Beginning C++ Through Game Programming, Third Edition
4.5
بر اساس نظر کاربران
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدینکتاب های مرتبط:
معرفی کتاب
کتاب "Beginning C++ Through Game Programming, Third Edition" نوشتهٔ مایکل داوسون، یکی از منابع برجسته و معتبر برای یادگیری زبان برنامهنویسی C++ از طریق توسعه بازی است. این کتاب به طور خاص برای افرادی که تجربه کمی در زمینه برنامهنویسی دارند، طراحی شده است و با استفاده از مثالها و پروژههای عملی، مفاهیم بنیادین و پیشرفته C++ را به علاقهمندان آموزش میدهد.
خلاصهای از کتاب
این کتاب در ده فصل ارائه شده است که به خوانندگان اجازه میدهد درک عمیق و کاملی از نحوه نوشتن و اجرای برنامهها در C++ بهدست آورند. هر فصل با یک پروژه بازی کامل طراحی شده است که به تدریج پیچیدگی بیشتری پیدا میکند. نویسنده با توسعه نمونههای کد واقعبینانه و توضیح گامبهگام، سعی دارد تا درک مطلب را برای همگان تسهیل کند.
فصلهای اولیه بر مفاهیم ابتدایی مانند ساختارهای داده، شرایط و دورهای کنترلی تمرکز دارند. در ادامه، موضوعات پیچیدهتری مانند اشارهگرها، dynamic memory allocation و classes مطرح میشوند. این ساختار منطقی و آموزنده باعث میشود تا دانشآموزان و خوانندگان با هر سطحی از تجربه بتوانند حداکثر بهرهوری را از کتاب داشته باشند.
نکات کلیدی
- آشنایی با syntax و ساختار C++ از پایه تا پیشرفته
- یادگیری اصول طراحی و توسعه بازی
- درک مفاهیم پیچیدهای چون OOP و data abstraction در C++
- کار بر روی پروژههای عملی برای تقویت مهارتهای برنامهنویسی
جملات مشهور از کتاب
"هر بازی که ایجاد میکنید، فرصتی است برای گسترش و تقویت مهارتهای برنامهنویسی شما."
"یادگیری C++، به شما قدرت ساختن چیزی از هیچچیز میدهد و این قدرت توسعهدهنده را هرگز نباید دست کم گرفت."
چرا این کتاب مهم است
این کتاب در رشد و ارتقاء سطح دانش برنامهنویسان تازهکار و حتی متوسط نقش بسیار مؤثری دارد. تمرکز آن بر روی تجربه عملی و استفاده از پروژههای واقعی، باعث میشود تا خواننده بتواند مفاهیم را بهخوبی درک کند و آنها را در پروژههای خود پیادهسازی کند. با محوریت قرار دادن بازیسازی، این کتاب به دانشآموزان انگیزه میدهد تا ایدههای خلاقانه خود را در یک محیط سرگرمکننده بسازند و توسعه دهند.
همچنین، با توجه به حجم وسیع تکنیکها و روشهای آموزشی قدرتمند، این کتاب به عنوان منبعی فوقالعاده برای استفاده در دورههای آموزشی دانشگاهی و کلاسهای برنامهنویسی نیز استفاده میشود. تاکید بر استفاده عملی و پروژهمحور بودن آموزشها، سبب میشود تا دانشآموزان تجربهای واقعی از چالشهای برنامهنویسی داشته باشند و آماده ورود به صنعت تکنولوژی شوند.
Introduction
Welcome to Beginning C++ Through Game Programming, Third Edition, a book meticulously crafted to guide you through the essentials of C++ programming in an engaging and approachable manner. This book is tailored for beginners who wish to delve into the world of game programming, leveraging the power and efficiency of C++. Each chapter introduces a new concept, reinforced through practical examples and exercises centered around game development, making learning both effective and enjoyable.
Detailed Summary of the Book
Written by Michael Dawson, the book unfolds with an introduction to fundamental programming concepts such as variables, data types, and control structures. It gradually moves on to tackle more complex topics such as object-oriented programming, pointers, and memory management. Each chapter is constructed with clarity and simplicity, offering numerous code examples to illustrate the application of C++ concepts in real-world game scenarios. The book covers a range of topics essential for budding game programmers, including game loops, graphics, and handling player input. By the end of the book, readers will have acquired a solid grounding in C++ and the confidence to apply their knowledge to create their own games.
Key Takeaways
This edition of the book provides a comprehensive introduction to C++, starting from basic syntax to more advanced programming constructs. Key takeaways include:
- - A strong understanding of C++ programming fundamentals.
- - Practical insights into game programming techniques.
- - Development of problem-solving skills within the context of game design.
- - Hands-on experience through coding activities and examples.
- - Introduction to the structure and organization of a game project's codebase.
Famous Quotes from the Book
Throughout this book, Dawson emphasizes the importance of learning through doing. Here are some inspiring quotes:
"You learn to program by programming."
"Don't just read the code examples; type them out, run them, and experiment."
These quotes reflect the book's hands-on approach to learning, which encourages readers to actively engage with the material to fully grasp the complexities of C++.
Why This Book Matters
Beginning C++ Through Game Programming, Third Edition serves as a foundational pillar for anyone setting out to conquer the landscape of game development using C++. It stands out because it bridges the gap between abstract programming concepts and practical game development skills. The book's structured yet flexible approach ensures that readers not only master the syntax of C++ but also understand how to apply this knowledge in creative and meaningful ways. By centering lessons around game development, a domain inherently appealing and motivating, the book transforms the learning process into an adventure. Whether you are aiming to start a career in game programming or looking to sharpen your C++ skills, this book provides the necessary tools and insights to achieve your goals.
دانلود رایگان مستقیم
برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین