Alternate reality games: gamification for performance
4.2
بر اساس نظر کاربران
شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدینکتاب های مرتبط:
معرفی کتاب
کتاب Alternate Reality Games: Gamification for Performance به قلم چارلز پالمر و اندی پتروسکی، یکی از منابع غنی و جامع در مورد نقش مهم Alternate Reality Games در بهبود عملکرد افراد و سازمانها است. در دنیای پیچیده امروز، بازیها تنها وسیلهای برای سرگرمی نیستند، بلکه ابزارهایی قدرتمند برای آموزش و بهبود عملکرد هم به شمار میآیند. این کتاب به معرفی تکنولوژیهای مدرن و روشهای خلاقانهای میپردازد که با استفاده از gamification، میتوانند به ارتقای یادگیری و افزایش همکاری در محیطهای کاری و آموزشی کمک کنند.
خلاصهای از کتاب
این کتاب در پنج بخش اصلی به بررسی و تحلیل تکنیکها و مزایایی که بازیهای واقعیت جایگزین در عملکرد انسان و تعاملات اجتماعی به ارمغان میآورند، میپردازد. نویسندگان با استفاده از پژوهشهای علمی و مطالعات موردی، نشان میدهند که چگونه میتوان از قدرت بازیها برای حل مشکلات پیچیده و ایجاد انگیزه در میان کارکنان استفاده کرد.
نکات کلیدی
- تاثیر عمیق gamification بر روی یادگیری و آموزش
- روشهای ایجاد انگیزه در کارکنان از طریق بازیها
- افزایش همکاری و تعاملات تیمی با استفاده از تکنولوژیهای مدرن
- نمونههای عملی موفق از کاربرد بازیهای واقعیت جایگزین در سازمانها
نقلقولهای معروف از کتاب
«Alternate Reality Games ابزارهای قدرتمندیاند که میتوانند دنیای واقعی را با چالشها و وظایف هیجانانگیز بهبود بخشند.»
«در عصر دیجیتال، gamification تنها یک روند نیست، بلکه یک ضرورت است.»
چرا این کتاب مهم است؟
اهمیت این کتاب در تابوشکنی مفهومی نهفته است که بازیها را تنها به چشم ابزار سرگرمی مینگریست. Alternate Reality Games: Gamification for Performance به شکلی نوین نشان میدهد که چگونه میتوان از قدرت و تعامل بیبدیل بازیها برای بهبود عملکرد شخصی و سازمانی بهره برد. این کتاب به مدیران، مربیان و علاقهمندان به طراحی بازی، ایدهها و روشهای جدیدی ارائه میدهد که قابلیت اجرا و پیادهسازی دارند.
علاوه بر آن، نویسندگان با رویکردی تعاملی و مبتنی بر دادههای تجربی، به عموم متخصصین و محققان در زمینه تعلیم و تربیت راهکارهای کاربردی ارائه میدهند که میتوانند به بهبود فرایندهای آموزشی کمک کنند. این امر به خصوص در دنیای امروز که آموزش و یادگیری به ابزاری انعطافپذیر و قابل انطباق نیاز دارد، بسیار مهم است.
Introduction to "Alternate Reality Games: Gamification for Performance"
In the rapidly advancing world of technology and education, "Alternate Reality Games: Gamification for Performance" serves as a beacon for educators, game designers, and corporate trainers. This book offers a compelling exploration of how Alternate Reality Games (ARGs) can be effectively utilized to enhance performance, engagement, and learning.
Detailed Summary of the Book
The book delves deep into the mechanics of ARGs, which blend real-world interactions with engaging narratives that unfold in a virtual space. It opens with a historical overview of gamification and its evolution, contextualizing ARGs within this framework. Throughout the chapters, readers are guided through the processes of designing, developing, and implementing ARGs across various domains, including education, corporate training, and entertainment.
The authors, Charles Palmer and Andy Petroski, bring to life diverse case studies where ARGs have been successfully employed. From corporate environments aiming to boost team performance to classrooms needing an engaging curriculum, this book presents a versatile toolkit for stakeholders looking to leverage gamification. The integration of real-world tasks with overarching game narratives is emphasized as a means to foster intrinsic motivation and enhance learning outcomes.
Key Takeaways
- An understanding of the core principles and elements of ARGs, distinguishing them from traditional games.
- Insights into how ARGs can drive performance and learning across different sectors.
- Guidelines for designing ARGs that are both engaging and educational.
- Knowledge on measuring the impact of ARGs to refine strategies and improve effectiveness.
Famous Quotes from the Book
"Just as play is essential to a child's development, so too is the need for engagement in adult learning."
"In a world where attention is fragmented, Alternate Reality Games offer a cohesive narrative to captivate and educate simultaneously."
Why This Book Matters
As organizations and educational institutions search for methods to enhance productivity and learning, gamification emerges as a powerful strategy. "Alternate Reality Games: Gamification for Performance" stands out because it addresses the gap between interactive storytelling and real-world application. By providing practical steps and theoretical foundations, it equips readers with the necessary skills to build and deploy successful ARGs.
This book is particularly relevant in today's digital age, where engagement often dictates success. It addresses contemporary challenges in maintaining learner interest and fostering an environment conducive to experiential learning. By merging fun with functionality, the authors make a compelling case for ARGs as a transformative tool in education and corporate settings.
In conclusion, whether you are a game designer, educator, or corporate trainer, this book will guide you in creating immersive experiences that not only captivate but educate. It heralds a new era of learning, where games are not just played; they are a vital part of the developmental and educational landscape.
دانلود رایگان مستقیم
برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین