Data Structures for Game Programmers (Premier Press Game Development)

4.0

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین

معرفی کامل کتاب "Data Structures for Game Programmers"

کتاب Data Structures for Game Programmers نوشته "Ron Penton" یکی از منابع ارزشمند و کاربردی در زمینه‌ی توسعه بازی و استفاده از اصول Fundamental در ساختار داده‌ها برای پروژه‌های بازی‌سازی است. این کتاب، از ابتدا تا انتها، بر روی تقویت درک برنامه‌نویسان در استفاده صحیح از ساختار داده‌ها تمرکز دارد و همین موضوع آن‌را به انتخابی ایده‌آل برای علاقه‌مندان ساخت بازی‌های حرفه‌ای تبدیل کرده است.

خلاصه‌ای از کتاب

این کتاب به صورت جامع و کاملاً عملی به بررسی موارد کاربردی ساختارهای داده‌ای در دنیای پیچیده توسعه بازی می‌پردازد. "Data Structures for Game Programmers" با رویکردی کاربردی طراحی شده و از ابتدایی‌ترین مفاهیم ساختارهای داده مانند Linked Lists، Stacks، Queues آغاز می‌کند و به مفاهیم پیچیده‌تری نظیر Graphs، Trees و Hash Tables می‌رسد.

یکی از ویژگی‌های متمایز این کتاب، ارائه‌ مثال‌های متعدد و برقراری ارتباط مستقیم ساختار داده‌ها با کاربرد واقعی آن‌ها در بازی‌سازی است. برای مثال، کتاب توضیح می‌دهد چگونه از یک Binary Search Tree برای مرتب‌سازی آیتم‌های Inventory یا از Graph برای طراحی مسیرها در بازی‌های Open World استفاده کنید. عمده تمرکز متن بر کارایی، بهینه‌سازی و سازگاری این تکنیک‌ها با نیازهای صنعت بازی‌سازی تنظیم شده است.

نکات کلیدی و مهم

  • درک صحیح ساختار داده‌ها به عنوان ابزاری برای مدیریت منابع در بازی.
  • اهمیت Performance در تجربه کاربری (UX) بازی‌ها و نقش ساختار داده‌ها در آن.
  • چگونگی مدیریت پیچیدگی‌ و استفاده از ساختمان داده‌های بهینه برای حل مشکلات خاص.
  • فراگیری اصول استفاده از الگوریتم‌های کارآمد و توابع مرتبط با Data Structures در واقعیت.

جملات مشهور از کتاب

“Game programming is a discipline that revolves around efficiency. In this field, understanding data structures can mean the difference between a game that stutters and one that flows smoothly.”

“Don’t just learn data structures for the exam; understand why they matter in the real-world scenarios, especially in game development.”

چرا این کتاب مهم است؟

با توجه به سرعت رشد صنعت بازی‌سازی و رقابت شدید در آن، برنامه‌نویسان نیاز دارند ابزارها و تکنیک‌های پیشرفته‌ای برای مدیریت منابع، بهینه‌سازی مسیرها و تعامل با کاربر پیاده‌سازی کنند. اینجاست که "Data Structures for Game Programmers" وارد صحنه می‌شود. این کتاب شما را از سطح مفاهیم پایه به سطح تسلط در استفاده از ساختارهای داده می‌رساند، در حالی‌ که از تمرینات و پروژه‌های عملی برای درک بهتر مفاهیم بهره می‌برد.

همچنین، رویکرد این اثر تمرکز روی عملکردهای واقعی و حل مسائل روزمره در بازی‌سازی است که موجب می‌شود خوانندگان به جای حفظ صرف مطالب، عمیقاً مفاهیم پشت آن‌ها را فرا بگیرند. این کتاب دستیار مطمئن شما در گذر از چالش‌های پیچیده برنامه‌نویسی بازی خواهد بود و به‌طور کلی، نه تنها برای دانشجویان یا مبتدیان، بلکه برای حرفه‌ای‌ها نیز مناسب است.

