3D Game Engine Architecture: Engineering Real-Time Applications with Wild Magic (The Morgan Kaufmann Series in Interactive 3D Technology)

4.5

بر اساس نظر کاربران

شما میتونید سوالاتتون در باره کتاب رو از هوش مصنوعیش بعد از ورود بپرسید
هر دانلود یا پرسش از هوش مصنوعی 2 امتیاز لازم دارد، برای بدست آوردن امتیاز رایگان، به صفحه ی راهنمای امتیازات سر بزنید و یک سری کار ارزشمند انجام بدین

کتاب های مرتبط:

معرفی جامع کتاب '3D Game Engine Architecture: Engineering Real-Time Applications with Wild Magic'

کتاب '3D Game Engine Architecture: Engineering Real-Time Applications with Wild Magic' نوشته دیوید ه. ابرلی، یکی از منابع اساسی و جامع در زمینه طراحی و مهندسی موتورهای بازی سه‌بعدی است. این کتاب با بهره‌گیری از تجربه نویسنده در چاپ و انتشار کد منبع Wild Magic، یک نمای کامل از اجزای مختلف موتورهای بازی و چگونگی تعامل آن‌ها برای ایجاد برنامه‌های real-time ارائه می‌دهد.

خلاصه‌ای جامع از کتاب

این کتاب بیشتر یک راهنمای عملی برای برنامه‌نویسان و مهندسان نرم‌افزار است که به دنبال فهم عمیق‌تر از تکنیک‌های مختلف مهندسی موتورهای بازی سه‌بعدی هستند. از مفاهیم پایه‌ای مانند مدیریت حافظه و architecture کلاس‌ها تا مباحث پیشرفته‌تری چون physics engine integration، همه با جزئیاتی دقیق پوشش داده شده‌اند. دیوید ابرلی با استفاده از کدهای واقعی و کاربردی، اصول معماری و طراحی را توضیح می‌دهد که می‌تواند در دنیای بازی‌های رایانه‌ای استفاده شود.

نکات کلیدی کتاب

  • فهم کامل از اصول طراحی و پیاده‌سازی game loops.
  • کشف پیچیدگی‌های مرتبط با rendering pipeline و نحوه کارکرد آن.
  • آشنایی با مسائل مرتبط با مدیریت حافظه و بهینه‌سازی آن.
  • بررسی ساختارهای داده‌ای مورد استفاده در موتورهای بازی.
  • درک اهمیت physics engines و نحوه ادغام آن‌ها با موتورهای بازی.

نقل‌قول‌های معروف از کتاب

یکی از مهم‌ترین وظایف یک مهندس نرم‌افزار در زمینه بازی‌سازی، درک صحیح از چگونه طراحی و پیاده‌سازی سیستم‌هایی است که عملکردی real-time داشته باشند و در عین حال قابلیت گسترش و نگهداری را نیز فراهم آورند.

موتورهای بازی باید به گونه‌ای طراحی شوند که نه تنها نیازهای فعلی، بلکه نیازهای آینده را نیز پوشش دهند؛ این یک اصل اساسی در architecture موتورهای بازی است.

چرا این کتاب اهمیت دارد؟

این کتاب به‌واسطه جامعیتی که در مباحث مختلف مربوط به طراحی و پیاده‌سازی موتورهای بازی سه‌بعدی دارد، یک منبع ارزشمند برای یادگیری و توسعه مهارت‌های مرتبط با game development محسوب می‌شود. چه به عنوان یک دانشجوی علوم کامپیوتر و چه به عنوان یک حرفه‌ای با تجربه در صنعت بازی‌سازی، این کتاب به شما کمک می‌کند تا اصول و مبانی طراحی سیستم‌های پیچیده را درک کنید و آن‌ها را در پروژه‌های خود به کار گیرید. همچنین، ارائه جزئیات دقیق در قالب کدهای واقعی، ارزش عملی کتاب را دوچندان می‌کند و به خوانندگان این امکان را می‌دهد که تجربیات جدیدی کسب کنند.

Welcome to a comprehensive guide on understanding and developing 3D game engines with a focus on real-time applications. In the world of game development, a gripping story, engaging gameplay, and lifelike graphics are essential elements. At the core of bringing these elements to life lies a powerful game engine. "3D Game Engine Architecture: Engineering Real-Time Applications with Wild Magic" is a pivotal work in this field. This book serves as a beacon for developers by elucidating the intricate concepts and practical implementations of a 3D game engine through the Wild Magic library.

Summary of the Book

This book is an authoritative exploration of the architectural design and engineering of a comprehensive 3D game engine. It evolves around Wild Magic, a C++ based framework designed to provide fundamental services needed for graphics, physics, and logic components of a game engine. From initiating a basic application to enhancing the engine's capabilities with sophisticated visual effects, the text provides a crystal-clear guide to practical game engine development.

Through meticulous explanations and step-by-step examples, the book covers various components of a game engine: rendering, animation, scene graph management, physics simulations, collision detection, and more. Each chapter delves into specific technical aspects, gradually building up an understanding of how diverse components integrate harmoniously to produce a seamless real-time interactive application. The pragmatic layout ensures that core concepts are not only comprehensible but also applicable to real-world scenarios.

Key Takeaways

  • Understanding the fundamental architecture and components of a 3D game engine.
  • Skills to implement and optimize rendering techniques for realistic graphics.
  • Knowledge of building efficient scene graphs and handling complex animations.
  • Insights into integrating physics and collision detection for dynamic environments.
  • A strong grasp of performance optimization and real-time processing constraints.

Ultimately, this book equips readers with both the theoretical underpinnings and practical skills necessary to design and engineer robust 3D game engines.

Famous Quotes from the Book

"A game engine must act as the invisible backbone of a game, empowering developers by making the complex simple and the impossible possible."

"Engine design is as much about crafting an intuitive user experience for developers as it is about delivering stunning visual effects."

Why This Book Matters

In an era where digital experiences are becoming increasingly immersive, understanding the technology driving these developments is vital for any aspiring game developer. "3D Game Engine Architecture: Engineering Real-Time Applications with Wild Magic" serves as an indispensable resource. Whether you are a student delving into computer graphics, a seasoned developer transitioning to 3D game development, or a professional seeking to deepen your knowledge, this book provides valuable insights and exercises that enhance practical skill sets.

This text bridges the gap between theoretical concepts and real-world application, showcasing the relevance and impact of computer science in entertainment. By focusing on a widely-used framework like Wild Magic, it delivers contextually relevant learning material that continues to influence the ways developers think about game engine architecture and their potential to create dynamic digital worlds. The book speaks directly to the shared desire of creators to push technological boundaries and evolve storytelling through games.

دانلود رایگان مستقیم

برای دانلود رایگان این کتاب و هزاران کتاب دیگه همین حالا عضو بشین

نویسندگان:


نظرات:


4.5

بر اساس 0 نظر کاربران