Designing games: a guide to engineering experiences
4.6
بر اساس نظر کاربران
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدینخلاصه تحلیلی کتاب
کتاب Designing games: a guide to engineering experiences اثر Tynan Sylvester، رویکردی علمی، فلسفی و عمیق به فرآیند طراحی بازی ارائه میدهد. نویسنده با تکیه بر تجربیات عملی و نگاهی مبتنی بر اصول مهندسی، بهجای تمرکز صرف بر مکانیکها، توجه ویژهای به خلق تجربههای عاطفی و شناختی برای بازیکنان دارد.
کتاب به این موضوع میپردازد که چرا بازیها تنها مجموعهای از مکانیکها و گرافیک نیستند، بلکه سیستمهایی هستند که هدفشان ایجاد تعامل، احساس و جریان روانی است. Sylvester این فرایند را «مهندسی تجربه» مینامد و تلاش دارد پل بین طراحی فنی و هنر داستانپردازی در بازیها را بسازد.
در فصلهای کتاب، سیر از مفاهیم پایهای Game Design به سوی جزئیات پیادهسازی، روانشناسی بازیکن، و تطبیق ساختار بازی با اهداف آفرینشگرانه پیش میرود. Sylvester با ترکیب مثالهای واقعی و تحلیلهای نظری، نشان میدهد چگونه میتوان به جای تولید تجربههای سطحی، ارتباطی عمیق میان بازیکن و بازی ایجاد کرد.
نکات کلیدی و کاربردی
یکی از نکات برجسته در این کتاب، تاکید بر «محوریت بازیکن» در طراحی است. نویسنده نشان میدهد که هر انتخاب طراحی باید در راستای تجربه کاربری و هدف احساسی بازی باشد. این دیدگاه به پژوهشگران کمک میکند تا از رویکرد مکانیکمحور صرف فاصله بگیرند.
مفهوم «Feedback loops» و «Flow» در Game Design بهدقت تشریح شده است، بهگونهای که خوانندگان میتوانند بین چالش و مهارت بازیکن تعادل ایجاد کنند. کتاب همچنین هشدار میدهد که طراحی بیش از حد پیچیده میتواند تجربه کاربر را مختل کند.
Sylvester توضیح میدهد که چگونه «System thinking» به طراح کمک میکند تا درک دقیقی از تعامل اجزای بازی پیدا کند. این نگاه سیستماتیک نه تنها برای توسعهدهندگان بازی بلکه برای معلمان، مربیان و طراحان تجربه در صنایع دیگر نیز کاربرد دارد.
کتاب به ارزش «پروتوتایپسازی سریع» و تست مداوم اشاره دارد؛ فرآیندی که اجازه میدهد ایرادات در مراحل اولیه رفع شوند و تجربه نهایی بازی بهینه شود.
برای پژوهشگران، بخشهایی از کتاب میتواند به عنوان چارچوب نظری برای مطالعه رفتار بازیکنان و شکلگیری تعاملات در محیطهای مجازی استفاده شود.
نقلقولهای ماندگار
«هدف نهایی طراحی بازی، ایجاد تجربهای است که بازیکن حتی پس از پایان، در ذهنش ادامه دهد.»
نامشخص
«هر مکانیک که نتواند پیام یا احساسی منتقل کند، چیزی جز کد بدون روح نیست.»
نامشخص
چرا این کتاب اهمیت دارد
در عصر حاضر که صنایع بازی به سرعت رشد میکنند، تمایز میان آثار موفق و محصولات فراموششده، در کیفیت تجربه بازیکن نهفته است. کتاب Designing games: a guide to engineering experiences این تفاوت را بهخوبی توضیح میدهد و ابزارهای فکری لازم برای خلق تجربههای ماندگار را در اختیار مخاطب قرار میدهد.
این اثر فراتر از یک راهنمای فنی است؛ ترکیبی از روانشناسی، طراحی تعاملی، و فلسفه هنر که میتواند مرجع ارزشمندی برای پژوهشگران دانشگاهی و توسعهدهندگان حرفهای باشد. از آنجا که بسیاری از منابع موجود تنها به جنبههای سطحی طراحی میپردازند، Sylvester توانسته با دیدگاهی عمیق، خلأ موجود را پر کند.
هر فصل کتاب، علاوه بر مثالهای کاربردی، تمرینها و پرسشهایی مطرح میکند که خواننده را به تفکر انتقادی و ارزیابی مستمر هدایت میکنند.