Introduction to "Data Structures for Game Programmers"

Welcome to "Data Structures for Game Programmers," a comprehensive guide that dives deep into the heart of game development by exploring the essential data structures every game programmer needs to master. Written with both aspiring and experienced game developers in mind, this book provides a unique combination of theoretical insights and practical examples to bridge the gap between academic concepts and real-world programming challenges.

Through the lens of game development, this book covers core data structures, algorithms, and design principles to give programmers the tools they need to develop powerful and engaging games. Whether you're working on a small indie project or aspiring to join major AAA studios, the knowledge and skills from this book will provide a strong foundation for your career in the ever-evolving field of game development.


Detailed Summary of the Book

This book is a deep dive into the structures and techniques that make games function seamlessly behind the scenes.

At its core, "Data Structures for Game Programmers" focuses on teaching the essential structures used in game development, such as arrays, linked lists, trees, graphs, and more. Leveraging real-world scenarios and case studies, the book illustrates how these elements are applied in games to develop features like efficient resource management, AI pathfinding, collision detection, and game world representation.

The content walks you through the basics of each data structure, explaining both their advantages and potential pitfalls. Once the fundamentals are understood, the book expands into practical applications for these structures within game development. You'll learn the significance of maintaining balance between performance and memory usage, optimizing algorithms for rendering environments, and designing scalable solutions for increasingly complex game mechanics.

Additionally, this book is packed with code snippets written in C++ to ensure you can see the implementation of each concept in a hands-on way. By the time you finish reading, you'll have a greater appreciation of how critical data structures are to the performance, scalability, and functionality of games, from simple puzzles to vast open-world adventures.


Key Takeaways

Here are some of the key lessons you'll learn by reading this book:
  • Understand the fundamental data structures, such as stacks, queues, lists, trees, and graphs, in the context of game programming.
  • Master efficient algorithms for pathfinding, searching, and sorting within gaming environments.
  • Gain insight into algorithms for powerful AI systems, optimizing enemy behaviors, and creating intelligent NPCs.
  • Learn techniques for designing scalable systems that can handle complex game mechanics and large worlds.
  • Discover how to balance memory and processor usage without compromising gameplay experience.
  • Develop real-world coding skills using C++ to implement data structures and algorithms tailored for game environments.

Famous Quotes from the Book

Here are some notable excerpts that capture the essence of this book:

"At the heart of every game lies an intricate dance between logic and art, and it is the programmer's role to strike this delicate balance."

Ron Penton

"A well-designed data structure can turn a good game into a great one by enhancing performance and ensuring a seamless experience for players."

Ron Penton

Why This Book Matters

"Data Structures for Game Programmers" is more than just a textbook — it’s a guide to achieving mastery in game development. Here's why this book stands out:

Game development is a field that demands creativity and technical expertise. Success isn't just about making a game visually appealing; it’s about ensuring the game functions smoothly under the hood. The data structures and algorithms chosen can make or break a game’s performance, scalability, and functionality. This book tackles that challenge head-on by focusing specifically on the needs of game programmers.

By addressing the technical nuances of building games, "Data Structures for Game Programmers" prepares developers for the real-world problems they’ll encounter in their careers. It encourages readers to think critically about the design choices they make and equips them with practical skills to bring their visions to life. Whether you’re building a simple 2D platformer or a massive multiplayer online world, the principles in this book are fundamental to your success.

Ultimately, this book is for anyone who believes that great games are built on a foundation of great code. If you're ready to sharpen your skills, challenge your understanding, and dive deep into the technical side of game design, then "Data Structures for Game Programmers" is an essential addition to your library.

دانلود رایگان مستقیم

برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین

برای خواندن این کتاب باید نرم افزار PDF Reader را دانلود کنید Foxit Reader

نویسندگان:


نظرات:


4.0

بر اساس 0 نظر کاربران