the responsiveness of urban passenger transport demand to changes in price, service quality, and competitive pressure among different transport modes. The report distinguishes between own-price elasticity, cross-elasticity, and the fascinating aspect of postponement elasticity—an innovative concept at the time that examines the deferment of travel due to fluctuations in various factors.

Within these pages, readers will find a comprehensive analysis of how changes in transit fare, convenience, and availability ripple through urban transport systems. With empirical studies and data-driven models, the book meticulously examines the substitution effects between modes such as buses, trains, and individual automobiles, underscoring the economic interplay that governs urban commuting choices.

Key Takeaways

  • The nuanced understanding of demand elasticity is crucial for developing fair pricing policies in urban transport.
  • Postponement of trips can significantly impact transport demand elasticity and subsequently, urban congestion and economic vitality.
  • Cross-elasticity analysis provides insights into competitive dynamics, enabling transport authorities to strategically manage resource allocation.
  • The responsiveness of commuters to service quality changes emphasizes the importance of continuous infrastructure improvements.

Famous Quotes from the Book

"Understanding the elastic waves of demand in urban transport is akin to cracking the code of public mobility."

Transport Economist, European Conference of Ministers of Transport

"An urban transport system can only thrive through a delicate balance of competitive pricing and quality service."

Round Table Participant, 1971

Why This Book Matters

As urban centers worldwide continue to burgeon, the criticality of efficient, responsive transport systems cannot be overstated. This book brings acute awareness to the subtleties of economic demand in urban transport and lays the groundwork for informed decisions that shape our cities. It informs today's discourses on sustainable urban mobility by providing a historical economic foundation and forward-thinking insights that are just as relevant today as they were in 1971.

With its scholarly approach and practical implications, this report is indispensable for professionals dedicated to refining urban transport networks and enhancing commuter experiences in the face of modern challenges.

دانلود رایگان مستقیم

برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین

نویسندگان:


نظرات:


4.3

بر اساس 0 نظر کاربران