نتیجهگیری الهامبخش
Designing games: a guide to engineering experiences
Game design principles, Interactive experience engineering
Explore Designing games: a guide to engineering experiences and master crafting engaging, meaningful interactive experiences.
Analytical Summary
“Designing games: a guide to engineering experiences” presents a meticulous, behind-the-scenes exploration of how interactive systems are conceived, structured, and refined to evoke rich emotional and cognitive responses from players. Written for practitioners and scholars alike, it bridges the gap between abstract design theory and the practical realities of building engaging gameplay.
The book positions game design as more than a technical assembly of mechanics – it is framed as the purposeful engineering of human experiences. By unpacking psychological principles, decision-making patterns, and immersion techniques, the author enables readers to not just design functioning games, but to curate the depth, pacing, and resonance that make them memorable. This analytical perspective makes “Designing games: a guide to engineering experiences” a valued reference for those working at the intersection of art, science, and engineering.
Information about specific publication year and awards is unavailable, as no reliable public source confirms these details. This omission underscores the book’s emphasis on timeless design wisdom over transient accolades, making it equally relevant to both contemporary and future game creation efforts.
Key Takeaways
From nuanced player psychology to the nuts and bolts of system design, readers will come away with actionable insights directly applicable to game development projects, academic research, or teaching curricula.
First, the book reinforces that designing interactive experiences requires empathy—understanding the player’s mindset, motivations, and contextual expectations.
Second, it demonstrates how pacing and flow operate as critical scaffolds for engagement. Presenting challenges at the right intensity leads to smoother player progression and satisfaction.
Third, it outlines practical methods for prototyping, iterating, and harnessing playtesting feedback, ensuring that design is informed by actual player interaction rather than only theoretical appeal.
Fourth, the text advocates for modular thinking—creating systems that can evolve or adapt over time without compromising the original vision.
Lastly, it emphasizes that engineering experiences is not about manipulation, but about crafting honest, resonant connections through meaningful choices.
Memorable Quotes
Games are engines of experience, not just bundles of features.Unknown
Design is the act of shaping the player’s journey through intentional choices.Unknown
The core of interactive design lies in empathy for the player’s moment-to-moment reality.Unknown
Why This Book Matters
In an age of rapidly evolving gaming technologies, “Designing games: a guide to engineering experiences” remains deeply relevant because it focuses on universal design principles rather than fleeting trends.
Academics will appreciate its theoretical rigor and structured methodologies; professionals and indie developers will benefit from its real-world applicability. By framing game design as the systematic crafting of experiences, it encourages a more human-centric approach that transcends platforms and genres.
Moreover, it speaks to a global audience by emphasizing adaptable concepts—whether a reader is developing tabletop games, VR simulations, or mobile apps. This adaptability reinforces the book’s position as not just a guide, but a foundational resource in interactive media studies.
Inspiring Conclusion
“Designing games: a guide to engineering experiences” stands as a testament to the idea that games are deliberate journeys, not accidental diversions. It bridges the artistry of storytelling with the precision of systems thinking to inspire creators at every level.
Whether you are an academic eager to expand scholarly discourse or a professional striving to refine your design process, this book offers both clarity and inspiration. Its lessons extend beyond the gaming sphere into any domain where human engagement and decision-making matter.
Read “Designing games: a guide to engineering experiences,” share its core concepts with colleagues, and discuss them to push the boundaries of interactive design. In doing so, you will participate in a larger conversation about how to craft experiences that resonate deeply, stand the test of time, and genuinely matter to the people who live them.
دانلود رایگان مستقیم
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
دسترسی به کتابها از طریق پلتفرمهای قانونی و کتابخانههای عمومی نه تنها از حقوق نویسندگان و ناشران حمایت میکند، بلکه به پایداری فرهنگ کتابخوانی نیز کمک میرساند. پیش از دانلود، لحظهای به بررسی این گزینهها فکر کنید.
این کتاب رو در پلتفرم های دیگه ببینید
WorldCat به شما کمک میکنه تا کتاب ها رو در کتابخانه های سراسر دنیا پیدا کنید
امتیازها، نظرات تخصصی و صحبت ها درباره کتاب را در Goodreads ببینید
کتابهای کمیاب یا دست دوم را در AbeBooks پیدا کنید و بخرید
1029
بازدید4.6
امتیاز50
نظر98%
رضایتنظرات:
4.6
بر اساس 0 نظر کاربران
"کیفیت چاپ عالی بود، خیلی راضیام"
Questions & Answers
Ask questions about this book or help others by answering
No questions yet. Be the first to ask!